Saunaton RT - asuisitko?
Kovaa pähkäilyä...
Tiedossa olisi saunaton rt, löytyy kyllä yleinen sauna. Tässä saisi asua vain 5 vuotta.
Sitten samalta alueelta toinen saunallinen, mutta yht. 93e kalliimpi... Tosin 10 v uudempi. Saisi asua "niin pitkään kuin haluaa"...
Tällä hetkellä löytyy sauna ja olen siihen tottunut, mutta en ole himosaunoja.
Kommentit (20)
pitäisi olla tai lapset sais hepulin!
minä voisin täysin elää ilman saunaa ( ja elettiinkin 5 vuotta Singaporessa).
Mutta onko se teille kynnyskysymys?
Meillä kukaan ei ole niin hirveä saunan ystävä, lämpeää ehkä kerran kuussa (paitsi kesällä mökillä, kun pääsee mereen pulahtaa...).
En pelkästään saunan takia. Ei ole paljoa kalliimpi, uudempi.
Asutaan rivarissa ja tykkään hoitaa pihaa, joten en lähtisi 5 vuoden takia mihinkään asumaan.
Myös luonnoläheisyys on ratkaiseva tekijä, kaupat ja koulut ym. merkitsee.
Vertaa asuntoja muuteen ja tutustu vähän taloyhtiöön. Onko esim jotain remontteja tulossa, jotka vaikuttavat vuokralaisenkin asumiseen. Ja jos olet aikeissa asua kyseisellä alueella pitempään, viisi vuotta on lyhyt aika ja sitten saisit saat muuttaa.
Niin siis tuossa saunattomassa rivarissa olis taloyhtiössä "yhteissauna"... mut just hoksasin et vuorotyöläiselle olis vähän hankala ne saunavuorot!!
Niin ja tosiaan sieltä pitäisi muuttaa pois 5v jälkeen, kun olisi nuorisoasuntosäätiön talo.
Yleinen sauna on paljon järkevämpi! Omaan saunaan menee vaan turhaan neliöitä. Rivarissa on varmaan kohtuu hyvin saunavuorotilaakin. Varaatte vaikka kaksi vakivuoroa, niin säästätte neliöissä ja sähkössä (kun se sauna yleensä lämmitetään useammalle kerrallaan).
mutta asuisin mielummin saunattomassa. hyvällä tuurilla käydään saunalla kerran kuukaudessa eli vie ihan turhaa tilaa. mielummin ottaisin johonkin huoneeseen tuon muutaman neliön lisää tilaa.
ja turhuutta. En ymmärrä miksi jokaisessa suomalaisessa pikkuluukussakin on oltava sauna. Järjetöntö tuhlausta. Jos kerta on taloyhtiön sauna olemassa, ota se asunto ilman muuta.
Ihmiset kuluttavat sähköä lailla hölmöjen noiden saunojensa kanssa. Jotkut saunovat joka päivä! 3 - 4 kertaakin viikossa on ihan liikaa. Kerta viikkoon - kahteen riittäköön.
Eivät kaikki välitä saunasta. Me ostimme asunnon uudesta kerrostalosta ja saimme vaihdettua siihen suunnitellun sauna ihanan suureksi kylpyhuoneeksi ja samalla laajennettua vaatehuoneen. AAAAH. Saunassa käymme sitten maalla. Eikä kotona koskaan ole tuo saunalle tyypillinen makeankostea tuoksu.
jos ei saunaa käytä saunomiseen saa siitä oivan varaston. Yhellä tutulla saunan lauteet täynnä tavaraa.
Jos saunotte esimerkiksi kaksi kertaa viikossa niin hinta omasta saunasta on kova. Tosin yhteissaunakin maksaa joissakin taloyhtiöissä.
on sauna, ja käyn JOKA PÄIVÄ. ihanaa!
mä olen normaalisaunoja, jolle se vuoro viikkoon voisi riittää + käyn paljon uimahallissakin. Mutta mies ja esikoinen ovat himosaunojia.
nykyään on saunavuoro kerran viikossa. Ja tykkään saunavuorosysteeemistä enemmän, tuo säännönmukaisuutta elämään. Entisessä asunnossa älillä saattoi mennä viikkoja, että ei edes saunonut ja saunakin vei asunnosta tilaa ja toimi välillä tavaravarastonakin. Lisäksi sauna oli tosi pieni, tämä nykyinen yleinen sauna missä käymme on taas iso ja tilava.
Mutta ei kai se nyt sellainen ole, että pitää saunoa toisten kanssa, kai siellä nyt sentään on jokaisella omat saunavuorot?
koko aikuisikäni eli viimeiset 15 vuotta ilman saunaa, enkä koe kaipaavani sitä lainkaan. Mulla on näiden vuosien aikana ollut kahdessa asunnossa ammeet ja niitä kylpyammeitani haikailen edelleen. Mulle riittää saunominen muutaman kerran vuodessa, kun vieraillaan anoppilassa tai mun vanhempien luona.
Lopetettiin saunavuorokin jo monta vuotta sitten kun huomasimme, että saunominen jäi usein väliin. Käymme 1-2 kertaa kuukaudessa miehen vanhemmilla saunomassa. Heillä on tosi hieno uusi sauna, jossa kelpaa saunoa.
Minulle sauna ei ole siis se ratkaiseva tekijä valitessani sopivaa asuntoa.
en ilman saunaa voisi asua. Mutta omatpa ovat saunomisesi :)