Järkyttynyt äiti kyselee
minkä pituisia/painoisia olitte/tyttärenne on 15-vuotiaana?
Tiedän, että erot voivat olla huomattavia, mutta vastatkaa pliis!
Kommentit (60)
Mun kaksi tyttöä oli 158 cm ja 48 kg. Tytöt kasvoivat tuosta vielä kolme senttiä ja painoakin on tullut pari kiloa lisää. Toiseksi nuorin tyttö on nyt 13 ja on jo 165-senttinen, joten hän voi olla 15-vuotiaana pitempi kuin minä.
Kasvoin täyteen pituuteen juuri, kun olin täyttänyt 15, siksi sen kai niin hyvin muistan. Olin hirveä ruipelo silloin.
ja mä kyllä olin anorektikko, vaikkei paino päässyt sen alemmas tippumaan ennen kuin tervehtyminen alkoi. Tosi pieniä kyllä porukat jotka vastailee on olleet, mä jo sillä 58 kg:llä olin aika hurjan näköinen, tai kurjan, kun luut sen verran isot - tai laajat, että luisevat olkapäät pisti vaatteista ja lantion luut 3-4 cm ulos muusta kropasta ja...
jos on siroluinen, niin kai sitten paino onkin normaalimpi noin alakanteissa...
Ja kyllä, kärsin ihan helvetisti. Riparilla pastori sekoitti minut yhteen anoreksiaa sairastavaan tyttöön ja avauti vierailupäivänä äidilleni miten reippaasti olinkaan syönnyt... Mutsi oli ihan ihmeissään että ainahan tuo tyttö on syönnyt.
Itse olin 173 cm ja noin 53 kg. Kohta 20 kiloa painavampi ja 15 vuotta vanhempi;)
ihan sopusuhtainen, pyrin tuohon painoon edelleen, nyt neljän lapsen jälkeen on 10 kg liikaa eli 62 kg.
14-vuotiaana oli 167 cm ja 48 kg.
olin 171cm/55kg. Ihan sopiva.Aika hoikka,mutta enää ei tuollainen paino pysy.
Urheilin noihin aikoihin suht paljon, äitini oli myös nuorena tosi hoikka. Vanhemmiten on sitten kiloja vähän enemmän kertynyt molemmille.
En sairastanut mitään kroonista sairautta, eikä minulla ollut syömishäiriötä.
163/ 65, ja luulin sillon olevani lihava. :D
No onhan nuo sen ikäiselle (ja aikuisellekin) aika isot mitat, ainakin kolkuttelee jo lievän ylipainon rajoja!
tosi laiha siis...