Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljollako olette ostaneet lapselle lahjoja?

Vierailija
21.12.2008 |

Laskin ja järkytyin. Taas on lähtenyt homma lapasesta. 8 vuotiaalle lahjoja 543 eurolla. Laskin arviohinnoilla ja jotain saatoin jopa unohtaa... Tämä sisältää toisten isovanhempian lahjan. Toiselta puolelta tulee rahaa suoraan lapsen tilille ja ehkä jotain "pientä."

Miten muilla?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmille pojille 150 eurolla. Siitä tosin 50e on Suomi-rahastoon. Olemme ostaneet pojille kotimaista, ympäristöystävällistä, luomuvaatetta yms. joten pitäisi olla tosi vähän mitään "krääsää".

Vierailija
2/20 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yksi kohta nelivuotias lapsi, joka saa meiltä luistimet ja yhden pienen lelun (10e), jota on pyytänyt. Mutta kummeilta ja isovanhemmilta jne on tietenkin tulossa paketteja. Olen kyllä niissäkin yrittänyt ohjata käyttötavaran suuntaan, kun mun mielestä jonkun mielettömän leluvuoren saamisessa ei ole mitään järkeä. Ja ihan selvennyksen vuoksi todettakoon, että meillä lahjojen hankinnassa/ hankkimatta jättämisessä ei ole kysymys rahasta, vaan järjestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta, tyttö ja poika. poika 8 v. saa vain yhden lelun(alle 10e), muut lahjat ovat käyttötavaraa. Esim. vaatteita, sähköhammasharja, kirjoja ja kitara. Tyttö 4 v saa enemmänkin leluja( mm. nukkekodin ja nukensängyn, lasten läppärin tms.). On tosin tähän asti saanut leluja tosi vähän, leikkinyt isoveljen vanhoilla.

Vierailija
4/20 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen 2,5v:

5,90 eur (postikulut ilmaisesta Duplopaketista)

Kuopus 9kk:

11,95 eur (yöpuku, oli muutenkin sen tarpeessa)

Lisää lahjoja tulee isovanhemmilta, kummeilta jne.

Vierailija
5/20 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.300-400 euroa/lapsi, lapsia on kaksi, siihen lisäksi vielä sukulaisten lapset, joiden lahjoihin yhteensä reilu 100e

Vierailija
6/20 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuona harvinaisen vähän kuitenkin. Olen ollutkoko syksyn kipeänä enkä ole kakasnut käydä kaupoilla. Lahjoja on kuitenkin kertynyt kaksi jätesäkillistä. Siinä kummien, kavereiden ja sukulaisten antamat lahjat.

Isovanhempien lahjat tulematta.

Vierailija
7/20 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi säkillistä lahjoja yhteensä

Vierailija
8/20 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää tulee sukulaisilta, isovanhemmilta ja kummeilta.

Ihan liikaa kyllä. Ensi jouluna ostan itse vähemmän. se tavaran määrä on jotain niin järkkyä jouluaattona että tänne ihan oikeasti hukkuu leluihin ja papereihin...

onneksi joulu on kerran vuodessa vaan...

Vierailija
9/20 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksikään lapsista ei ole saanut mitään.

Vierailija
10/20 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan myös 500 egeä yhteensä.

Vierailija
11/20 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään syytä laittaa paljon rahaa lahjoihin, kun koko asunto on jo täynnä leluja.

Vierailija
12/20 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.50€/lapsi - paitsi vauva, jolle ei ole juuri keksitty mitään. Mutta tuo 50€ kahdelle isommalle (4v+2v).

Me pyritään siihen, että lahjoja on n.5/lapsi. Ei ole mitään tarvetta kerralla antaa enempää. Näin ollen itse ei tarvitse hankkia oikeastaan kuin pari lahjaa, kun kuitenkin myös isovanhemmat ja kummit muistavat.

Vierailija
13/20 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sadalla eurolla. eli about 50 ja 50e... mun mielestä aika sopivasti.

Vierailija
14/20 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

per lapsi, ja sitten molemmilta puolilta isovanhemmilta tulee molemmilta useampia lahjoja, eli lapset saavat vähintään kymmenen lahjaa kumminkin. Minusta se riittää.

(Ja en odota, toivo enkä pyydä, että kummit ja isovanhemmat ostavat, mutta kun 11 vuotta on tätä jo seurattu, niin eiköhän se sama linja jatku.)

Vierailija
15/20 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille, miehelle, sukulaisille, kummilapsille ym..

Vierailija
16/20 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö:

-Kaksi Bratziä 15

-Lego Belville heppajuttu 30

-Kunnaksen kirja 20 (ostettu ajat sitten)

-Kunnaksen hahmot 17

-Tatu ja Patu palapeli 6

Poika:

-Kaksi Lego-autoa 10

-Kunnaksen kirja 5? (Kirjakerhon liittymislahja)

-Disney hahmoja 4

-Kiikarit (mies sai töistä)

-Schleih jääkarhut 10

-Cars palapeli 5

Eli n. 120 on mennyt. Sitten vielä lahjat vaarilta, enolta, tädiltä, mummolta ja papalta ja serkuilta.

Vierailija
17/20 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika saa muilta niin paljon lahjoja, ettei me enempää itse anneta.

Vierailija
18/20 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoja ostettu kummallekin yksi ja maksoivat yhteensä noin 40€.

Lahjoja lapset kuitenkin saavat yhteensä kolmisenkymmentä (kiitos sukulaisten!).

Vierailija
20/20 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö kaksi lahjaa alle satasen. Joskus toisin päin. Molemmat saavat lahjoja myös kolmelta muulta antajalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän