Mitä teillä on ruokana tänään?
Lomalla on usein tämä ongelma.. Kamala nälkä, eikä mitään ideaa taas ruoasta. Kerro mitä teillä tänään syödään?
Kommentit (37)
varhaisperunoita, kermaviilikastiketta, paistettuja makkaranpaloja. Lisäksi tomaattia, kurkkua ja salaattia (balsamiviinietikka+öljy-kastikkeella) :-) Siinäpä se.
miehen palkka tulee huomenna, nyt rahaa alle 10 euroa ja astianpesuainetta + maitoa pakko ostaa. pakkases taitaa olla kalaa, et sitä varmaan ja halpoja, tylsiä perunoita..
Laiskottaa... Siis eines perunasoselootaa...
basmatiriisiä ja kasviscurrya, miehen tekemää, hyvää :)
monimutkaisia ruokia? Ettekä hyödynnä tuoreita vihanneksia, uusia perunoita..? Mä en tee koko kesänä kanarisottoja tms..
maituis mullekin.
-se köyhästi perunaa syövä :D
Mies tekee päivälliseksi jotain monimutkaisempaa sitten, kun palaa töistä.
perunoista juurikaan, eikä varsinkaan uusistaperunoista. lapsi varmaan söis, mutta minä ja mies ei. ollaan varmaan suomen ainoot jotka ei tykkää uusistaperunoista :D
monimutkaisia ruokia? Ettekä hyödynnä tuoreita vihanneksia, uusia perunoita..? Mä en tee koko kesänä kanarisottoja tms..
maituis mullekin.
-se köyhästi perunaa syövä :D
ja jotain.
Varmaan suikalekastiketta ja perunoita tai riisiä.
Päivälliselle teen perunamuusin ja uunilohta.
Helppoa tehdä ja hyvää sekä terveellistä.
Riisiä, kanaa, kasviksia, hapanimeläkastiketta.
ja hyvin siinä voi hyödyntää tuoreita vihanneksia sekä salaatissa että itse risotossa.
Perunaa, sipulia, porkkanaa, kukkakaalia, parsakaalia, koskenlaskijajuustoa ja ruokakermaa uunivuo´assa. Tykkään :)
tosin sen on tehnyt vaömiiksi Kokkikartano. Ostin eiliseksi ja jäi vielä täksikin päiväksi, liekö ollut niin pahaa ? ;) Haaveilen, että jaksan tehdä oikeaa risottoa kun nää duunit hellittää... kesä on kiireistä aikaa...
Helppoa ja nopeaa tonnikalapastaa
2 kpl Jalostajan Merellinen pata -pussia
2 prk tonnikalaa vedessä
1 pss Pirkan isoja katkarapuja
20 min. ja pasta on valmis.
Mökillä syötiin joka päivä uusia perunoita ja pihviä, joten nyt vaihtelun vuoksi pasta- ja laatikkoruokia.
Perunaa, sipulia, porkkanaa, kukkakaalia, parsakaalia, koskenlaskijajuustoa ja ruokakermaa uunivuo´assa. Tykkään :)
oih kun kuulostaa hyvältä, tuleeko mitä mausteita, missä lämpötilassa ja kauanko kypsennetään?
Ite tein pikaruokaa kun oli niin kova nälkä jo: jalostajan hernekeittoa, ruisleipää ja jälkkäriks omenaa (onneks oon yksin kotona, sellaset ruoka-aineet että, maitoakin vielä... :D ).
Tuota kasvisruokaa vois koettaa vaikka huomenna. Onko muitakin hyviä kasvisruokavinkkejä, tuota lihan käyttöä kun vois ihan hyvin vähentää :)
Sitä on kiva ulkona mutustaa.