Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lapsettomat tekevät iltaisin?

Vierailija
14.07.2009 |

Lapset ovat olleet perjantaista asti mummolassa ja mulla oli niin tylsää eilen illalla, että odotin vaan, milloin voi mennä nukkumaan... pari ekaa iltaa meni vielä hyvin, kun voi rauhassa lukea vanhoja lehtiä ja katsella rauhassa telkkaria ja olla miehen kanssa kahdestaan, mutta eilen alkoi jo telkkarin katsominen ja netissä surffaaminen tökkimään. Nyt ymmärrän miksi lapseton työkaverini menee nukkumaan joka ilta klo 21.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos, kun lapsettomat tapaavat toisiaan. Käyvät ostoksilla, kahvilla, kaljalla, leffassa, syömässä, tapahtumissa. Lapsettomilla riittää uskomattoman paljon menoa joka illalle.

T. Kateellinen

Vierailija
2/15 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvohoidossa, shoppailemassa...mitä vain!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juttelevat "mukavia" miehensä kanssa ja harrastavat seuraavana aamuna ihanaa ja kiireetöntä krapula-aamun seksiä ilman että tarttis pelätä et joku tulee makkarin ovelle kinuamaan aamupalaa.

Vierailija
4/15 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi kanssa.

Vierailija
5/15 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lähinnä illta ahdistavat. Terassilla käytiin yhtenä iltana, mutta ei sekään joka ilta kiinnosta, niin kuin ei mitkään baaritkaan. Parikymppisenä vielä jaksoin sellaista elämää, mutta nyt yli kolmekymppisenä en enää jaksaisi... ja kyllä tästä yhdestä viikosta selviän, mutta ajattelin vaan, että jos eläisin jatkuvasti näin. Siis oikeesti, mitä yli kolmekymppiset lapsettomat tekevät?

Ap

Vierailija
6/15 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn salilla, ratsastamassa, elokuvissa, tapaan ystäviä, katson dvd:itä, teen pihatöitä, kyhnään miehen kyljessä, saunon, käyn ostoksilla, lenkkeilen, kokkaan, luen erilaisia lehtiä, käyn harrastusseuran hallituksen kokouksissa, teen hallituksen jäsenelle kuuluvia hommia, avustan ratsastuskisoissa, touhuan veljenpoikien ja kummilasten kanssa milloin mitäkin, matkustelen, käyn kesäteatterissa, kesätapahtumissa, uimassa... Tekemistä on vaikka miten paljon, ei ole vielä kertaakaan tarvinnut miettiä, mitä tekisi.

Sinulla ei ole tekemistä ilman lapsia, koska olet rakentanut elämäsi lasten ympärille ja lasten ehdoilla. Et ole saanut rakennettua mitään omia kuvioita itsellesi. Lapsettomilla tuollaista ongelmaa ei ole, absurdi ajatuskin, ettei olisi mitään tekemistä elämässään ilman lapsia.

Vierailija
7/15 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole koskaan kiinnostaneetkaan baarit :) Illat kuluvat ystäviä tavatessa, liikuntaa harrastaessa, leffoja katsellessa (teatterissa tai kotona), välillä opiskellessa (siis ihan huvikseen avoimessa) ym. Eikö teillä ole harrastuksia tai ystäviä, joiden parissa aika kuluu? Miten normaalisti kulutatte iltanne?

Vierailija
8/15 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enne lapsia, mutta ei kai mulla sentaan tylsaa silloin ollut. Mutta onhan se toki niin, etta lasten kanssa elama vahan valttamattakin muotoutuu lasetn rytmeihin ja tarpeisiin, eika mulla tosiaankaan voisi olla harrastusta joka illalle! Ja sitten jos sattuukin olemaan yksin/lapsettomaan oloon tilaisuus, niin eihan sita heti siihen hataan mitaa harrastusta noin vain kehita!

Jo olen ihan yksin (tooooosi harvoin!), niin paadyn tekemaan kaikenlaisia 'hommia' joihin ei koskaan muuten ehdi: kaapin jarjestelya, papereiden jarjestelya yms. ja saatan jarjestaa vaikka elokuviin menon jonkun lapsettoman ystavan kanssa. Jos oltaisiin joskus kahden miehen kanssa, niin varmasti sentaan JOTAIN tekemista keksittaisiin! ;-))

Vierailija
9/15 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin he itse haluavat. Jumppien aikataulut tukevat virka-aikatyötä tekevien lapsettomien elämää: jumpat alkavat klo 16-18 välillä ja joka paikassa mainostetaan, kuinka jumppaan on niin kiva tulla suoraan töistä.

