Tekisitkö näin?
Vauva nyt 3kk. Joka aamu miehen vauva herää 6-7aamulla. Mies ottaa hänet töihinlähtövalmistelujen ajaksi jotta minä saan nukkua sen pienen pätkän. Sen jälkeen kun mies lähtee töihin hän jättää vauvan sitteriin makuuhuoneeseen ja minä jatkan unia siihen saakka kunnes vauva alkaa kitistä tai itkeskellä. Mies sanoi, että tänäkin aamuna vauva oli aivan reppanana jäänyt sitteriin. Oli vain katsonut eteenpäin. Kun oli kumartunut juttelemaan, vauva oli ollut aivan mielissään. Nyt alkoi ahdistamaan, jos vauva tosiaan aina aivan apaattisena sen maksimissaan puoli tuntia siinä sitterissä istuskelee. Pitäisiköhän tuo touhu lopettaa ja olla vauvan kanssa tai anakin hereillä silloin kun vauvakin on? Mitä mieltä olette?
Kommentit (28)
Et todellakaan näytä tietävän mitä varten sitteri on olemassa! Tai äiti lapsella...
Jos vauva on pakko jättää yksin, niin sitten omaan sänkyyn vaikka mobilea yms. katselemaan. Mutta ei sitteriin! Koko tuo teidän perheen toimintatapa kuulostaa kyllä oudolta...
jos vauvallanne olisi joku hätä tai huono olla siinä sitterissä tms, hän kyllä ilmaisisi sen! Ja kun sitterissä olo alkaa olla hänelle vaarallista, huomaat kyllä senkin aikanaan.
En kyllä mitään maatamullistavan huolestuttavaa näe tuossa tavassanne.
t. äiti X 7
mun mielestä tossa ei ole mitään pahaa. kyllä se vauva sit alkaa itkemään jos kamalan tylsää on ja haluaa seuraa.eihän vauvojen kanssa muutenkaan koko ajan seurustella. vauvat itkee jos ei oo tyytyväisä. niin kauan ku istuu tyytyväisenä sitterissä antaisin istua.
tietty vois niinkin tehdä että mies syöttää ynm ja laittaa vauvan pinnikseen. jos vaikka sit itsekseen sinne nukahtais.
..että tuossa sitterissä tosiaan on sellainen leikkikaari. Eli voi siinä ktsella ja leikkiä, mitä monesti tekeekin. Kovasti juttelee kaaren leluille.
ap
Mutta munkin mielestä tässä on jotain vähän outoa, ikäänkuin tunnesuhdetasolla. Oletko ap ennen oman lapsesi syntymää ollut yhtään tekemisissä vauvojen kanssa, esim lastenvahtina?
Kun tässä nyt ei ole mun mielestä sitterin mallista kyse tai siitä onko vauva pinniksessä vai sitterissä.
Siis oikeastiko te katotte vauvojanne koko vauvan hereillä oloajan?
Meillä vauva on mun vierellä monesti aamulla tunninki ku itse torkun ja kun käytän silmiä auki, hymyilee leveästi. en tiedä mitä yksikseen tekee. Todennäköisesti hymyilee seinille ym.
Eli ei ole vakavaa!!! :)
Äitix5
Kyllä ne saavat seurustelua riittävästi päivän aikana. Kun aloittaa opettelun heti vauvana, niin leikki-ikäisenä ovat kevyesti keskenään kolmekin tuntia aamuisin. Sinänsä suosittelen minäkin pinnistä, ainakin heti kun alkaa vähän liikkua, koska siellä lapsi voi leikkiä itsekseen. Ensin jotain turvallista mobilea/jumppalelua, sitten kaikenlaista tavaraa tutkittavaksi omaan tahtiin. Ei kuitenkaan mitään kovin isoa, ettei kiipeä pois sängystä sen avulla.