Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yököttävin etelänmatkakohde, mihin ei kannata mennä?

Vierailija
12.07.2009 |

Ikinä en ole ollut etelässä. Haaveeni on aina ollut päästä valkoisille hiekkarannoille, vaaleansinisten vetten ääreen. Nyt olen lähdössä lapsen kanssa (10v.). Rahaa ei ole laittaa kovin paljon.

Mikä noista yleisistä rantalomakohteista olisi niin sanottu varma ja turvallinen, ja mitä ehdottomasti kannattaa välttää?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvat, suorat Ryanair-lennot Tampereelta (Pirkkalasta), kun varaa ajoissa. Jurmalan rannat upeat ja pääsee eurooppalaiseen tunnelmaan.

Riikassa hieno valtaisa kauppahallikompleksi ja upeat puistot.

Kanarialle ja Espanjaan ei kannata lähteä. Niillä ei ole siellä mitään käsitystä hyvästä asiakaspalvelusta.

Vierailija
2/29 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole ja Kanariakaan ei oikein voi niputtaa yhteen, sillä saaria on monia ja samalla saarellakin on monenlaisia kohteita. Henkilökohtaisesti en menisi uudestaan Madeiralle, mutta se on taas jollekin toiselle unelmakohde. Lapsen kanssa melkein mikä vaan perinteinen turistikohde on hyvä, sillä palvelut pelaavat ja tekemistä löytyy. Jos ei aio talvella matkustaa, Mallorca esimerkiksi on ihan loistava. Kreikkakin on kiva, mutta just nyt siellä on ollut niin paljon maanjäristyksiä, että se ei minua hirveästi houkuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä ilman miestä, unohda turkki, egypti, tunisia ja marokko. miehet on yököttäviä siellä! päällekäyviä.

Vierailija
4/29 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa Kreikan Korfulla. Olen siis nainen :-) ja lapsi oli tuolloin 5v. Paikka oli hyva ja rauhallinen. Kahdestaan lapsen kanssa en lähtisi Turkkiin, Tunisiaan ym muslimimaihin.

Vierailija
5/29 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä mistään massaturismipaikasta, esim. kiertelin pari vuotta sitten Espanjan aurinkorantaa, ja melkein kaikki paikat olivat kamalia turistirysiä. Ainoa ok-paikka oli Cadiz tai joku surffipaikka aika lähellä Jereziä.

Mutta jos kiva ranta riittää lomanautinnoksi, niin eiköhän se onnistu missä vaan välimerellä. Kreetalla ainakin on tosi ihanat kirkkaat vedet.

Vierailija
6/29 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en suosittele Turkkia,Bulgariaa tai Tunisiaa.

Teillä voisi olla kivaa Espanjassa(ei Kanariansaaret),Italiassa tai Kreikassa.

Itse ollaan tykätty eniten lasten kanssa Kreikan Kreetasta ja sinne jo 6.kesää peräkkäin menossa.

Hiekka siellä ei ole kyllä valkoista,mutta varma ja turvallinen kohde.

Vierailija
7/29 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egypti ja Lanzarote.

Olen käynyt n 50 maassa yksin ja olin jollain pakettimatkalla Tunisiassa ja se oli AIVAN järkyttävää. Egyptissä olin yksin, sukellusmatkalla ja sain traumoja ja Lanzarote oli muuten vaan ihan pepusta.

Mä suosittelisin että menette ihan Aurinkomatkojen toimistoon ja kysyt siellä mitä suosittelee. Ne ovat käyneet joka paikassa ja missä ei ole käynyt, tietävät kyllä.

Tai jos ei ole mahdollista, ota esite ja lue lisää missä lukee sopii lapsille ja keskustaan paljo matkaa, rannan vieressä.

Mitä kauempana keskustasta, sitä rauhallisempia ovat muut turistit ko hotellissa.

