Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kohdunsuu 1cm auki

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni vähän samoilla linjoilla mennään. Neuvolalääkäri oli kanavan lyhentymisestä ja aukeamisesta "kauhuissaan" (rv 25) mutta äitiyspolin lääkärin mielestä taas melko normaalia että uudelleensynnyttäjällä tilanne hieman jo alkaa muuttumaan.

Äitiyspolin lääk. mielestä tuo sormelle parille auki oleminen ei merkitse oikeastaan pahaa tilannetta, jos on kuitenkin yläpäästä kiinni eikä reagoin ultrassa painamiseen. Tietysti hieman iisimmin pitää ottaa ja välttää nostamista, mutta ei kuitenkaan paha tilanne.

Samoin itse ihmettelen sitä, miten joillekin annetaan kortisonia vauvan keuhkojen varalle, ja joillekin siitä ei puhuta mitään...vaikka tilanteet olisivat täysin samat.

Vierailija
2/7 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoista odotellessa neuvolassa/lääkärissä kiellettiin jo juhannuksen aikana uimassa käynti ja lähtemästä "kovin"kauas ja poika syntyi viikkoa etuajassa heinäkuussa!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt kolmatta lasta odottaessa ja itse asiassa samoilla raskausviikoilla tällä hetkellä näköjään ollaan rv 37+1 on ollut kohdunsuu auki jo viikoista 31. Silloin jouduin jäämään sairaslomalle ja pistettiin kortisonipiikit vauvan keuhkojen kypsyttelyn takia.

Minulle kans lääkärit puhuneet koko ajan, että vauva tullee syntymään ennen laskettua aikaa...saa nähdä. Esikoista odottaessa minulla oli myös 1 cm kohdunsuu auki näillä viikoilla ja yli lasketun ajan synty.

Tsemppiä sinulle odotukseen :)

Vierailija
4/7 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 37+1 ja viikko sitten sanoivat että 1-2cm auki ja varmaan tulee etuajassa. noh, ei supistuksen supistusta. ei mitään! (täällä mietitään myös) iik...

Vierailija
5/7 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli rv32 kohdunsuu 1cm auki, enempi vähempi kivuliaita supistuksia jostain viikolta 20, supistuksia ylipäänsä viikolta 10. Ja nyt on viikkoja 40+5 eikä tää meinaa tulla ulos. Väittäisin ettei tuo meinaa mitään, ainakaan uudelleensynnyttäjällä.

Vierailija
6/7 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esikoisen la oli heinäkuun lopulla. Kesäkuun alussa tilanne oli tuo 1cm auki ja lääkärin mukaan vauva saattoi syntyä etuajassa. Meni kaksi viikkoa yli la:n ja synnytys käynnistettiin.

Vierailija
7/7 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toista odotellaan ja viikolta 37+6 asti on tullut kipeitä supistuksia ja kohdunsuu auki 4cm, kaikki sanoivat että kohta tulee, mutta täällä edelleen ja nyt viikkoja 39+4.