Rehellisesti sanottuna ottaa pattiin tällaista iltatyötä tekevän miehen vaimoa, joka on kiinni lastenhoidossa joka ikinen arki-ilta. Sitten kun yritän mennä jumppaan viikonloppuna tai lomilla, niin tarjonta on minimaalista. Kaikki kuulemma haluavat jumpata arkisin klo 16-18...

Vierailija
10/15 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomilla tuollaista ongelmaa ei ole, absurdi ajatuskin, ettei olisi mitään tekemistä elämässään ilman lapsia.

omissa jaloissasi pyörii muutama vaippaikäinen. :) Tule sitten kertomaan, minkä verran jää energiaa pyörittää "omia kuvioita" sen tärkeimmän eli lapsista huolehtimisen lisäksi.

Vierailija
11/15 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia mutta ei myöskään ongelmaa vapaa-ajasta, päinvastoin. Lenkkeilen koirien kanssa, harrastan koiriin liittyviä juttja, luen hyviä kirjoja, joskus katson telkkaa, meilailen kauempana asuvien ystävien kanssa, teen ruokaa. Jos ehtisin, haluaisin opiskella jotain vaikka avoimessa, lukea enemmän, katsoa elokuvia, käydä kuntosalilla, käydä teatterissa. Vaan ei riitä aika, sitä on aina liian vähän. Ja sitten on vielä ne kaikki kotityöt yms. systeemit jotka usein jää tekemättä juuri siksi kun on paljon mielenkiintoisempaakin tekemistä.

Mulle tuli kans mieleen sama mitä joku kirjoitti, että ap on järkännyt elämänsä niin lapsien ympärille ettei muuta ole. Ja niinhän se varmasti helposti käy, ja esim. yksinhuoltajilla on aika tavalla pakon sanelemaakin usein. En tarkoita etteikö lapset saisi olla elämän sisältö, mutta toki sitten tulee tyhjää jos ne on poissa. Lapsettomien tilanne lienee onneksi useimmiten ihan toisenlainen.

Vierailija
12/15 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen ainakin välillä liian pitkiä päiviä, sitä ei varmasti voi tai raaski tehdä kun on lapsia. Tai töiden jälkeen menen kaupungille katselemaan vaatteita tms. Tai jumppaanJ. os olen ihan vain kotona, katson tv:tä, surffailen netissä tai luen. Olen ehkä hieman epäsosiaalinen, mutta viikolla harvemmin jaksan nähdä kavereita. Siivoamisenkaan yms. ei ole useinkaan ylimärääistä energiaa.

Hyvin harvoin on sellainen olo, ettei olisi mitään tekemistä ja sen takia pitäisi mennä nukkumaan klo 21 :)

Vierailija
13/15 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomilla tuollaista ongelmaa ei ole, absurdi ajatuskin, ettei olisi mitään tekemistä elämässään ilman lapsia.

Heh, voi olla toinen ääni kellossa sitten, kun omissa jaloissasi pyörii muutama vaippaikäinen. :) Tule sitten kertomaan, minkä verran jää energiaa pyörittää "omia kuvioita" sen tärkeimmän eli lapsista huolehtimisen lisäksi.

Musta tossa tarkotettiin vaan sitä, että lapsettomilla harvoin on tuota ongelmaa. Ei sitä että pitäskään välttämättä olla energiaa pyörittää omia kuvioita lapsista huolehtimisen lisäksi.

Vierailija
14/15 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan en kyllä tajua, miten joku saa tuon kirjoittamani viestin ymmärrettyä noin päin seiniä, mutta näköjään sekin on mahdollista. Tarkoitin tietysti juuri sitä, että lapsettomilla ei ole juuri tuota nimenomaista ongelmaa, että mitä tekemistä keksisi, kun lapset ovat poissa.

Nro 7

Vierailija
15/15 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin töiden jälkeen anopille kaupassa ja vein ruoat. Kun pääsin kotiin puoli kuuden maissa, laitoin itselleni ja miehelle ruokaa ja söin. Sitten lepäiltiin tunnin verran. Sen jälkeen oli vuorossa tunnin reipas kävelylenkki, jonka jälkeen pesin työhuoneen ikkunat ja tiskasin käsin muutaman astian, joita ei voi laittaa koneeseen. Loppuillan luin kirjaa.

Tänään on vuorossa makuuhuoneen ikkunoiden pesu, ja huomenna on taas hoidettava dementoituneen anopin asioita. Joka ilta harrastan liikuntaa vähintään tunnin. Ruokaa en laita ihan joka ilta, mutta usein kuitenkin. Tekemisestä ei ole mitään puutetta, päinvastoin to do -listassa on tälläkin hetkellä kymmenkunta kohtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan