Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonikierukka ja testi tehty

Vierailija
10.07.2009 |

Eli hormonikierukka lähes 2 vuotta, 3 lasta ja kolmisen päivää pahoinvointia, alamahajomotusta jne. Testi negatiivinen. Ei se kyllä rauhoittanut yhtään; jos oireet jatkuu niin teen testin uudeleen myöhemmin. Kuukautiset on olleet koko ajan, kylläkin niukat, mut minä torvi en oo muistanut laittaa ylös päiviä :(

Ajatuksena se, että jos ois raskaana, niin kierukka pois mah. pian.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkyy kai ainoastaan verikokeessa. En ole kyllä täysin varma.

Vierailija
2/34 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla et testasin liian aikasin. Tai sit joku hormonihäiriö, kun oireita on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää kohdunulkoisen raskauden riskiä.

On myös paljon ihmisiä, jotka oat tulleet ihan raskaaksi hormonikierukasta. Jopa omassa tuttava piirissäni on 2 tullut raskaaksi hormonikierukasta + minä. Nämä kaksi ovat synnyttäneet lapsena ja toinen on terve 3 vuotias ja toinen terve koululainen. Itse tulin raskaaksi helmi/maaliskuussa ja kaavinta suoritettiin toukokuussa.

Pian laitetaan uusi kierukka koska lääkärit ovat sitä mieltä, että on silti harvinaista tulla raskaaksi hormonikierukasta, mutta todennäköisyys, että tulisi uudestaan raskaaksi on vielä harvinaisempaa. Olen tullut raskaaksi myös e-pillereistä.

Jos oireet jatkuu ja testi edelleen negaa, niin käy verikokeissa.

Vierailija
4/34 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, oliko noilla tuttavillasi kierukka siirtynyt tms. vai mikä lienee syynä?Miksi sinulle kaavinta, menikö kesken vai teitkö abortin?

Ja kiitos arvokkaista tiedoista kaikille. Alkoi pelottaan tuo kohdunulk. raskauden mahd.

Vierailija
5/34 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdunulkoiseen. Hormonikierukka ehkäisee.

Terveisin, kohdunulkoiseen melkein kuollut

Vierailija
6/34 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkyy kai ainoastaan verikokeessa. En ole kyllä täysin varma.

Ja oli hormonikierukka käytössä.

Vierailija
7/34 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin raskaaksi, vaikka minulla oli hormonikierukka. Kierukka oli ihan oikealla paikallaan, kun ultrattiin rv8. Terve poika syntyi ja on nyt 10kk.

m@mix2

Vierailija
8/34 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

H.kierukka ollut nyt 3v ajan. Ja tosiaan, ainakin muutamaan kertaan olen joutunut testin tekemään, kun on ollu níin selkeitä raskausoireita.

Raskaana en silti ole ollut!

Vierailija
9/34 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tarina, kolme lasta ja kierukka pari vuotta. Menkat saattoivat olla poissa välillä tosi pitkiä aikoja ja kun tulivat, kestivät vain pari päivääl. Siksipä en edes epäillyt olevani raskaana. Joku ihme vaisto, ja rintojen tajuton pinkeys, sai kuitenkin tekemään testin. Ja juu, raskaana olin viikolla 8 tai 9 ultran perusteella. Ja mikä karmeinta, kaksoset :(

Minäkin päätin viedä raskauden loppuun kierukasta huolimatta. Sitä ei saatu poistettua koska langanpäät olivat kadonneet. Muuten kierukka oli täysin asianmukaisesti paikallaan.

Raskaus kuitenkin meni kesken viikolla 10/11. Ehkäpä parempi niin, mutta luottamus hormonikierukan tehoon kyllä meni..

Vierailija
10/34 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielialat ihan vuoristorataa, kokoajan vilu, väsyttää ihan kamalasti, uni ei tunnu millään auttavan, ja tulee paha olo jos vatsa pääsee tyhjäksi.

Pelottaa etten olisi raskaana.... täytyy kait ostaa huomenna testi. Gyne kyllä vakuutteli että hormonikierukka on yhtä varma kuin sterilisaatio.

Vierailija
11/34 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla ollut päänsärkyä / migreeniä????

Miellä 4 muxua 5:ssä vuodessa, nuorin nyt 1v2kk. ja otin hormonikierukan juuri siksi että lisää lapsia ei tulisi.. meillä kaikki ovat tulleet hyvin, hyvin helposti...

Mulla on gynelle aika 2vkon päästä, 1v tarkastus.. silloin kai se selviää...

Vierailija
12/34 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli puolitoistavuotta hormonikierukan laiton jälkeen menkat ja kävin siksi gynellä ja siellä sain kuulla, ettei kierukkaa (mirena) enää kohdussa ole, että se siitä ehkäisyvarmuudesta. Sen laittanut lääkäri naureskeli, että tämä ei ulos ainakaan itsestään tule, sillä kohdunsuuni niin tiukka tapaus, mutta näinkin voi käydä...

Vierailija
13/34 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni on hormonikierukasta johtuva hyvin tavallinen sivuvaikutus. Minulla se pahenee kuukauisten alla tai jos juon muutaman alkoholiannoksen. Minulla ei ollut migreenikohtauksia ennen hormonikierukkaa. Kierukka pitäisi poistaa jos migreeni on paha, mutta oma migreenini on pysynyt onneksi siedettävänä ja pahimmat kohtaukset jäivät pois kun kierukka oli ollut vuoden verran.

Olen ollut tosi tyytyväinen hormonikierukkaan. Laitto ei sattunut ja kuukautiset jäivät kokonaan pois (no, pientä tuhrua on, mutta selviän pikkuhousunsuojilla). Nyt jo kaksi vuotta ilman menkkoja. Kärsin ennen endometrioosista ja ihan hirveistä menkkakivuista. Nyt en tarvi mitään kipulääkkeitä, ja ehkäisykin hoituu siinä sivussa.

Vierailija
14/34 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 1,5 kk kierukka ja tuli itsestään ulos vuodon aikana.. eli kyllä se voi tulla ulos näköjään.

Vierailija
15/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on vähän samanlaisia oloja,vatsa pömpöttää,nännit arat,huonoa oloa ja välillä alavatsakipuiluja.. kierukka on laitettu joulukuussa-11 ja sen jälkeen vuotoa kesti 3kk! nyt kun aloin miettiä,niin en edes muista koska olisi edes tuhrua tullut viimeksi.. ajattelin huomenna käydä testin ostamassa. suunnitelmissa meillä ei ole ainakaan vielä kolmatta lasta.

Vierailija
16/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

arat nännit ja varsinkin oviksen aikaan alamahaa vihloo.

Varsinkin alussa oksetti jatkuvasti, vähitellen se on helpottanut. Rinnat on edelleen arat ja turvonneet, alkaa oviksesta ja jatkuu kuukautisten alkuun. Ja raskaana en ole, kierukka laitettiin syyskuussa. Menkat on liki kadonneet, muutama tippa tulee vuotoa.

Eli sulla nuo voi olla ihan vaan kierukan sivuoireita. Toki kannattaa mielenrauhan vuoksi testata, olen minäkin pari testiä tässä vajaan vuoden aikana tehnyt, ihan vaan varuiksi :)

Vierailija
17/34 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

arat nännit ja varsinkin oviksen aikaan alamahaa vihloo.

Varsinkin alussa oksetti jatkuvasti, vähitellen se on helpottanut. Rinnat on edelleen arat ja turvonneet, alkaa oviksesta ja jatkuu kuukautisten alkuun. Ja raskaana en ole, kierukka laitettiin syyskuussa. Menkat on liki kadonneet, muutama tippa tulee vuotoa.

Eli sulla nuo voi olla ihan vaan kierukan sivuoireita. Toki kannattaa mielenrauhan vuoksi testata, olen minäkin pari testiä tässä vajaan vuoden aikana tehnyt, ihan vaan varuiksi :)

Vierailija
18/34 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut Mirena reilu kolme vuotta ja nyt ollut jo monta viikkoa kauheet raskausoireet... ikinä ennemmin ei ole kierukan kanssa ollut mitään kummempia oireita ja muutenkin olen ollut siihen tyytyväinen. Mutta nyt menkkakivut ja muut perinteiset raskausoireet on jatkuneet tosi voimakkaina jo viikkoja. Herään öisinkin noihin menkkakipuihin ja painon tunteeseen alavatsalla. Testit näyttäneet kuitenkin negaa... kunnes viikko sitten raskaustesti antoi tosi haalean haamuplussan ja tein toisen nyt aamulla ja taas samanlainen haamu. En kyllä usko noita testejä, koska olivat sen verran hailuja viivoja. Veritestiin ajattelin mennä, että saa varmuuden. Mutta siis todella outoa... ultrassakin kävin joku aika sitten ja siellä kaikki ok, kierukka paikallaan eikä viitteitä raskaudesta (ainakaan siinä vaiheessa vielä...)... oireet kuitenkin ovat pahentuneet ja jatkuneet koko ajan :// 

Vierailija
19/34 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointi jatkuu edelleen. Oltiin perheen kans reissussa ja hotellin aamupalalla en saanut juuri mitään alas. Miehelle varovaisesti puhuin asiasta, mutta kuittasi oireet "psykosomaattisiksi" ;) Ei usko raskauden mahdollisuuteen. Meillä kolmaskin oli "ylläri", mutta johtui vain meidän omasta huolimattomuudesta. Mikä omituisinta, näiden kolmen pojan raskauksien aikana mulla ei ole ollu pahoinvointia.

Menkkojen pitäisi ehkä alkaa viikon päästä (olen koittanut muistella,et millon ne oli viimeks. Mulla ollut välillä tiputteluvuotoa, toisinaan ihan reiluakin, mut kuitenkin selvät)Kiertoa en oo laskeskellut.

Niin et ei auta ku ootella ainaki viikko vielä, ennenku testaan uudestaan. Vaivaa tämä tämmöinen ihme olo...

tv: ap

Vierailija
20/34 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vuosi sitten aloin tuntemaan pahoivointia ja muita klassisia raskausoireita. Niitä kesti muutaman päivän ja sitten alkoi menkat. Tämä on jäänyt nyt ihan päälle, joten pahoinvoinnista tiedän kuukautisten aina alkavan:)

Veikkaampa vaan että hormonit ne sekaisin on ja nyt kun mietit asiaa mielesi liioittelee oireita. Näinhän käy melkein kaikille jotka luulevat olevansa raskaana.

Ja kyllä kohdunulkoinenkin näkyy testissä, ihmeellisiä juttuja taas täällä. Itselläni ollut kaksi ja muutamalla ystävällä ja kyllä kaikki nkyneet ihan testissä. Itselläni oli ihan kunnon oireet ja kaikki, ennekuin toinen noista kohdunulkopuolisista alkoi vuotamaaan vasta viikolla 11.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi