Oon todella kateellinen naisille, joiden
ei tarvitse meikata ja laittaa tukkaa sen ihmeemmin aamulla! Mulla menee joka aamusta melkein tunti meikkaamiseen, hiusten pesemiseen ja föönaamiseen. Oon perfektionisti enkä tunne oloani hyväksi, jos laitan vain esim. puuteria ja vähän ripsiväriä. Meikkaan joka päivä ihan vimpan päälle. Samoin hiuksista oon todella tarkka ja vaikka laittaisin vain ponkkarin senkin pitää olla aivan sliipattu.
Kaiken lisäksi mulla on 3 pientä lasta, joille on autettava vaatteet ja aamupalat aamuisin. Meen töihin kahdeksaan (työmatka vain pari kilometriä), mutta joudun heräämään 5:30, jotta kerkeän laittamaan itseni ennen kuin lapset herää! Voi, kun pääsisi eroon tästä turhamaisuudesta ja perfektionismista!!
Kommentit (7)
vaan huoleton ripsiväri ja tukan ponnarille sutaisu on, se ei näytä siltä että sitä on nuoltu 2 tuntia. Tuo on naurettavaa.
laittautuneen näköisille naisille jotka jaksavat nähdä vaivaa.
Herään aamulla 7.11 ja 7.30 on jo poika viety pph:lle.
En ole koskaan meikannut.
Itsekin olen kateellinen niille, joilla itsetuntoa niin paljon, että lähdetään "huolettoman" näköisenä töihin jne. Toisaalta monelle tekisi hyvää katsoa edes hetken verran aamuisin peiliin eli en ymmärrä myöskään niitä, jotka eivät tee kasvoilleen ja hiuksilleen mitään aamuisin.
jopa on. Kyllä minäkin parikymppisenä opiskelijana väkersin tukkaa ja meikkasin naamaa helposti tunnin pari aamuisin. Näillä kymmenillä ei enää jaksa.
Tässä ratkaisuja:
Helppo tukkamalli. Pitkä tukka on helppo, JOS se on hyväkuntoinen (ei tarvitse selvitellä takkuja tuntikausia tms). Voi pitää auki tai laittaa ponnarin tai nutturan.
Lyhyt tukka on tosi helppo, JOS leikkaus on hyvä ja sinulle sopivaa mallia. Käy leikkauttamassa ja värjäyttämässä hyvällä kampaajalla vaikka 6 viikon välein. Silloin tukka kuivuu nopeasti, voit aamusuihkun jälkeen vain harjata sen ja pistää vähän vahaa tms ja tukka on siisti koko päivän.
Meikkausta nopeuttaa kulmien ja ripsien kestovärjäys. Riisutun meikin käyttöä pitää vain harjoitella: aloita vaikka siitä että jätät ensin pois viikoksi vaikka silmänrajaukset, olet "pelkissä" luomiväreissä ja ripsiväreissä.
Myös kylmä kalkkuna -hoito auttaa: ole viikko laittamatta tukkaa ja naamaa ollenkaan ja katso kuinka ympäristö reagoi. Suurin osa ei huomaa mitään. MeNaisissa oli hyvä juttu tästä pari viikkoa sitten, meikkaamato nainen kokeili meikkausta viikon ajan ja täydessä tällingissä kulkeva oli naama paljaana viikon ajan.
Jos käytät silmälaseja, osta sellaiset voimakkaat ja näyttävät kehykset, ne korostavat silmien aluetta jo niin paljon että voimakas silmämeikki sellaista kanssa tuntuisi hassulta. Voithan ostaa myös imagolasit tätä tarkoitusta varten. :)
Ennen kaikkea, hyväksy itsesi. Rupea harrastamaan vaikka lenkillä käymistä ilman meikkiä, siinä se on vain haitaksi kun tukkii ihoa kun hikoilee. Sano paljasnaamaiselle itsellesi peilin edessä, että olenpa minä hyvännäköinen nainen!
Itselläni ei lyhyt tukka ole helpppo, koska se sojottaa toisista paikoista pystyyn ja toisista menee tiukasti päätä myöden, aivan karsea näky jos jätti kuivumaan sellaisenaan. Pitkä tukka taas menee aivan päätä myöden ellei sitä föönaa joka kerta ja tämän seurauksena pestävä joka aamu, ja pitkän tukan pesu plus föönaus päivittäin kestää.
Ihoni on niin ohut ja vaalea että verisuonet näkyvät läpi ja niin herkkä, että näppylöitä JA hilseileviä kohtia JA punotusta tulee melkein koko ajan riippumatta hoidosta. Ihan pakko tehdä kunnollinen meikkipohja joka päivä, muuten näytän todella kirjavalta.
Minkäänlaisia värejä (paitsi possunpunainen) minulla ei myöskään ole omasta takaa eli huulipuna yms ovat täysin välttämättömät. Kun allergia-aikana vähennän meikkiä (koska silmistä ja nenästä valuu vettä), minulta kysytään usein, olenko sairas kun näytän niin kalpealta ja värittömältä.
Ei me kaikki olla hyvännäköisiä ilman meikkiä!
Itse en meikkaa kuin 10 minuuttia. Tukkani on hyvin leikattu ja siksi helppo. Käyn leikkauttamassa sen säännöllisesti ja ohje on kampaajalle, että sellainen, jota ei tarvitse kamalasti laittaa. Kerroksittain leikattu sopii mun pitkään tukkaan parhaiten + otsatukka, joka leikattu niin, että laskeutuu hyvin luonnostaan.
Toi puunaaminen ei kyllä ole normaalia. Itse meikkaan vaihtelevasti, mutta töihin en usein ollenkaan, koska sipaisen nopsan arkimeikin usein vasta työpaikalla ;). Helpottaa aamuja, kun vain pukee ja kampaa tukan.
Aamulla en koskaan pese tukkaa, koska se vie silloin liikaa aikaa laittaa. Helpompi kammata "yhden yön nukuttu" tukka, kuin karhean puhdas.
muut ihmiset hyväksyisivät sinut aivan yhtä hyvin "au naturel". Jostain syystä et itse vain hyväksyä itseäsi sellaisena kuin olet.