Mua ottaa päähän ihmiset jotka valittaa ettei ole rahaa
menkää TÖIHIN, sieltä sitä rahaa saa!
Miten jollekin jo kolmekymppiselle voi olla ihanne että yhteiskunta vaan elättää...
Kommentit (33)
puolisosita sairaana ja toinen irtisanottu, eikö saa valittaa, jos rahat loppuu?
ja nyt hoitovapaalla. Mieheni on taksikuski, jolla provisiopalkka. Kesäkuussa teki 280 työtuntia ja käteen jäi 1100e, eikö tosiaan saa valittaa?
Mua ottaa päähän ihmiset jotka valittaa ettei ole rahaa menkää TÖIHIN, sieltä sitä rahaa saa! Miten jollekin jo kolmekymppiselle voi olla ihanne että yhteiskunta vaan elättää...
Jos pitää ihanteena sitä että yhteiskunta elättää niin miksi sitten muka valittaisi rahan puutetta?
Henkilökohtaisesti voin kertoa että mulla on sellainen ongelma että vaikka olen töissä tienaan vähemmän kuin työttömänä koska ulosotto perii ex-miehen pelivelkoja multa vielä todella pitkään. Eli rahaa ei ole ja kyllä, valitan siitä. Sori vaan sulle.
kun jotkut valittaa ettei oo ruokaan rahaa, mutta vaaatteet ja kaikki muut esim elektroniikka kotona on viimesen päälle... Ja ostetaan kalliita merkkituotteita tuosta vaan.
kun jotkut valittaa ettei oo ruokaan rahaa, mutta vaaatteet ja kaikki muut esim elektroniikka kotona on viimesen päälle... Ja ostetaan kalliita merkkituotteita tuosta vaan.
Jos kulutustottumukset on järjettömät, niin ei kai sitä rahaa ole... Yksi tuttavaperhe ostaa aina heti sen, mitä tahtoo - takasta purjeveneeseen - ja sitten ostavat loppukuusta luotolla vanhaa leipää ja valittavat rahanpuutetta. Ärsyttää se, että eivät tajua yhteyttä rahatilanteen ja järjettömän kulutuksen välillä.
eikä tarkoitukstakaan viedä opintoja päätökseen, hankkia töitä jne. ... Suomalainen yhteiskunta on sossujen pilaama, täällä hyysätään työikäistä väestöä aivan naurettavalla tavalla!
Ok, silloin kun itse opiskelin, sain opiskelupaikan lisäksi huoneen asuntolasta.Siellä oli ilmainen pyykinpesukone, kolikkopuhelin ja telkkari.
Kenellään ei ollut silloin omaa telkkaria, kännyköitä ei oltu silloin keksittykään ja tietokoneet oli koulussa, ei kotona.
Nyt kukaan ei halua asua solussa vaan pitää olla oma yksiö tai kaksio, ei voida viedä vaatteita pesulaan vaan oma pesukone, hieno taulutelkkari, uusi kännykkä 2 vuoden välein, nettiliittymä jne.
Kehitys on tuonut niin paljon lisämenoja ettei opiskelijat voi olla niitä ilman.
Sitten surkutellaan kun valmistuminen lykkääntyy kun pitää käydä töissä.
esimerkiksi opiskelu- ja työikäisestä väestöstä yhä kasvava määrä. Se on todellinen ongelma. On käsittämätöntä että jonkun työ- ja sosiaalinen identiteetti sulattaa noin vain ajatuksen lorvailusta yhteiskunnan tuella.
On myöskin paljon naisia jotka jäävät lapsia hoitamaan kotiin vuosikausiksi ihan välttääkseen työelämän aloittamisen tai työelämään paluun.
kalliissa vaatteissa eikä aikomustakaan tehdä vastavuoroisesti kaiken tämän mahdollistaneen ja rahoittaneen yhteiskunnan eteen yhtikäs mitään.
Mua ottaa päähän se ettei työpaikka ota löytyäkseen vaikka TODELLA mielellään menisin sinne TÖIHIN. Koulutus on hyvä mutta ainakaan 50 kilometrin etäisyydeltä ei tunnu millään löytyvän työpaikkaa minulle (jokaiseen avoimeen paikkaan on kymmeniä ja taas kymmeniä hakijoita), muutto ei tule kysymykseen miehen hyvän työpaikan ja lasten koulun&kavereiden takia.
töissä, jonkuhan meidän lapsetkin pitää hoitaa. vai pitäiskö sysätä taapero ja pian syntyvä vauva muiden hoidettaviks jo heti tosi pienestä, ei kiitos!!
tuetaanhan tässä maassa nyt paljon turhempiakin asioita kuin kotiäitiyttä, niin miksi me emme saisi vaatia parempaa tukea. emmekös me kuitenkin kasvata niitä tulevia veronmaksajia. lasten hyvinvointi pitäisi kutenkin olla tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä.
Jollei ole työpaikkaa nyt, niin sen löytäminen on tässä viimeisen vuoden aikana kyllä noussut vaikeudeltaan potenssiin x. Kuvaavaa oli se täälläkin kirjoitellut ekonomi, joka haki jotain paikkaa ja jolle kerrottiin, että samaa paikkaa oli hakenut 400 muuta. Yritä siinä sitten erottautua jotenkin hakemuksessa muista hakijoista. Pitäisikö alastonkuva laittaa työpaikkahakemukseen, että tuommoisesta pinosta tulisi huomatuksi? Ja varmaa on, että noiden 400 ihmisen seassa on muitakin hyviä ja mukavia hakijoita, kuin juuri sinä tai minä tai kuka sitä paikkaa nyt on hakemassakaan.
Mutta toisaalta ymmärrän alkuperäisen harmistuksen. Tiedän itsekin perheitä, jotka ovat juuri hankkineet uuden 200 neliön omakotitalon ja sitten tekevät vauvan. Sitten hommaavat juuri vauvan synnyttyä pari uudehkoa autoa, kun ei sieltä omakotitalolta pääsekään minnekään ilman autoa. Sitten se jokavuotinen tradio käydä kaksi kertaa vuodessa ulkomailla on toki pakko toteuttaa myös ja sitten valitetaan, kun kahden tavallisen duunarin palkalla ei rahat riitäkään ja on pakko palata töihin heti kun äitiysloma loppuu eikä voida olla yhtään hoitovapaalla.
Eli sitä minä en ymmärrä, että miten omien valintojen seurauksia omaan elämään ei nähdä. Oikeasti köyhät opiskelijat, lapsiperheet, eläkeläiset ja pitkäaikaissairaat yms. saavat kyllä minun sympatiani, mutta itse aiheutettu köyhyys + ruikutus ei kyllä minuun vetoa.
fiksu eli ihan normaali ihminen, joka ymmärtää jotain tästä meidän yhteiskunnasta.
Voi teitä muita (joita luultavasti on hyvin vähän, eli nätisti sanottuna vähän tyhmempiä :) Toivottavasti ei ota päähän ihan liikaa, voi tulla päänsärkyä ja muuta hyvin epämiellyttävää.. Harmillista sellainen..