Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö näin?

Vierailija
10.07.2009 |

Vauva nyt 3kk. Joka aamu miehen vauva herää 6-7aamulla. Mies ottaa hänet töihinlähtövalmistelujen ajaksi jotta minä saan nukkua sen pienen pätkän. Sen jälkeen kun mies lähtee töihin hän jättää vauvan sitteriin makuuhuoneeseen ja minä jatkan unia siihen saakka kunnes vauva alkaa kitistä tai itkeskellä. Mies sanoi, että tänäkin aamuna vauva oli aivan reppanana jäänyt sitteriin. Oli vain katsonut eteenpäin. Kun oli kumartunut juttelemaan, vauva oli ollut aivan mielissään. Nyt alkoi ahdistamaan, jos vauva tosiaan aina aivan apaattisena sen maksimissaan puoli tuntia siinä sitterissä istuskelee. Pitäisiköhän tuo touhu lopettaa ja olla vauvan kanssa tai anakin hereillä silloin kun vauvakin on? Mitä mieltä olette?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla vahtimatta sitterissä.

Ehkä pinnasänky (ala-asento) olisi parempi, mutta mielestäni ei kuulosta kivalta vauvan kannalta tuollainen. Itsekin kerroit huomanneesi, että kun vauvalle kumartui juttelemaan, oli ollut ihan mielissään.

Mutta mikä ihmeen "miehen vauva"? Etkö sinä ole siis äiti?

Vierailija
2/28 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna olet typerä jos oikeasti pystyt nukkumaan kun pieni kököttää yksin sitterissään, mistä edes olette saaneet moisen tavan päähänne, kyllä sä jaksat herätä kun vauva herää, mieti nyt itsekin tekeekö hyvää jos se siinä apaattisena möllöttää, jestas:( t.kolmen äiti joka ei nyt ymmärrä sinua yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups..vahingossa kirjoitin miehen vauva. On siis meidän yhteinen :) Miten vauva alkaa liikkumaan sitterissä niin että on vaarallista jättää vahtimatta? Sitterissä kuitenkin "turvavyöt", jotka laitetaan kiinni. Ei siitä mielestäni voi tippua.

ap

Vierailija
4/28 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin koko sitteri kippaa ja vauva siinä samalla.

Vierailija
5/28 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä yksinolo ei mitenkään vaarallista ole, kyllä vauva kiljuu sitten kun haluaa seuraa (ellei ole jo opetettu siihen että vaikka kuinka huutaa kukaan ei tule). Mutta tosiaan tuo sitterin turvallisuus on vähän niin ja näin, pian vauva pääsee siitä itse pois etkä välttämättä herää siihen. Nouse siis suosiolla ja nuku vaikka päikkärit päivällä vauvan kanssa yhtäaikaa.

Vierailija
6/28 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esim. pinnikseen voisin laittaa leikkimään vaikka jollain lelulla samalla kun itse torkun

Vierailija
7/28 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pinniksessä annan kyllä lapsen touhuta tuttinsa ja pehmolelunsa kanssa niin kauan kuin huvittaa ja itse torkun "koiranunta". Harvoin mikään normaalisti hoidettu ja huomioitu lapsi apaattinen on - kyllä hän ilmoittaa, jos ei viihdy! Mutta sitteri on tosiaan pidemmän päälle turvaton.

Vierailija
8/28 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut yhden kaverini tekevän niin, että vauvan herättyä hän laittaa vauvan lattialle ja vauva saa mennä asunnossa omia menojaan äidin nukkuessa. Mitäs olette tästä mieltä?

Vierailija
9/28 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en kyllä usko että vauva ihan helpolla sitteriä saa kaadettua. Asutaan ulomailla ja täällä nuo sitterit on vähän erilaisia kuin Suomessa. Sellaisia kiikkumalleja. Eikä vauvan todellakaan tarvi huutaa koskaan ilman, että kukaan tulee. Ihan tervejärkinen tuore äiti olen.

ap

Vierailija
10/28 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, ettei ap:llä ole ihan normaali suhde lapseensa. jos on jo huomattu, että vauva on apaattinen ja surkea yksinään, ei ole mitään järkeä totuttaa häntä enempää surkeuteen.

Vierailija
11/28 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on aivan normaali suhde lapseeni :) Eiköhän ole aivan normaalia, ettei vauva etenkään väsyneenä ei jaksa hirveästi leikkiä tms. Eli istuu vain ja katselee. Eikä vauvaa mihinkään surkeuteen ole totutettu. Iloinen ja eläväinen vauva on. Uskomatonta kuinka täällä aina aletaan morkkaamaan asasta kuin asiasta.

ap

Vierailija
12/28 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran mielestäsi toimit ihan oikein?

Vierailija
13/28 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaat sen vielä. Ja onko ne hetken torkut nyt sen arvoisia että vauva on yksin, meidän vauvat ainakin kaipaavat sitä syliä ja seurustelua eniten juuri herättyään.

Vierailija
14/28 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nukkuisi vielä mielellään?

Oletko kokeillut, että vauva vaan söisi silloin kuudelta ja sitten yö jatkuisi. Miehen toki pitää sitten tehdä aamutoimet hiljaksiin eikä saa yhtään tulla seurustelemaan vauvan tai sinun kanssasi, jos kerran on "yö".

Vierailija
15/28 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä muiden ilkeistä kommenteista.

Täällä vain tosiaankin saa tylyjä kommentteja :(

Voisiko miehesi laittaa vauvan takaisin pinnasänkyyn, kun lähtee?

Tai tuoda sitterin lähemmäksi sinua niin vauva näkee sinut siinä ollessa?!

Missä päin maailmaa asutte?

-Km-

Vierailija
16/28 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvoo pari tuntia ja alkaa nukkummaan. Eli siinä vaiheessa kun on ollut sitterissä alkaa olla kohta jo "päiväuniaika" ja siksi väsynyt. Yleensä olen nostanut sitteristä, syöttänyt ja laittantut nukkumaan. Kiitos -Km- ymmärtäväisitä sanoista. Asutaan USA:ssa.

ap

Vierailija
17/28 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvoo pari tuntia ja alkaa nukkummaan. Eli siinä vaiheessa kun on ollut sitterissä alkaa olla kohta jo "päiväuniaika" ja siksi väsynyt. Yleensä olen nostanut sitteristä, syöttänyt ja laittantut nukkumaan.

En ymmärrä miksi mies ei vaihda vauvalle vaippoja, pidä hetken seuraa ja tuo sinulle syötettäväksi ja sitten nukahtaa uudelleen? Siis tarvitseeko vauva tosiaan tuo yksinoloajan sitterissä? Oletko varma?

Vierailija
18/28 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle voi laittaa vaikka mobilen katseltavaksi.

Ei kolmekuiselle tarvitse kokoaikaisesti naamaa näyttää ja jutustella joka hereilläolosekunti.

Vierailija
19/28 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos illan parhaista nauruista. Ihana freudilainen lipsahdus ;-) Meilläkin mun puolesta saa olla miehen lapsia aamuisin.

Vierailija
20/28 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli paljon sitterissä kun tiskasin ja imuroin tai katsoin tv:tä. Ei ollut moksiskaan. siinä se onnellisena möllötti ja heilutteli käsiään ja ja jalkojaan. En näe mitään syytä ap ettetkö voisi jatkaa samalla tavalla jos kerran lapsi turvallisesti siinä pysyy. Ehkä se lelujutska olis kiva virkistys..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi