Haluaisin tulla uskoon, mutten tule. :(
Ehkä tyhmän kuuloista, mutta olen jo vuosia halunnut tulla uskoon. :(
Olen kasvanut tavallisessa kirkkoon kuuluvassa perheessä, käynty seurakunnankerhoissa ja leireillä, seurakunnan IP-kerhossa koululaisena ja kotona olemme olleet tapauskovaisia. Hyvin tavallisesta kodista siis olen.
Silti en ole KOSKAAN uskonut Jumalaan, en mihinkään.
Nyt olen jo 30v. ja olen yli kymmenen vuotta halunnut tulla uskoon, mutta turhaan.
Olen lukenyt raamattua, käynty uskonnollisissa taoahtumissa, tutustunut uskovaisiin ihmisiin ja jutellut heidän kanssaa, ja joskus jopa joutunut esittämään, että uskon, kun en ole kehdannut myöntää etten. :(
Miksi en voi tulla uskoon, vaikka haluan.
Miksi en usko Jumalaan? Jeesukseen Kristukseen?
Miksen usko mihinkään?
Kommentit (27)
Vai voisitko kuitenkin olla uskossa, mutta et ole saanut mitään "puulla päähän"-kokemusta? Jospa sinun tehtäväsi on vieläkin vain etsiä?
uskonto, uskonnot, ovat aivokemiaa.
ihmisten aivot toimivat eri tavoin, sun aivot toimii eri tavoin.
halusin itsekin joskus tulla uskoon, mutta kun en osaa vaan uskoa asioihin joita en koe todeksi ja olen muutenkin aika jalat maassa tyyppi niin se ei ole mulle mahdollista.
usko itseesi? :)
Ole huoleti, jokaisen ovelle Jeesus Kristus koputtaa kun aika on kypsä.
tulee aika paljon linkkejä aiheesta.
Rukoile että Jumala antaa sinulle uskon Jeesukseen. Pyydä, että Jeesus antaa syntisi anteeksi ja tulee sydämeesi asumaan. Usko ei ole sinun tekosi vaan täysin Jumalan teko. Usko ei välttämättä aiheuta mitään suuria tunteita. Sinä voit olla varma että Jeesus tulee sydämeesi asumaan, kun vilpittömästi häntä elämäsi Herraksi pyydät.
luulen, että yrität uskoa ihan väärään uskontoon! On niitä muitakin ja yksi yli kaiken. Avaapas silmäsi niin huomaat, että ei se kristinusko ehkä se paras olekaan ;)
Yhdessä vaiheessa toivoin tulevani uskoon ja oikein sydämestäni sitä halusin. Vaan ei. Luulis, että helpommallakin tulis uskoon mutta tulin päätelmään, että mitään ei ole.
Voin kertoa, että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan, mutta ei väkisin. En ole ikinä tajunnut näitä juttuja, että kun sanot vain ääneen rakastavasi Jeesusta, se on siinä! Tuolla systeemillä Jumala pitäisi meitä idiootteina.
Itse olen varsin älyllinen tyyppi, ja etsin muutaman vuoden tietoa asioista, ihan perus teologiaa ja vaikeita kysymyksiä uskossa oleville tutuille. Haluan aina tietää perustelut asioille, että mitä jos niin ja mitä jos näin ja miksi?
No, pohdiskelulla ja tutustumisella, etsinnällä, aloin käsittää Jumalan todeksi, että tosiaan näinhän voisi olla. Mutta en tajunnut sitä Jeesusta, että okei, Jumala on, mutta mitä tämä poika tekee tässä kuviossa?
Yksi ilta katsoin telkkarista hömppäsarjaa ja lueskelin samalla Raamattua. Yhtäkkiä, kuin salama kirkkaalta taivaalta, minä tajusin!
Käsitin, että kyseessä on Uusi Liitto hänen poikansa veren kautta, kaikki vanha on pois pyyhitty, käsitin, että Uuden Testamentin ja Jeesuksen arvon, sen, että hän saapui maan päälle, jotta meidän olisi helpompi uskoa (johonkin todelliseen), ja että Jumala on rakkaus, hän rakasti meitä niin että lähetti Poikansa näyttämään tämän rakkauden määrän, jotta me saisimme syntimme anteeksi ja ikuisen elämän, kuten Jeesuskin sai.
Noin niinkuin paaljon tiivistettynä. En vetänyt mitään tiloja tai pyörtynyt, minä vain tajusin äkkiä kaiken, siinä sivusilmällä telkkaria tuijottaessa. Että tosiaan, on pyhä kolminaisuus, Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki, jotka kaikki yhdessä näyttävät meille tien. He ovat sama, mutta kuitenkin eri.
Jeesukseen? Miten elämäsi muuttuisi, jos sinulla olisi usko?
Miksi haluaisit tulla uskoon? Mitä luulisit sillä saavuttavasi?
Miksi ihmeessä olet esittänyt uskovasi, jos et usko? Oletko kenties valtavan kiltti ja miellyttämistarpeinen ihminen?
Ei uskoa voi "pumpata" tyhjästä. Usko on Jumalan synnyttämää.
Tai millaista vastausta olisit odottanut?
mä selitin tätä samaa rippipapille 22 v sitten :) ei oikein osannut vastata, nykyisin olen lähinnä ateisti
olen toivottanut jumalan tervetulleeksi, MUTTA EISEVAANTULE. heh. elan kylla tavallaan 'uskonnollisesti', koska ne arvot on minulle sopivimmat. kanssaihmisia ei saa loukata, kaannan toisenkin posken useimmiten, kaikilla on vapaus ja oikeus omaan elamaansa omalla tyylillaan, ketaan ei saa tuomita MISTAAN syysta.
Jos Jumala on olemassa niin olisit uskossa jo.
Mitä järkee on kiusata ihmistä joka haluaa uskoa?
heillä on erilainen aivorakenne, joka on herkempi kaikenlaiselle suggestiolle ja tiedonsyötölle. Ateisteilta tai agnostikoilta tätä rakennetta ei löydy, ja tällaiset ihmiset ovat huonompia vaipumaan myös hypnoosiin tai kokemaan yliluollisia asioita.
Lisäksi uskovaisten aivoissa tapahtuu rakastumiseen verrattavia aivomuutoksia uskoontulon hetkellä eli uskoontulokokemusta vahvistaa tietynlainen "humala". Siksi monilla uskovaisilla on aaltoliikettä hurmiokokousten ja synnissä elämisen välillä, hurmiokokouksista haetaan vähän samaa fiilistä kuin sarjarajastujat kesäihastumisistaan.
Luultavasti se, että et tule uskoon, kertoo siitä, että olet realiteettiperustainen, huonosti huijattava/manipuloitava ihmistyyppi, sekä lisäksi perusturvallisuutesi on niin hyvä tai addiktoituvuutesi niin huono, että et saa nautintoa uskoontulokiihkosta.
Lue edelleen Raamattua, se on Jumalan puhetta sinulle. Rukoile, että Pyhä Henki avaa sinulle Jumalan sanaa.
Jeesus sanoo, Kolkuttavalle avataan. Jos olet pyytänyt Jeesusta elämäsi herraksi, olet uskossa.
Vaikka sinusta ei tuntuisi yhtään miltään, olet tuskossa. Älä metsästä mitään kokemuksia, vaan lue Raamattua. Niin Jeesuskin teki, joka käänteessä viittasi Vanhan Testamentin teksteihin.
Minusta olet jo uskossa.
ja rukoile, että ymmärtäisit lukemasi. ei uskoon tulo ole joku ulkopuolelta tuleva asia, vaan oma päätös seurata jeesusta. jos uskot, että jeesus on kuollut syntiesi puolesta ja suullasi sen tunnustat, pelastut. Uskoon tulo on ratkaisu ja vain itse voit päättää, haluatko tehdä ratkaisusi. Rukoile, ja pyydä syntisi anteeksi ja ilmaise, että haluat uskoa ja seurata jeesusta. Kun olet näin tehnyt, olet uskossa. Ei sen ole tarkoitus tuntua miltään se on päätös.
Toivon todella ettet koskaan hurahda uskoon.