minkä ikäisenä lapsi kerrossänkyyn?
Tätä asiaa olen pohdiskellut jo pidemmän aikaa.lapset ovat kohta 6 ja 4 vuotiaat.Isäntä on kovasti asiaa vastaan ja mä voisin jo laittaa.
Sänky on ikeasta ja on korkeintaan 1,5m,tarkkaa mittaa ei ole.
Miten on?laitanko lapset kerrossänkyyn?
Kommentit (10)
kertaakaan eivät ole normisängytä tippuneet.Mieheni pelkää sitä et isompi tippuu ylhäältä ja saa aivotärähyksen..
Mä taas olen sitä mieltä et todennäkösesti nukkuu koko yön ja aamulla tulee portaita pitkin alas =)
Onhan tuo tippuminenki mahdollista,mutta aattelin et sängyn allapuolelle vois laittaa pehmennystä jos vahinko sattuu käymään.
Tää lapsosten huone on niin pieni,että lisätlaa sais mukavasti kerrossängyllä
Siihen siirryttäessä vanhempi oli 5v4kk ja pienempi 1v7kk.Hyvin on mennyt eikä kumpikaan ole tippunut petistä.Meillä lasten huone sen verta pieni, että ei olis oikein muut tavarat mahtuneet jos olis ollut 2 sänkyä. Pienempi siirtyi pinnasängystä suoraan kun alkoi kapuaan reunojen yli itsekseen.
Mieheni pelkää sitä et isompi tippuu ylhäältä ja saa aivotärähyksen..
Mä taas olen sitä mieltä et todennäkösesti nukkuu koko yön ja aamulla tulee portaita pitkin alas =)
Mä olen ajatellut myös kerrossänkyä, että lapset saisivat lisää tilaa leikkimiseen. Nyt lasten huone on lähinnä leluvarasto ja nukkumahuona, kaikki leikit on aina levällään olohuoneessa ja käytävässä. :/
Meillä semmoinen ja on todella kiva ratkaisu! Itse en halua kerrossänkyä ihan siitä syystä, että saa ola kokoajan vahtimassa, ettei nuoremmat lapset kiipeile sinne
mutta tuttavien perheessä kerrossängyssä nukkuvat 4 v ylhäällä ja 2 v alhaalla. Yläpetissä reunat kyllä niin korkeat, ettei lapsi varmasti sieltä putoa. Meillä taas jatkettavat sängyt ja aina silloin tällöin samanikäiset kersat sieltä alas muksahtavat.
Ovat nukkuneet kerrossängyssä nyt noin 4 kk ja hyvin on mennyt. Vaihtoehtona oli parvisänky esikoiselle, mutta näytti liian korkealta.
taidan yrittää vielä ylipuhua tuota miestä ;)
änky mitä ikeassa katseltiin vaikutti sopivan korkuselta,siinä oli edessä sellanen sininen systeemi...sängyn nimestä ei ole tietoakaan
Kyllähän tuo kerrossänky auttais myös siivousurakkaa =)
molemmat nukkuneet vuorotellen ylhäällä ja hyvin on mennyt.. unissaankin osaavat tulla alas tippumatta...
että miten yölliset pissareissut hoituu? Jos unenpöpperössä lähtee niitä tikkaita alas ja sitten kompastuu.
MItä se miehesi tarkalleen ottaen vastustaa? Miten monta kertaa lapsesi ovat tippuneet yöllä normisängystä?