Onkohan syytä huolestua? "Muistikatkoksista" kyse. ov
Eli olen huomannut, että n. kuukauden ajan olen "hukannut" sanoja. Joskus joudun miettimään pidemmän aikaa jotain ihan tuttua sanaa.
Samoin nimet katoaa mielestä (mulla ei ole kyllä ollut muutenkaan mikään järin hyvä nimimuisti). Samoin kirjoittaessa saa vähän väliä miettiä, että kirjoitettiinkohan tämä sanan nyt näin vaiko näin? Välillä tulee kirjoittaessakin totaali black out, tyyliin. Hhmm, mitäköhän mä olinkaan kirjoittamassa?
Samoin mun on turha yrittää lähteä enää kauppaan ilman mitään muistilistaa, ilman sitä puolet tavaroista jää kauppaan.
Olen myös ollut viimeiset puoltoista kuukautta erittäin väsynyt. Nukun 12 tunnin yöunet ja siltikin väsyttää. Ja se on todellakin sellaista väsymystä, että silmät meinaa mennä väkisin kiinni eikä sellaista "ei-mua-huvita-tehdä-mitään" väsymys.
Olen laihtunut parissa viikossa n. 5 kiloa ellen enemmänkin. Olen kyllä syönyt vähemmän kuin normaalisti, koska ei ole nälkä. Mutta siitä huolimatta, ei sen noin paljoa olisi pitänyt pudota!
Aamulla saa ravata 3 kertaa ISOLLA pissalla, pissaa tuntuu riittävän, vaikka muille jakaa. Vaikken juo illalla mitenkään erityisen paljon ja normaalisti mulla ei ole mikään kiirus aamulla pissalle, nyt herään jo joskus klo 6.00 ekan kerran kovaan pissahätään. Päivisin ei kyllä tarvitse käydä kuin pari kertaa pissalla.
Kommentit (4)
kokemusta on juuri noista oireista ja syy oli burnout
omaa kokemusta: ¨Mulla tuollaisia kuvaamiasi muistikatkoja liittyy jos kilpirauhasarvot eivät ole tasapainossa. Samoin tuo tolkuton väsyminen ja ruokahaluttomuus. Mulla siis vajaatoiminta, johon lääkitys. Aineenvaihdunnan nopeutuminen yleensä liitetään liikatoimintaan, mutta itellä esim ylemmääräinen hikoilu liittyi vajikseen.. Yritän tällä siis sanoa, että oireet voivat olla todella moninaiset.
Tämä siis tuli mieleen, toki voi olla jotain ihan muutakin..
Mutta ei kai nämä oireet voi tulla myöhässä? Tai siis, maaliskuussa stressi helpotti, kun stressin aiheuttaja poistui kuvioista.
neitseellinen sikiäminen tai sitten olen ollut 3 vuotta raskaana tietämättäni.