Sain lähes tulkoon ilmaisen matkan kerran Turkkiin, en edes muista missä oltiin, 10-matkojen aikaan, suorat lennot ja en muista että missään olisi ikinä ne komeat 20 kymppiset tarjoilijapojat olleet niin kiinnostuneita lapsista. Kun tuli ravintolaan lasten kanssa, aina saatiin ekana ruoka ja koko ajan tuli jotain sädetikkujuotavia ilmaikseksi jne. Oltiin koko perheen kera, eli tarkoitus ei ollut meikäläisen pokaaminen vaan tyytyväisiä asiakkaita, joitten lasku lähes ei alkoholista koostuvana oli taatusti pienempi kuin muiden.

Tästä on siis 10 v, mutta en voi allekirjoittaa älä mene Turkkiin.

Vierailija
8/29 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Parga, Korfu, Lefkas.

Turkkia välttäisin jos matkustat tosiaan kahdestaan lapsesi kanssa eli ei ole miestä mukana.

Vierailija
9/29 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti meidän huonoin matka muutenkin.

Vierailija
10/29 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan kaupungin keskustahotelliin missään rantakohteessa. Täynnä turisteja, kuten pohjoismaisia, saksalaisia ja enkkuja, örveltämässä, meno on todella villiä, ja jatkuu läpi yön, jytä raikaa. Johonkin kaupungin laitamille tai pienempään kylään.

Vierailija
11/29 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Kreetaa ja sieltä Agia Marinaa. Kaikki on lähellä, bussila Haniaan alle 30 min tosi helposti. Rauhallinen paikka, mukavia ihmisiä, paljon perheitä. Me olimme Galdera Village -hotellissa. Mukavia ruokapaikkoja lähellä. 10-vuotiaalle löytyy uima-altaalta taatusta kavereita jne.

Vierailija
12/29 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme oikein pitäneet Bulgariasta. Sattui liikaa suomalaisia halvan viinan ystäviä samaan hotelliin. Meillä oli lapsia mukana, eikä siellä ollut oikein lapsille kivaa tekemistä.

Kreeta on ollut lasten suosikkipaikka, samoin meidän aikuisten.

Vierailija
13/29 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menee edes hieman pois turistialueelta. Kiertelimme sisämaassa ja aivan upeita paikkoja.

Vierailija
14/29 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tykänny.

Vierailija
15/29 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Kreetaa ja sieltä Agia Marinaa. Kaikki on lähellä, bussila Haniaan alle 30 min tosi helposti. Rauhallinen paikka, mukavia ihmisiä, paljon perheitä. Me olimme Galdera Village -hotellissa. Mukavia ruokapaikkoja lähellä. 10-vuotiaalle löytyy uima-altaalta taatusta kavereita jne.

Meni nyt vähän väärinpäin kun suositellaan eikäå haukuta :) Mutta siis meidän ihanin etelänmatkakokemus lasten kanssa on ollut juuri tuonne Kreetan Agia Marinaan. Meidän hotellimme oli Santa Helena (Tjäreborg). Homma vaan jotenkin toimi :)

Vierailija
16/29 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sijaan Turkista tykkäsin kovasti. Takuuhyvän loman löytää Kreikasta.

Vierailija
17/29 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa turistikrääsää ja känniääliötä, liikaa baareja ja liian agressiiviset sisäänheittäjät. Rannat ok, mutta nekin ihan täynnä. Marmariksessakin kävin eikä sekään sen hohdokkaammalta näyttänyt.

Vierailija
18/29 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas ehdottomasti paras paikka ollut Tunisian Hammamet. Aivan upea ranta ja muutenkin ihana tunnelma koko maassa. Tosin mies kannattaa mukana olla.

Vierailija
19/29 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin yleisesti ottaen, mutta _yököttävää_ oli kun Turkissa miehet avoimisesti raapivat muniaan.

Vierailija
20/29 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa turistikrääsää ja känniääliötä, liikaa baareja ja liian agressiiviset sisäänheittäjät. Rannat ok, mutta nekin ihan täynnä. Marmariksessakin kävin eikä sekään sen hohdokkaammalta näyttänyt.

'

Itse olimme Kreetalla Haniassa, ja se oli kyllä myös lapsiperheelle oikein mukava paikka!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä