Mies ja poika pelaavat ralli-peliä...
Kommentit (5)
eroaa yksin tv:n katselusta?
Tai yhdessä pelaaminen yhdessä tv:n katselusta?
En mä ainakaan nää lapsen pelaamisessa mitään pahaa. Kunhan vaan pitää silmällä, mitä pelaa.
Esim. meidän 4v. pelaa joskus koneella rallipelejä. Katsellaan vaan, ettei vahingossa lähe avaamaan mitään ihmelinkkejä.
Ja itse olen lapsena saanut pelata. Meille tuli Nintendo heti sillon, ku se ensimmäinen julkaistiin ja siitä asti joku konsoli kotona oli.
Nyt mulla on oma Nintendo Wii, jolla pelataan joskus yhessä pojan kans, joskus mä itte ja joskus poika itte.
Eli kohtuus kaikessa, niin tuskin mitään addiktia tulee..=)
Kohtuullinen pelaaminen on ok. Kohtuullinen tv;n katselu on ok.
Siinä vaiheessa kun kumpainenkin vie useamman tunnin päivässä, rajoittaa sosiaalisia suhteita ja aiheuttaa käytöshäiriöitä on se ongelma.
kun täällä joku kyseli aikanaan hyviä pleikkapelejä 4-6-vuotiaille. Täällä oli monta, jotka lyttäsivät koko pelaamisen ja pitivät sitä hyvinkin vaarallisena mielikuvitukselle, aivoille ja ties mille, vaikka kuinka koitti selittää, että KOHTUUS on aina hyvä olla mukana.
Mutta sitten usein näkee neuvoja juurikin tyyliin "laita muksu katsomaan dvd:tä" eikä kukaan pukahda mitään.
Kiinnitin siis huomiotani tähän huvittavaan kaksijakoiseen suhtautumiseen mikä täällä av:lla tässä(kin) asiassa näkyy.
Ehkä se kumpuaa tietämättömyydestä? Kun peleistä ei tiedetä, niin ne tuomitaan?
on hyvä juttu. Kyse on silloin yhdessäolosta, ei niinkään pelaamisesta.