Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APuA!! Perioraalinen dermatiitti, ruusufinni

Vierailija
07.07.2015 |

Parhaat vinkit ensiapuun! Naama räjähtänyt viikossa hirveäksi. Silmät tulessa ja kauhea kutina. Kävin jo kerran ihotautilääkärillä, joka ei oikein osannut päättää kummasta kyse. Sain uuden ajan lääkärille vasta torstaiksi.

Itse olen sitä mieltä, että johtuu esimerkiksi ruuasta tämä yhtäkkinen paheneminen. Hyviä neuvoja?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonmukaisia apukeinoja kaivataan!! Suolasaippua löytyy. Mitä olöiiviöljysaippuaa olet käyttänyt? Eikä weledan voide ole liian rasvaista? Itse käytän vain jojobaöljyä. Enkä ole huomannut sen pahentavan tai helpottavan ongelmaa sen enempää kuin ab-kuuri :/

Vierailija
22/41 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kenelläkään ole mitään mullistavaa apua? Onko kukaan kokeillut Mirvaso geeliä punoitukseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 17:40"]

Apteekista Rosazol heti ja 4 x päivässä pari viikkoa. Lähtee.

[/quote]

Mulla meni iho tämän kuurin jälkeen aivan kamalan näköiseksi, oli kyllä kuurin ajan pois. Kuurin loputtua kasvojen iho oli kirkkaan punainen ja näppyinen. En kyllä kokeile uudestaan ko. voidekuuria :( Eikä loppujen lopuksi edes lähtenyt ruusufinni ja suunympärysihottuma (joka on vuosien varrella levinnyt molempien silmienkin ympärille) pois.

Vierailija
24/41 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rosazol ei auta niin pyytäkää elidel voidetta.

Vierailija
25/41 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tehos Apocyclin 500mg. Söin tuota kuuria ehkä puoli vuotta.

Vierailija
26/41 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roxez antibioottivoide. Itellä lähti tolla viikossa. Ruokavaliossa voi auttaa syömällä antioksidantteja eikä mitään bakteereja ruokkivaa kuten sokeria. Suolalla voi auttaa, se on antibakteerista.

Vierailija
27/41 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 20:07"]

Jos rosazol ei auta niin pyytäkää elidel voidetta.

[/quote]

"Elidel emulsiovoidetta tulee käyttää ainoastaan atooppisen ihottuman hoitoon. Älä käytä sitä muihin ihosairauksiin." http://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=9265&i=MEDA_ELIDEL

Vierailija
28/41 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 20:17"]Roxez antibioottivoide. Itellä lähti tolla viikossa. Ruokavaliossa voi auttaa syömällä antioksidantteja eikä mitään bakteereja ruokkivaa kuten sokeria. Suolalla voi auttaa, se on antibakteerista.
[/quote]
Itse käytän ainoastaan luonnonkosmetiikkaa ja syön terveellisesti. Immuunipuolustukseni on aina ollut heikko ihossa ja atopia vaivannut. Kokeilin kauan kaikkea naamaani kunnes kyllästyin ja hain myrkky voiteeni joka tehosi, nyt levitän sitä heti jos huomaan vähänkään alkua nenän pielessä ja katoaa alkuunsa. (Lisäystä tähän edelliseen viestiini)

Vierailija
29/41 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Roxez voide? Ei löydy yo-apteekista.

Vierailija
30/41 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

19:lle, se on Rozex. Minulla oli aiemmin POD, nyt ruusufinni näppylöillä. Viime kesänä tauti "roihahti", ja söin antibioottia jouluun asti. Se auttoi. Talvella rauhoittui. Kevätaurinko toi vaivan takaisin, mutten halunnut syödä jälleen antibioottia. Laitoin ruokavalion kuntoon (ihan perusterveellistä ruokaa, kasviksia, marjoja jne.), luin, että ruusufinni voi johtua suoliston epätasapainosta, joten aloin syödä maitohappobakteereita. Kasvot pesen Lactacydilla ja rasvaan vain jos on tarve (couperosa-ihon voiteet toimivat, kannattaa testaamalla etsiä itselle sopiva). Ylipäänsä kosmetiikka kannattaa valita mahdollisimman lyhyen INCI-listan perusteella. Lääkevoiteena minulla on Differin, jota laitan tarpeen mukaan. Rozex tai Rosazol pahensivat ongelmaa.

Aurinko pahentaa tilannetta, joten kasvoissa on oltava aina mahdollisimman korkeakertoiminen suojavuode (UVA ja UVB). Jos hikoilet kasvoista, pese hiki pois mahdollisimman pian. Tyynyliinan vaihdan parin päivän välein. Vältä maustettuja ruokia, alkoholia ja äärimmäisiä lämpötiloja (en voi itse esim. saunoa ilman oireita). Myös stressi pahentaa oireita.

Itselle toimivan hoidon löytäminen voi kestää ja se vie aikaa ja hermoja, mutta yllä kerrottu toimii minulla. JOssain vaiheessa antibioottia kannattaa harkita. Se kyllä nujertaa ongelman, mutta koska kyseessä on krooninen sairaus, jotain pysyvämpiäkin ratkaisuja kannattaa etsiä.

Tsemppiä

Vierailija
31/41 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusufinniin vuodesta 2013 Rozex. Auttaa kohtalaisesti.

Isotretinoiinia on mennyt alkuvuodesta 2014 ensin 10 mg/pv; nyt 20 mg/pv. Välillä 3 kk tauko, jonka aikana ruusufinni paheni.

Mirvaso tuli n.vuosi sitten kokeiluun. Alkuinnostuksen jälkeen into lopahti, kun vaikutus kestää kuitenkin vaim muutaman tunnin ja iho jonkin verran luonnottoman näköinen sen voiteen vaikutuksen alla. Miesystävä ei kysyttäessä näe samaa kuin minä joten ehkä se voide on ok. Vähentää pienelläkin määrällä punaisuutta, melkein poistaa. Mutta siis palaa myös, tietenkin. Haluan, että sitä Mirvasoa on jatkossa AINA kosmetiikkalaukussani, on se ehtinyt pelastaa monet kiljuvan punaisen naaman hetket.

Naama ja pod lehahtaa mentoli-tuotteista (pastillit ja suuvedet esim), chilipitoiset ruuat ja tuorejuustot.

Saunat ja kylmät tuuliset ilmat ja kuumat suihkut ja niiden seuraukset tietää varmaan 99% t ämän ketjun lukijoista.

Naamaa ei voi pestä millään. Tähän ikään mennessä en ole löytänyt tuotetta, joka EI aiheuttaisi naaman ihon ärsyyntymistä ruusufinniiholle tyypilliseen tapaan. Humektanilla on ehkä vähäisimmät haitat, mutta sitäkään ei voi jättää muka-kosteuttajaksi. Mun ruusufinni-iho inhoaa kosteusvoiteita.

Vierailija
32/41 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:00"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 17:51"]Ruusufinnin hoidosta en tiedä, mutta suunympärysihottumaan ei auta muu kuin pitkä antibioottikuuri (Tetrasyclin). Itselläni ihottuma oli todella pahana ja vaati 3kk kuurin että lähti pois. Edelleenkin uusiutuu toisinaan.  [/quote] Olen syönyt kuurit sun muut suunympärysihottumaan mutta vasta metronidatsolivoidekuuri toi avun. Kolmen viikon jälkeen finnit lähti eivätkä ole tulleet moneen vuoteen takaisin. Siis ei ole ollut ainuttakaan näppyä naamassa. Sitä ennen ehdin kärsiä kymmenen vuotta finneistä suun ja nenän ympärillä. Kunpa olisin saanut avun aikaisemmin.

[/quote]

Google kertoi että kyseistä voidetta käytettäisiin ruusufinnin hoitoon. Sulla kuitenkin tehosi suunympärysihottumaan?

Vierailija
33/41 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin pod&ruusufinni. Miksi tämäkin vielä ihmisen riesaksi. Tuntuu, että kaiken olen koittanut eikä mikään auta. Onko mitään hyviä luontaistuotteita?

Kasvojen pesu, erityisesti meikin poisto aivan hirveää kun mikään ei sovi. Siedetyin ollut Erisan, mutta tuntuu että iho jää likaiseksi. Laktapesua yms vastaavaa en ole kokeillut pitkään aikaan, koska kuivattaa ihoa niin pahasti.

Hyviä pesuaine vinkkejä? Mielellään edullisia, tähän naamaan on mennyt jo niin paljon rahaa, että moni kauneusleikkaus olisi tehty sillä rahalla :/

Vierailija
34/41 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valohoito, siis sininen valo on auttanut. Ihottuma on rauhoittunut huomattavasti jo yhden käynnin jälkeen. Siis kosmetologilla, LED valohoito ja sininen valo. 

Vierailija
35/41 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 17:40"]

Apteekista Rosazol heti ja 4 x päivässä pari viikkoa. Lähtee.

[/quote]

Mun piti käyttää tuota monta kuukautta, samoin antibioottia. Huom. jonka kanssa ei saa tulla raskaaksi.

Vierailija
36/41 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:01"]Luonnonmukaisia apukeinoja kaivataan!! Suolasaippua löytyy. Mitä olöiiviöljysaippuaa olet käyttänyt? Eikä weledan voide ole liian rasvaista? Itse käytän vain jojobaöljyä. Enkä ole huomannut sen pahentavan tai helpottavan ongelmaa sen enempää kuin ab-kuuri :/
[/quote]

Weleda ei ole liian rasvainen, kun sitä laiteyaan iiiiiihan ohuelti. On niin levittyvää, että ei tarvi olla paksulti. Tekee joustavan suojan rosan päälle, myös aurinkoa vastaan, ja hoitaa siinä samalla. On luonnonmuksinen, ei mikään perinteinen sinkkivoide

Vierailija
37/41 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 09:45"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 09:39"]

Hei! Miten käytätte noita rasvoja/ öljyjä ihon puhdistamiseen? Siis miten pesette pois?

[/quote]

Pesen Aqualanilla, eli levitän kasvoille sopivan määrän ja hieron sormilla. Kun näen, että meikit irronneet, huuhdon lämpimällä vedella. #26
[/quote]

Minulle paras on luonnonkosme laveran 2in1 putsari, ei kirvele ja on hellävarainenja tuoksuu hyvälle. Ne voiteet on myös sopivia ärtyneelle ruusufinnille. Saa prismasta

Vierailija
38/41 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Elidel pahensi ruusufinniä.

Vierailija
39/41 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä keskimäärin ruusufinni on lievimmillään loppukesästä ja pahimmillaan lopputalvesta tai alkukeväästä. Uskon että se johtuu auringon parantavasta vaikutuksesta, vaikka suurin osa lääkäreistä muuta väittääkin. Aurinko parantaa ihottumia ja se on muutenkin hyvin terveellistä, aurinkovoiteiden käytön lisäännyttyä on myös ihosyöpä lisääntynyt.

Ajatelkaa omilla aivoillanne, älkää uskoko sokeasti lääkäreitä.

Vierailija
40/41 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella (11v) on ollu POD kesästä. Terv.keskuslääkäri ei sitä kyennyt lainkaan diagnosoimaan vaan antoi jotain antibioottia märkärupeen joka ei tietenkään toiminut. Näin sattumalta kuvan pod-ihottumasta ja tiesin heti mikä muksua vaivaa.

Rosazolin ikäraja on 18-v, harkitsen sitä silti. Lasta ei ihme kyllä ole kiusattu, mutta eihän tuo kiva ole kun suunympärys on joko hurjan tai hurjemman näköinen, välillä ihottumaa myös toisen silmän yläpuolella. Julkiseen terkkariin ei tarvi uudelleen yrittää näin korona jyllätessä, aikaa ei saa kuitenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi