Onko vispipuuro suht terveellinen iltapala?
Mannasuurimoita, sokeria, puolukoita tai omenia. Etsin suht terveellisiä iltapalavaihtoehtoja jotka kuitenkin herkullisia.
Kommentit (10)
Syö vaan ne puolukat ja omenat, niin on terveellinen.
Teetkö itse vai valmista?
Itsehän teen täysjyvään ja laitan vaan kolmanneksen sokeria. En edes terveellisyyttä tavotellen, kun ei niin makia maistu mitä reseptit ovat ja kaupasta saa.
Vehnää ja sokruahan se pääosin on. Marjat ja hedelmät lähinnä mausteena.
Onko ihmiset oikeasti näin pihalla? Ei yksittäinen vispipuuro silloin tällöin muuta kokonaisuutta suuntaan tai toiseen. Mutta onko se terveellinen? No riippuu tietenkin siitä mihin vertaa ja mitä muutoin söisit. On se terveellisempää kuin pussillinen sipsejä tai kulhollinen suklaamuroja, mutta huonompi valinta kuin vaikkapa munakas ja pari hedelmää tai kaurapuuro mehukeitolla ja raejuustolla.
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmiset oikeasti näin pihalla? Ei yksittäinen vispipuuro silloin tällöin muuta kokonaisuutta suuntaan tai toiseen. Mutta onko se terveellinen? No riippuu tietenkin siitä mihin vertaa ja mitä muutoin söisit. On se terveellisempää kuin pussillinen sipsejä tai kulhollinen suklaamuroja, mutta huonompi valinta kuin vaikkapa munakas ja pari hedelmää tai kaurapuuro mehukeitolla ja raejuustolla.
Sulla on taas hyvä mieli, kun pääset ihmistä mollaamaan ja lyttäämään. Ei kaikki ole kiinnostunut ravintoarvoista yms. toisille ruoka on vaan polttoainetta.
Vierailija kirjoitti:
Tervehtii besserwisser😷
Mitävitun välii sillä on. Hyvää se on. Senkun syöt vaan.
Mulla ollut periaatteena että jos sen on itse valmistanut niin kestää kyllä syödäkin 😊
Tänään tein vispipuuroakin itse poimituista puolukoista.
Uskon että aloittaja haarukoi jotain rahkaa/jogurttia?
On. Vispipuuroa pidetään maailmanlaajuisesti yhtenä terveellisimmistä iltapaloista.
Vispipuuron mainiot vaikutukset terveyteen tunnetaan Kööpenhaminasta Kapkaupunkiin.
Ei ole.