Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kakkuäänestys

Vierailija
10.07.2009 |

mulla on 40-v synttärit viikon päästä. Olen kutsunut noin 20 vierasta (lapsiperheitä). Grillataan monenlaista. Teen yhdeksi jälkkäriksi kakun. Lapsille (ja muille halukkaille) on myös jäätelöä.

Jos tykkäätte kakusta (niitäkin on porukassa paljon), söisittekö/ söisikö perheenne mieluiten

a) juustokakkua (ja jos makua, niin mitä)

b) mansikkakakkua, jossa on sokerikakkupohja + hyydytettävä mansikkamousse-täyte

c) perinteistä mansikkakakkua

d) marenki-manaikka-kakkua

e) jotain muuta, mitä?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olisi vissin pitänyt kirjoittaa, että yhdelläkään vieraalla ei oo mansikka-allergiaa ja kaikki tarjottava on hylaa, koska mullakin on hyla-vamma ja monella muullakin on laktoosi-intoleranssi (käy hyla, ei tarvi olla laktoositon).

ap

totaalia laktoosi-intoleranssia että mansikka-allergiaa, niin sanoisin että aika köyhät vaihtoehdot sulle.

Juustokakku on hyvää, eli sitä Viola-laktoosittomasta tuorejuustosta ja laktoosittomasta kermasta tehtynä. Jos laitat mansikkakakkua, niin mansikat soseutettuna ja pakastimen kautta, kiitos. Ja muista se laktoositon kerma! Marenkia ei mielellään, siitä emme vain tykkää. Mitä mansikkamousse-täytteessä on? Onko se mahdollista tehdä laktoosittomana?

Vierailija
22/34 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin ehdottanut, mutta kokeileppas marianne-juustokakkua, se on myös hyvää ja siihen tulee mansikkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että myös Baileys-juustokakku on namia

Vierailija
24/34 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 maitoallergikko ja 38 voi syödä niitä. Pitääkö vain niille kahdelle tehdä oma kakku?

Vierailija
25/34 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin ite perinteistä mansikkakakkua!:)

Vierailija
26/34 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä ollenkaan perinteisistä mansikkakakuista enkä myöskään juustokakusta, mutta en missään nimessä oleta että tarjoilut räätälöidään minun mukaani. Sitten vain otan kohteliaasti pienimmän siivun minkä saan kakusta viilattua, ei sen kummempaa. Olen ihan tottunut siihen.

Vierailija
27/34 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noille kahdelle voi varmaan vaikka ostaa sitten jonkun turvallisen kakun tai henkilökohtaiset leivokset?

Ei keneltäkään kotikokilta voi olettaa, että osaavat tehdä kaikkia erikoisruokavalioita taatusti kattavat vaihtoehdot ja noin suurelle joukolle vielä. Ihan hyvin voi sitten ostaa jotkut pikkuleivokset vaikka. Ihan ilman tarjottavaa ei tietenkään ketään vierasta jättää, jos rajoitus on muutakin kuin korvien välissä. Ronkeleille minä en ainakaan lähde tekemään yhtään mitään erikoiskakkuja.

Vierailija
28/34 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai suklaakakku :P

Vierailija
29/34 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

grillataan niin monenlaista, että kaikki saa, mitä haluaa, on grillattua broileria, makkaraa (tavallista ja erikoisempaa kokomakkaraa), pihvejä, kalaa, vihanneksia, halloumia, uusia perunoita, salaatteja, suolainen piirakka...

makeaa on jäätelöbaari + kakku + keksejä. Ja hedelmäsalaatti.

Jos moni (parissa perheessä) olisi sellaista että mansikka ei käy, niin tekisin varmaan vadelmakakkua. Mutta nyt ei oo yhtäkään.

ap

Tämä on parasta mansikka-aikaa, joten mansikkakakku vaan kehiin. Allergiset syökööt jätskiä. Pääasia, että kaikille vieraille löytyy jotain suolaista ja jotain makeaa syötävää. Ei kaikkien vieraiden tarvitse kaikkea pystyä syömään tai kaikesta tykätä.

Vierailija
30/34 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä osaan kyllä tehdä gluteenittoman, munattoman, maitoallergisten ym. kakut. Ja jos mulla olisi nyt tulossa sellaisia vieraita, tekisin heille yhden mahdollisimman hyvän kakun, joka kävisi mansikka- ja maitoallergiselle (ja muillekin allergisille jos niitä olisi) ja merkkaisin selvästi esim. pahvilapulla, että mikä se on.

Näin olen tehnyt mm. kolmissa meidän perheen ristiäisissä, kun siellä on ollut tällaisia vieraita.

Vierailija
31/34 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa Ap vieraansa tuntee eikä täältä edes kyselisi jos joukossa olisi paljon ruoka-ainerajoitteisia. Minua alkaa ihan oikeasti tympiä kun kaikenmaailman allergioista tehdään elämää suurempi show. Tietenkin kohtelias emäntä/isäntä järjestää tarjottavat niin, että kaikille on jotain, mutta ihan tasan samaa määrää ei varmasti kukaan kykene tarjoamaan sellaiselle jolla on monialaiset allergiat ja rajoitteet verrattuna sellaiselle, joka pystyy (ja haluaa) syödä kaikkea.

Vierailija
32/34 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten Britakakku.

Ei mitääm banaanimössäjä kakun väliin...

Mousset on kakkujen välissä muutenkin ehdottomasti parhaimmat. Toisaalta britakakkukin on älyttömän hyvää.

Vierailija
33/34 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

henk. koht. paremmuusjärjestys

b) moussekakku

d) brita-kakku

a) juustokakku mansikoilla

c) perinteinen

Vierailija
34/34 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvänä kakkosena perusjuustokakku,mmm...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan