Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko pk-pohjaiseen koulutukseen hakea, jos on ylioppilas?

Vierailija
13.07.2009 |

Eräs opinto-ohjaaja väitti minulle, etten voi hakea heidän peruskoulupohjaiseen koulutukseensa, koska olen ylioppilas.

Siis eihän tässä nyt ole mitään järkeä??

Jos haluaisin esimerkiksi leipuriksi, niin en voisi sinne päästä, koska olen "ylikouluttautunut" ylioppilaaksi ???

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yo ja opiskelin ammattikoulussa tietokoneasentajaksi. Sitten hain ammattikorkeaan ja sain kutsun sinne. Olin hakenut ei YO-puolen kokeisiin, ja ne ovat siis erit yo:lle aj ei yo:lle.

Pääsin kouluun varasijalle ja silloin tämä oikeastaan selvisi. Yo-puolelle oli 90% paikoista ja 10% paikoista oli peruskoulupohjaisille.

Vierailija
2/6 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. juuri tuonne leipurilinjalle on vain peruskoulupohjaisia paikkoja tässä kaupungissa. Voinko silti hakea siihen, ja sitten vain saan hyväksiluettua niitä aineita mitä olen lukiossa jo suorittanut?

Koulun sivuilla lukee, että 20-40 opintoviikkoa saa hyväksiluettua lukio-opinnoista.

Mutta onko koulutus silti minullekin 3-vuotinen, ja saan vain sitten niitä tunteja sieltä-täältä hyväksiluettua?

Vähän hankalaa, jos ne tunnit on tyyliin pari tuntia maanantaina pois, pari tuntia keskiviikkona jne. Siis työnteon kannalta, kun voisin olla töissä ne ajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koulusta. Perusperiaate on ettei, koska on erikseen yo-pohjat, mutta sitten on sellaisia, joissa on erikseen paikat yo ja perus.

Leipuri kun ei ole mikään joka tytön unelma-ammatti, jos et pääse suoraan, voit hyvinkin päästä peruutuspaikalla, kun koulu on jo alkanut, eli KANNATTAA OLLA AKTIIVINEN.

Itse pääsin aikoinaan linjalle, jonne haki yli 500 hakijaa, 25 paikkaa. Aloin elokuun eka päivä soittamaan, soitin 2 krt joka päivä, koulu kun alkoi tyyliin 15 pv, rehtori itse soitti 16 pv aamulla seuraava tunti alkaa klo 10. Eli aktiivisuus palkitaan.

Leipurista pääsee opiskelemaan lisää, konditoria jne ja jos ei tee alan töitä, kotiin saat aina paljon hyötyä tästä koulutuksesta.

Vierailija
4/6 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ennen vanhaan samaan koulutukseen pääsi molemmilla pohjilla, mutta yo:t kävi tiettyjä asioita lyhkäsemmin, ku lukiossa oli jo näitä yleissivistäviä aineita. Eli kyllä pääsisit leipuriksi, kun sopiva linja löytyy.

Vierailija
5/6 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun ei tarvi enää suorittaa, mut kaikki ammattiin liittyvät, esim. ammattisanasto vieraissa kielissä on muistaakseni pakollisia.

Vierailija
6/6 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitikö se tehdä jotenkin vapaalla hakemuksella. Eiköhän työkkärin opintoneuvoja tiedä faktaa?