Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voivatko mies ja nainen olla ystäviä?

Vierailija
14.07.2009 |

Ennen kuin säntäätte vastaamaan "tietysti voivat", pieni tarkennus: en tarkoita moikkailutason kavereita duunipaikalta tms., vaan todella läheisiä ystäviä, jotka jakavat asioita paljon keskenään, tapaavat ja soittelevat toisilleen paljon jne. Ja molemmat heteroita :) Niin uskotteko että todellinen suuri läheisyys voi toteutua tälläisessä ystävyyssuhteessa niin että mitään fyysistä ei koskaan tapahdu? Vai viekö "biologia" lopulta mielestänne voiton?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama kohtuullisen hyvä miesystävä, joihin ei liittynyt mitään fyysistä, joten vastaan, että voivat.

Vierailija
2/23 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näissä ns. ystävyyssuhteissa on joka ikisessä ollut taustalla se, että toinen toivoo suhteen olevan jotakin muuta, vaikka väittää olevansa vain ystäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tällainen ystävyys miehen kanssa ja tämä mies on vieläpä entinen avopuolisoni. En todellakaan tunne yhtään mitään fyysistä vetovoimaa häntä kohtaan, tämä ihminen on fantastinen tapaus joten miksi olisin luopunut tästä ihmisestä vain sen takia, että rakkautemme loppui?

Hän on paras ystäväni ja aviomieheni tietää sen, ei ole mustasukkainen koska näkee asian niin kuin se on, suurena ystävyytenä.

Vierailija
4/23 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aloimme seurustella. Pikkuhiljaa yhteyden otot harvenivat ja nyt eivät ole missään tekemisissä. Ei tullu häihimme kutsusta huolimatta. Joten taisi olla muuta kuin ystävyyttä. Eli multa jos kysytään niin ei voi olla.

Vierailija
5/23 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen luulin niin. Olin sitä mieltä, että minulla on monta hyvää miespuolista ystävää.

Sitten rupsahdin. =DD Lihoin 20kg ja lakkasin käyttämästä korkkareita ja meikkiä. Ei ole miehistä kuulunut enää. ;) Eli kyllä se oli fyysistä heidän puoleltaan vaikka muuta luulin.

Vierailija
6/23 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässäni on ollut paljon sekä mies- että naisystäviä. Joiden kanssa on jaettu ilot ja surut.

En valikoi ystäviä sukupuolen, iän tai muun ulkoisen perusteella muutenkaan.

Vierailija
7/23 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi luulet että oli fyysistä? jos kerran mitään fyysistä ei tapahtunut.

Vierailija
8/23 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät minusta ihmisenä.

Kutonen

Vierailija
9/23 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan voinut olla kenenkään miehen kanssa ystävä, sillä ihastun helposti ja sitten alan haluta enemmän. Siksi yleensä kaverisuhteet jää moikkailu- ja satunnainen jutustelu-asteelle, kun en yksinkertaisesti pysty itseeni luottamaan niin paljon, että ystävyys onnistuisi. En ole koskaan pettänyt enkä toivottavasti petäkään, ja tarvitsen siihen tämän etäisyyden, sillä tunnen kuitenkin olevani ns. pettäjäluonne vaikkei siitä siis varsinaista kokemusta muuten kuin ajatustasolla ole. Kyllä, minulla on myös huono itsetunto.

Vierailija
10/23 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, minulla on myös huono itsetunto.

Vierailija
11/23 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi! Muutaman kerran olen luullut, että minulla olisi ollut mies ystävänä, mutta ei... Aina loppuen lopuksi totuus on paljastunut, he on halunnut paljon enemmän.

Vierailija
12/23 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut miespuolisia ystäviä nyt 21 vuotta ja sanon ihan ykskantaan että voi. Edelleenkin puolet ystävistäni on miehiä.

Vierailija
13/23 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäviä kuin mies-mies tai nainen-nainen. Naisille ominaista kilpailua tai juoruilua ei ole, ja jaetaan enemmän ja kipeämpiä juttuja kuin miehet keskenään tapaavat puhua.

Kokemusta on.

Vierailija
14/23 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi minun tärkeimmät ystäväni ovat opiskeluajoilta ja kun opiskelin tietotekniikkaa niin aika suuri osa hyvistä ystävistäni on miehiä. Naimisiin olen mennyt, mutta mieheni ei ole tosta opiskeluystäväpiiristä. Hänkin ymmärtää, että kun lähden parin miesystäväni kanssa kaupungille terassille, niin tosiaankin menen nauttimaan vain siideristä ja ystävien kanssa keskustelusta.

Eihän sitä voisi muuten olla esim. teknisellä puolella opiskelijanaisilla niin paljon ystäviä, jos miehet suljettaisiin heti kättelyssä siitä pois.

Vierailija
15/23 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kova tarve todistella itselleen jotain omaa seksuaalista haluttavuutta niin silloinhan se on omassa psyykessä se yleinen kyvyttömyys ystävyyteen.

Vierailija
16/23 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman sukupuolisen kehityksen vaihe niin pitkällä ettei tarvitse uhrata ainutlaatuista ihmissuhdetta jonkin puberteettisen testailun takia.

Vierailija
17/23 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan ystävällä ihmistä, jonka kanssa voin puhua myös henkilökohtaisista asioista ja joka on minulle tärkeä. Kaverit tulevat ja menevät, ystävät pysyvät.

Näistä kolmesta kahden kanssa olen joskus kokenut "sähköä ilmassa", mutta asioita ei ole edistetty mitenkään. Olemme varattuja eikä ole aikeita pettää tai sössiä muutenkaan mitään.

Minusta koko kysymys miehen ja naisen ystävyydestä on hassu; ei kai seksuaalinen/romanttinen jännite sulje pois ystävyyttä. Vai olenko ainoa joka ei ajattele asian olevan joko-tai??

Vierailija
18/23 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös naispuolisia ystäviä kohtaan voi tuntea "sähköä" vaikka olisi täysin normi hetero. On jotenkin luonnollinen asia, osa suurta kiintymystä.

Vierailija
19/23 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari hyvää kaveria lukioajoilta, joiden kanssa suhde on täydellisen platoninen. mutta silloin lukioaikana pojat olivat vuorotellen ihastuneita muhun, samoin kuin muihin naispuolisiin ystäviinsä! :) Taisi olla joku vaihe. Mutta kun me tytöt tehtiin selväksi, että ollaan vain kavereita, Kavereita ollaan siitä lähtien oltu.

Meillä on siis tällainen iso kaveriporukka, jossa toisiin pidetään yhteyttä enemmän ja toisiin vähemmän. Viime aikoina olen lähentynyt taas enemmän toisen "poikaystäväni" kanssa, koska elämme hyvin samanlaista vaihetta elämässämme. Joka ei muille ole ajankohtainen. Me voidaan puhua perheistämme, vertailla kokemuksiamme tavalla, johon lapsettomat sinkkutyttöystäväni eivät pysty. Olemme molemmat todella onnellisia avioliitoissamme, eikä mitään ihastusta ole ollut sen ekan, lukioaikaisen jälkeen.

Vierailija
20/23 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut miespuolisia ystäviä ja kaikki on päättynyt siihen kun mies on halunnut enemmän ja minä en. Sitten ei enää "pystykään" olemaan pelkkä ystävä. Ois kyllä kiva, kun ois edes yks mies puoleinen ystävä, mutta toistaiseksi on ollut mahdotonta ja ne menettämiset on vielä sattunut aika paljon.