Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen vauva oli, kun jätit hänet hoitoon ISÄLLE?

Vierailija
10.07.2009 |

Kun täällä vähän väliä vouhkataan, minkä ikäisenä vauvan/lapsen voi viedä hoitoon isovanhemmille tms... niin miksei koskaan keskustella siitä, minkä ikäinen vauvasi oli, kun kävit bilettämässä/omaa aikaa viettämässä ja jätit lapsen isän hoitoon?

Siis en tarkoita kauppareissua tai kampaajaa, vaan nimenomaan niin että olet ollut illan ja alkuyön poissa, tai jopa koko yön, ja isä ja vauva ovat olleet keskenään.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osastolle kaavintaan.

Vierailija
2/50 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin iltaa istumassa veljen luona, ihan autolla tosin =) ja parin päivän ikäisenä kävin kampaajalla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättänyt noin 10kk ikäisenä molemmat. Sitten kun ei ole enää yöllä tarvinut imettää.

Vierailija
4/50 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos harrastaisin bilettämistä, niin jättäisin lapsen huoleti isälleen.

Laitokselta kun tultiin, lähdin heti aamulla koiran kanssa pitkälle lenkille ja jätin vastasyntyneen isänsä kainaloon nukkumaan.

Vierailija
5/50 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaaikatyö pari kertaa viikossa ja äitiyspäivärahakaudella saa ansaita niin paljon kuin jaksaa töitä tehdä. Ei vähennä päivärahaa.

Vierailija
6/50 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ihmiselle voi jättää omaa lastaan hoitoon. Isähän on aivan tasa-arvoinen lapsen hoitaja ja huoltaja syntymästä alkaen, ei se vauva ole äidin omaisuutta.

En minä ainakaan ole kelannut, että jätänpä nyt lapseni isän hoiviin joka kerta kun olen mennyt tekemään pidempää aamukakkaa..

Omaa aikaa olen aina ottanut heti lasten synnyttyä, käynyt kävelyllä, syönyt rauhassa, käynyt ostoksilla, kampaajalla jne.

Vierailija
7/50 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kertokaa miten te olette pystyneet lähtemään esim. kaksiviikkoisen lapsen luota tunneiksi pois? Ei mitään en imettänyt -juttuja, vaan miten olette raahineet olla pienestä erossa? Itse kävin kaupassa yksin kyllä, mutta pari ekaa kuukautta en olisi mitenkään pystynyt lähtemään esim. johonkin illanistujaisiin, koska minulla olisi tullut ihan järjetön ikävä ja kaipuu vauvaan!

Vierailija
8/50 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä täysimetys 6kk ja vain esikoinen suostui syömään pullosta. Enkä toisaalta aiemmin edes halunnut lähteä iltaa viettämään. Menin sitten kun se oli mahdollista ja halusin mennä.

Mielestäni tätä ei voi verrata mitenkään isovanhempien hoitoon, ellei isovanhemmat asu samassa asunnossa ja ole vauvan kanssa lähes päivittäin tekemisissä. Minusta isä on lapselle yhtä hyvä ja tärkeä hoitaja kuin äiti. Mies ei vain voi imettää.

Vierailija
9/50 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ihmiselle voi jättää omaa lastaan hoitoon. Isähän on aivan tasa-arvoinen lapsen hoitaja ja huoltaja syntymästä alkaen, ei se vauva ole äidin omaisuutta. En minä ainakaan ole kelannut, että jätänpä nyt lapseni isän hoiviin joka kerta kun olen mennyt tekemään pidempää aamukakkaa.. Omaa aikaa olen aina ottanut heti lasten synnyttyä, käynyt kävelyllä, syönyt rauhassa, käynyt ostoksilla, kampaajalla jne.

ap kysyi NIMENOMAAN että olit illan/yön poissa? EI koske ostoksia tai kampaajakäyntejä tms?

Hohhoijjaa

Vierailija
10/50 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva + kaksoset 1v jäivät isänsä hoitoon kun minä menin leikkaukseen. Olin sairaalassa 3viikkoa ja sen jälkeen oli vielä pitkään nostelukielto eli en vauvaa pystynyt hoitamaan ensimmäisiin kuukausiin. Isä hoiti kaiken hienosti, tiesin kyllä, että isä osaa hoitaa lapsia kun auttoi kaksosten hoidossakin.

Vierailija
11/50 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kertokaa miten te olette pystyneet lähtemään esim. kaksiviikkoisen lapsen luota tunneiksi pois? Ei mitään en imettänyt -juttuja, vaan miten olette raahineet olla pienestä erossa? Itse kävin kaupassa yksin kyllä, mutta pari ekaa kuukautta en olisi mitenkään pystynyt lähtemään esim. johonkin illanistujaisiin, koska minulla olisi tullut ihan järjetön ikävä ja kaipuu vauvaan!

Mä oon varmaan ihan kamala ihminen, mutta mulla ei o ikinä tuottanu tunnontuskia jätää lapsukaisia hyvään hoitoon... Ja lähdin kun vaavi oli nukahtanut ja söi kerran yössä niin se on ihan sama olenko siellä vai en, ja tää on kolmas lapsi, olihan se ekan kanssa vaikeampaa, mutta nykyään luotan siihen, että muutkin osaavat lapsukaisiani hoitaa... =)

t. en muista numeroani

Vierailija
12/50 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi moni höpöttää väliin kampaajakäyntejä ja koiranlenkityksiään, vaikka ap kysyi koska olit bilettämässä/omaa aikaa viettämässä NIIN että olit illan tai alkuyön poissa.

Vierailija
13/50 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän reilu 2kk kun lähdin risteilylle kaverin kanssa niin että jäi kotiin isänsä kanssa..olin poissa siis n.24h (17.00-17.00)

Isä nautti kun sai olla kaksin vauvan kanssa ja olivat pärjänneet hyvin mutta minä sain kyllä kuulla olevani hyvin sairas äiti kun noin pystyin vauvan jättämään...ja vielä isälle! huh.."en mä vaan pystyis" marisivat katkerat ämmät jotka ei ikinä pääse mihinkään...

Vierailija
14/50 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kysymys sinänsä on joa aivan älytön...meillä kun toi isä on ainakin ihan tasavertainen vanhempi eikä isän vauvan hoitaminen ole mitään "hoitoon jättämistä"

Mutta muistaakseni kävin piiiitkällä kävelylenkillä kun pääsin sairaalasta kotiin. Ja sit titty oli kaikkea muutakin, kaupassa käyntiä, esikoisen kanssa ulkoilua ym ym.

Meillä kyllä huomaa, että isi on lapsille tosi tärkeä ja heidän siteensä toisiinsa on jotain AIVAN muuta kuin 99% miehistä. Kyllä olen ylpeä meidän perheestä!

Vierailija
15/50 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kysymys sinänsä on joa aivan älytön...meillä kun toi isä on ainakin ihan tasavertainen vanhempi eikä isän vauvan hoitaminen ole mitään "hoitoon jättämistä" Mutta muistaakseni kävin piiiitkällä kävelylenkillä kun pääsin sairaalasta kotiin. Ja sit titty oli kaikkea muutakin, kaupassa käyntiä, esikoisen kanssa ulkoilua ym ym. Meillä kyllä huomaa, että isi on lapsille tosi tärkeä ja heidän siteensä toisiinsa on jotain AIVAN muuta kuin 99% miehistä. Kyllä olen ylpeä meidän perheestä!

Vierailija
16/50 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no jos biletykseksi lasketaan pari tuntia kaverin synttäreillä, niin 4-kuisena. Siinä välillä olemme olleet yhdessä miehen kanssa liikkeellä, nähneet kavereita ja viettäneet parisuhdeaikaa (lapset ekaa kertaa yöhoidossa lähempänä yhtä vuotta).

Vierailija
17/50 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin muutaman tunnin illalla viihteellä. Se on rankkaa ja liian aikaisin. Parin tunnin jälkeen jo tissit täynnä maitoa ja kipeät koko loppuillan, kaipuu oman vauvan luokse. Kakkosen kanssa en hosunut ihan niin kovin, ja vähän tuulettumassa kävin, mutta pidemmin vasta kun oli jo jonkun kuukauden ikäinen. Syynä tuohon myös 10kk imetys ja todella huono nukkuja ja yökarjuja. Eipä siinä paljoa ylimääräistä edes huvittanut valvoa.

Vierailija
18/50 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva oli 6kk kun jäi ekan kerran isälleen kun aloitin säännölliset 30-60min juoksulenkit mutta vielä ei ole ollut sitä muutamaa tuntia kauemmin kenenkään kanssa, ei edes isän, ja ikää on nyt 1,5v.

Vierailija
19/50 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen 67 päivää vanha

Vierailija
20/50 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut molemmat lapset. eikä mun mielestä ollut hoitoon jättämistä koska olivat isänsä kanssa vaikka olinkin yön yli poissa. voisin jättä vauvan vaikka kerran viikossa syntymästään asti isänsä kanssa ja itse mennä jonnekin. en tunne huonoa omaatuntoa jos lapsi on isänsä kanssa. sit olis eri jos olis kerta viikossa aina eri hoitajalla mun humputteluiden takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän