Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaiks! Huomasin olevani raskaana ja häät edessä!

Vierailija
10.07.2009 |

Tein muutama päivä sitten positiivisen testin ja mulla on omat häät tulossa. Puvut ja kaikki valmiina. Raskaus on ihan iloinen uutinen, toivottukin. Hääpukuni oli juuri hyvä silloin kun sen hankin, en saisi oikeastaan lihoa enkä laihtua.

Miten pukuni kanssa nyt mahtaa käydä? Entä pahoinvoinnin? Viikkoja hääpäivänä laskujeni mukaan 7+4.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli ainakin sitä enemmin kuin pahoinvointia. Toisaalta oma hääpäivä on sen verran jännittävä, että siinä ei luultavasti väsymys pahasti paina :)

Sitten palstan rakastamaa listeriahysteriaa ja rajoituksia, eli kannattaa tarkistaa että teidän häämenunne on sellainen, että voit itse syödä.

Vierailija
22/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikille tule ollenkaan pahoinvointia. Voi korkeintaan olla vähän etova olo. Älä siis murehdi siitä turhaan etukäteen.

Vatsan turvotus on myöskin mahdollinen raskausoire. Kannattaa varmastikin varata ompelija ja testailla pukua säännöllisesti. Kaikille ei tule turvotusta, itselläni se on kummassakin raskaudessa ollut paha. Mä en ole koskaan taas oksentanut raskaana.

Väsymys on todennäköisin raskausoire. SIitä kärsivät melkein kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osotat kaksosia,niin minulla ainakin masu pullotti yllättävän paljon hetimiten,(vetoketju ei pysynyt kiinni olenkaan)ilmeisesti olin niin hormoonimylläkässä tuplista,mutta sehän on yksilöllistä ja miten kohtu on yms.

Vierailija
24/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko kysyä vielä, että paljastuuko sun raskaus nyt sitten just häissä? Eli onko teillä esim. alkoholijuomia tarjolla? Tai hääkakkuna tuorejuustoa sisältävä kerroskakku?

Ihan vaan sillä, että jos se joka tapauksessa paljastuu, niin ehkä kannattaa paljastaa ainakin lähipiirille etukäteen, ettei siitä tule sitten päivän puheenaihetta.

Onnea kovasti molemmista iloisista uutisista!

Vierailija
25/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen muinoin tuossa vaiheessa vasta alettiin epäillä, että oliskohan sitä raskaana. Nää nykyaikaiset raskaustestit, joilla katsotaan suunnilleen siemensyöksyn hetkellä että osuiko, tekevät raskaanaolemisestakin piiiiitkän...

Onnea!

Vierailija
26/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin siemailla muutaman kulauksen onnittelumaljasta. Kakku on perinteinen kermakakku. Voi olla, että paljastan ainakin lähimmille olevani raskaana, muille tuskin kerron. Epäilköön sitten muuten :)..

Kiitos vaan onnitteluista. :)

ap

Vierailija
27/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puku mahtuu varmasti vielä ja pahoinvointia ei välttämättä edes tule - ei ollut ainakaan mulla mitään. Ja jos tulee, niin eiköhän siitäkin selviä ;-)

Vierailija
28/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö tosiaan parin tunnin välein jotain niin voi auttaa ja juo paljon vettä. Jos haluat pitää salassa raskauden hanki saman värisiä alkoholittomia juomia niin kukaan ei huomaa mitään. Niin minä tein omassa pöydässä omat juomat. Itsekkin laihduin pahoinvaoinnin takia kahdeksan viikon aikana noin 4 kiloa.

Vierailija
29/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa syödä jopa tunnin välein, niin paha olo voi helpottaa

Vierailija
30/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näy mihinkään noilla viikoilla. jos et halua kertoa vielä tuossa vaiheessa hääväelle, pienellä vaivalla saat kaiken näyttämään ihan normaalilta. vaikea noista pahoinvoinneista on tietää, mutta itse olin 8lla vkolla omissa häissäni, eikä kukaan vieraista saanut sitä selville mistään.

Vierailija
31/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nimittäin ajattelin vappuna harhauttaa juuri alkaneesta raskaudestani muita juuri siemaisemalla hieman skumppaa, mutta se hajukin kuvotti niin paljon ettei tosikaan. Varaudu siis siihen :D

Ajattelin siemailla muutaman kulauksen onnittelumaljasta.

Vierailija
32/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa tehdä saman tempauksen myös kahvin kanssa. Monet raskaaksi tulleet kärähtäneet työpaikalla siitä, kun ei kahvi enää maistukaan... Hääkakun kanssa kun vannoutunut kahvikittaaja ottaakin teetä, niin se on selvä peli ;-)

PS. Mulla auttoi raskauspahoinvointiin vain ja ainoastaan salmiakki. Molemmissa raskauksissa tuli pahoinvointi yleisen käsityksen mukaan "ihan liian myöhään". Jälkimmäisessä raskaudessa sain sinniteltyä teatterireissun syömällä Fazerin salmiakkipastilleja koko ajan. Jouduin kyllä olemaan 2kk sairaslomallakin sen jälkeen, joten ei tehonnut tuo salmiakin syönti kovin hyvin ja kovin kauaa. Ekasssa raskaudessa taas pahoinvoin iltaisin, joten ei häirinnyt töitä. Molemmissa taas väsymys oli järkyttävä - muistan nukkuneeni istaallani, mihin en muuloin koskaan pysty. Toisaalta taas toiset on elämänsä kunnossa raskaana.

Vierailija
33/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jäin raskaudestani yhdele tutulle kiinni juuri siitä, etten juonut kahvia :D Eivain kyennyt, jos yhtään maistoi niin takuuvarmasti oksetti loppupäivän.

Vierailija
34/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea vauvasta ja häistä.. pukuun varmasti mahdut vielä muutaman viikonkin päästä.. Jos sulla alkaa ilmenemään pahoinvointia niin ainakin lastentarvikeliikkeessä myydään sellaisia seaband rannekeita jotka laitetaan ranteeseen ja ne painaa jotain akupunktiopistettä ja se ehkäisee ja jopa poistaa pahoinvointia myös raskauden aikana. Sellaistahan sun kannattaa kokeilla ennen mitään lääkkeitä.

Vierailija
35/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- lepo

- verensokerin pitäminen tasaisena, jos et saa muuta alas, juo vaikka jääkylmää mehua/pirtelöä

- inkiväärituotteet, turvallisinta on varmasti itse tehdä inkivääriteetä eli ostat kaupasta tuoretta juurta, paloittelet sen ja annat hautua kuumassa vedessä 5-10min ja juot veden. Inkiväärillä on pahoinvointia lamaava vaikutus, monet luontaistuotekauppojen pahoinvointitabletit perustuvat siihen.

- apteekista Postafen on reseptivapaata ja turvallista.

Vierailija
36/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan uutteet voivat olla liian voimakkaita, mutta tuoretta inkivääriteetä voi juoda litrakaupalla aivan turvallisesti.

Vierailija
37/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todettu sekä turvalliseksi, että keskitehokkaaksi pahoinvoinnin poistajaksi (varsinaiset lääkkeet ovat käsittääkseni tehokkaampia).

http://findarticles.com/p/articles/mi_m0ISW/is_255/ai_n6211954/

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15802416

Vierailija
38/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti, että syöminen auttaa raskauspahoinvointiin: se helpottaa kyllä sitä, mutta kun kerran pahoinvoinnin aiheuttaa raskaushormoni, ei pelkkä syöminen pahoinvointia valitettavasti poista. Raskaushormoni ja se erittyykö sitä istukasta miten runsaasti, aiheuttaa joillakin pahoinvointia, ja siihen ei pelkät syömiset auta. Riippuu kunkin elimistöstä, miten raskaushormoniin elimistö tottuu ja miten nopeasti.

ps. Älä juo alkoholia häissäsi. En myöskään itse uskaltaisi riskeerata yhden päivän takia raskautta ja ottaisi siksi pahoinvointilääkettä. Pahoinvointilääkkeet ovat riski keskenmenoon ja vammautumiseen. Olisin ennemmin onnellinen raskaudesta ja nauttisin siitä parhaani mukaan, oli kyse sitten hääpäivästä tai muusta. Mitä väliä sillä on, että ihmiset tajuavat sinun olevan raskaana?

Vierailija
39/39 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. Älä juo alkoholia häissäsi. En myöskään itse uskaltaisi riskeerata yhden päivän takia raskautta ja ottaisi siksi pahoinvointilääkettä. Pahoinvointilääkkeet ovat riski keskenmenoon ja vammautumiseen. Olisin ennemmin onnellinen raskaudesta ja nauttisin siitä parhaani mukaan, oli kyse sitten hääpäivästä tai muusta. Mitä väliä sillä on, että ihmiset tajuavat sinun olevan raskaana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi