Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIksi pitäisi pyrkiä olemaan tyylikäs?

Vierailija
10.07.2009 |

Kertokaa mulle, kun usein valitetaan kuinka suomalaisnaiset ei osaa (halua?) pukeutua tai muutenkaan huolehtia ulkonäöstään, että mikä se asian pointti on? Miksi pitäisi näyttää tyylikkäältä ja huolitellulta?

Minä myönnän että ihan mukavuudenhaluani en jaksa alkaa vaihtaa vaatteita jos kesken pihatöiden vaikka huomaan että pitää piipahtaa kaupassa. Samoin en meikkaa juuri koskaan, miksi ihmaassä pitäisi? Miksei naisen naama kelpaisi naturellina kun miehenkin kelpaa? Korkkareissa en lähtisi ikinä kaupungille kun niillä käveleminen on aika epämukavaa jne.

En kuitenkaan ole mikään kammottava kuvatus vaan mielestäni ihan kaunis nainen.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo tyylikkyyden yliarvostaminen on jonkinlaista pätemistä niiltä ihmisiltä jotka sitä harrastaa. välillä laitan, välillä en. itseni takia sen kuitenkin teen, en sen takia että joku av-mamma voi kadulla katsella.

Vierailija
2/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä varmaan tulee esiin se perustavanlaatuinen ero ihmisten välillä. Toisille on kauneus tärkeää, toisille käytännöllisyys.

Suomessa on perinteisesti arvostettu käytännöllisyyttä ja se tietysti näkyy siinä, että monet vanhat rakennukset on hävitetty käytännöllisten uusien tieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä varmaan tulee esiin se perustavanlaatuinen ero ihmisten välillä. Toisille on kauneus tärkeää, toisille käytännöllisyys.

Suomessa on perinteisesti arvostettu käytännöllisyyttä ja se tietysti näkyy siinä, että monet vanhat rakennukset on hävitetty käytännöllisten uusien tieltä.

Peesi tälle.

Itselleni kauneusarvot ovat paljon tärkeämpiä kuin käytännölisyys tmv. , pyrin _kaikessa_ ensisijaisesti esteettisyyteen, oli kyse sisustuksesta, lasten vaatteista, autosta, pihasta, omasta pukeutumisesta.

Voin fyysisesti pahoin rumassa ympäristössä!

Vierailija
4/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin fyysisesti pahoin esteetikkojen lähellä ja kotona. Teinpä miten hyvänsä, aina on jokin esteettinen kohta talouspaperin kuviota myöten jotenkin poikkeava, pois muodista, mauton jne.

Esteettisyys myös maksaa kansantaloudessa paljon: kauniit mutta epäkäytännölliset tuotteet SAATTAVAT tuhlata enemmän energiaa, vettä tai työprosessissa aikaa. Italialaiset hanat hyvä esimerkki. Tai mitä iloa on kauniista lastenvaatteesta, jonka voi pestä vain kylmällä vedellä? Tai miten se arkkitehdin tekemä esteettinen kattoratkaisu, joka sitten käytännössä vuosi sateella?

Estetiikka on hyvä renki, mutta suosittelen terapiaa, jos se pääsee isännäksi (ja oman maun vastainen ympäristö alkaa fyysisesti kuvottaa, tsiisus sentään!)...

Vierailija
5/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tykkään myös pyöriä mökillä verkkareissa. Laittaudun yleensä joka päivä, mutta olen myös viettänyt vuoden armeijassa ilman meikin hiventäkään. Tilanteen mukaan siis. Bilettämään lähtiessä yksi osa iltaa on kaunistautuminen ja kivat vaatteet, töissä olen jakkupuvussa ja vapaalla sitten tilanteen ja sään mukaan

Vierailija
6/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja estetiikka tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Joillekin - esim funktionalistille - epäkäytännöllinen ei koskaan voi olla kaunista ja kaikkein kaunein on aina myös käytännöllinen.

Itselleni tyylikkyys tarkoittaa sitä, että ihminen tietää, miltä haluaa näyttää, ja toteuttaa sitten sen. Jos joku muu voi siitä pahoin, se on sitten sen jonkun muun ongelma - ja yleensä kertoo sen jonkun muun estetiikantajun puutteellisuudesta. Niinpä ap voi olla tai olla olematta tyylikäs pihavaatteineen ja meikkaamattakin - samoin kuin muutkin ketjussa kirjoittaneet. Paitsi tietysti minä! ;)

Vierailija
7/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vielä kertonut mitään siitä oletko tyylikäs vai tyylitön. Meikitön, matalakantaisissa kengissä kulkeva nainen voi aivan hyvin olla tyylikäs. Minä ainakin usein olen - esimerkiksi töihin pitää pukeutua tyylikkäästi, mutta töihin meikkaan hyvin vähän (käytännössä vain meikkivoide + puuteria tarpeen mukaan) ja käytän lähes aina matalakantaisia kävelykenkiä.

Mutta jos meikittömällä, matalakantaisia kenkiä käyttävällä naisella on tukassa hirmuinen juurikasvu ja 15 senttiä kuollutta, hapsottavaa latvakasvustoa, päällä virttynyt mainospaita ja maha tursuaa liian pienten reisitaskushortsien välistä, niin tyylittömältä näyttää. Jos taas lähtee kaupungille hyvin istuvissa, siisteissä vaatteissa (vaikka lyhythihainen kauluspaita ja siisti hame) on varmasti tyylikäs.

Ylipäätään "pitäisi pyrkiä olemaan tyylikäs" siksi, että sillä antaa itsestänä fiksun kuvan. Tyylikkäänä oleminen ei kuitenkaan ole erityisen kallista tai aikaavievää, vaan samalla vaivalla sitä pitää ulkoisen olemuksensa tyylikkäänä kuin tyylittömänä.

On tilaisuuksia, joihin tyylittömyys sopii. Kun käyn vanhempieni luona Pohjois-Suomessa, on oikein mukava lompsottaa pikkukylän kauppaan kumppareissa, verkkareissa, lippiksessä ja tukka kampaamatta, tietää ettei taatusti erotu joukosta vaan sopii ympäristöönsä. ;)

Vierailija
8/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pukeutuu tilanteen mukaan? Tuulipuku ja naturelli naama on ulkoillessa tyylikkäämpi kuin avokkaat ja kirkuvanpunainen huulipuna.

Vierailija
9/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen voi pukea ylleen mitä huvittaa - trendit ovat kertakäyttökamaa

Vierailija
10/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin vasta Ranskassa ja siellä naiset kulkivat hyvin vähäisellä meikillä ja ryppyisillä vaatteilla, mutta pää pystyssä ja itsevarmoina, mikä teki kauneudesta suurimman osan. Meidän olisi syyytä ottaa opiksi! Lisäksi lihavia siellä ei juuri näkynyt.

Vierailija
11/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuohon miksi? Eli siis tyylikkyydellä antaa itsestään fiksun kuvan. Tämäkin taitaa kyllä olla vähän...en ainakaan itse miellä ihmisten fiksuuden määrää tyylikkyyden perusteella. Olenhan itsekin fiksu vaikken ole tyylikäs ;D (Ajatus lyhyestä kauluspaidasta + siististä hameesta tuntuu aika ahdistavalta - siis jos pitäisi pukea itseni päälle).

Minäkään en muuten viihdy rumassa ympäristössä, haluan että kotini on kaunis ja viihtyisä.

Vierailija
12/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on se ero, että toiset ovat kiinnostuneita niistä kauniista vaatteista, meikeistä ym. Ihan samalla tavalla kun joku on kiinnostunut vaikkapa maalaamisesta.

Minä rakastan vaatteita, meikkejä, muotia, sisustamista. Olen esteettinen ihmine. En todellakaan meikkaa/pukaudu mieheni tai muiden ihmiseten takia. Ihan vaan itseni takia :) Teen sitä mistä tykkään.

Vierailija
13/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mulle, kun usein valitetaan kuinka suomalaisnaiset ei osaa (halua?) pukeutua tai muutenkaan huolehtia ulkonäöstään, että mikä se asian pointti on? Miksi pitäisi näyttää tyylikkäältä ja huolitellulta? Minä myönnän että ihan mukavuudenhaluani en jaksa alkaa vaihtaa vaatteita jos kesken pihatöiden vaikka huomaan että pitää piipahtaa kaupassa. Samoin en meikkaa juuri koskaan, miksi ihmaassä pitäisi? Miksei naisen naama kelpaisi naturellina kun miehenkin kelpaa? Korkkareissa en lähtisi ikinä kaupungille kun niillä käveleminen on aika epämukavaa jne. En kuitenkaan ole mikään kammottava kuvatus vaan mielestäni ihan kaunis nainen.

Eli se, että nainen kulkee kaupungilla korkokengissä ei minun mielestäni todellakaan vielä tee hänestä tylikästä.

Tyylikkyys on jotain ihan muuta. Tyylikäs voi olla pihavaatteissakin, enkä tarkoita tällä sitä, että pitäisi olla "pukeutunut". Tyylikkyys on mielentila ja asenne, ja ikävä kyllä toisilla sitä on, eivätkä jotkut sitä koskaan saavuta!

Vierailija
14/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä varmaan tulee esiin se perustavanlaatuinen ero ihmisten välillä. Toisille on kauneus tärkeää, toisille käytännöllisyys. Suomessa on perinteisesti arvostettu käytännöllisyyttä ja se tietysti näkyy siinä, että monet vanhat rakennukset on hävitetty käytännöllisten uusien tieltä.

Peesi tälle. Itselleni kauneusarvot ovat paljon tärkeämpiä kuin käytännölisyys tmv. , pyrin _kaikessa_ ensisijaisesti esteettisyyteen, oli kyse sisustuksesta, lasten vaatteista, autosta, pihasta, omasta pukeutumisesta. Voin fyysisesti pahoin rumassa ympäristössä!

Joku toinen voi voida fyysesti pahoin sinun kodissasi. Itse olisin hyvin varovainen "oman itseni ja makuni paremmuuden" esilletuomisessa. Tyylikkyys on myös sitä, että "tyylikkästi" arvostaa myös muiden mielipiteitä ja kauneusihanteita.

Vierailija
15/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä varmaan tulee esiin se perustavanlaatuinen ero ihmisten välillä. Toisille on kauneus tärkeää, toisille käytännöllisyys. Suomessa on perinteisesti arvostettu käytännöllisyyttä ja se tietysti näkyy siinä, että monet vanhat rakennukset on hävitetty käytännöllisten uusien tieltä.

Peesi tälle. Itselleni kauneusarvot ovat paljon tärkeämpiä kuin käytännölisyys tmv. , pyrin _kaikessa_ ensisijaisesti esteettisyyteen, oli kyse sisustuksesta, lasten vaatteista, autosta, pihasta, omasta pukeutumisesta. Voin fyysisesti pahoin rumassa ympäristössä!

Vierailija
16/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli intissä nainen, joka oli tyylikäs ilman meikkiäkin. Hiusten väri sopi kokonaisuuteen, tukka sopi pakolliseen tyylin ja pituuden ja kampauksen puolesta kokonaisuuteen hyvin, vormu oli siisti ja sopiva ja sitä kannettiin niinkuin pitää jne. Hän oli esteettisesti hyvin toimiva kokonaisuus, joka kantoi itsensä ylpeänä, mutta ei ylpeästi. Se erottaa tänäkin päivänä ökyvaatteilla koreilevan uusrikkaan venakon oikeasti tyyllikkäästä naisesta.

Tyyllikkyys todellakin on eri asia kuin kalliit vaatteet tai sisustussuunnitelijan hyväksymä koti.

Vierailija
17/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taasen pyrin sekä tyylikkyyteen että käytännöllisyyteen. Toki joku voi ajatella että en ole tyylikäs, jos sattuu pitämään eri tyylistä, sille en voi mitään.

Jos vaate tms. on tyylikäs/kaunis mutta ei käytännöllinen, en osta sitä.

Jos vaate tms. on käytännöllinen mutta ruma, en osta sitä.

Kyllä niitä löytyy sekä kauniita että käytännöllisiä vaatteita ja esineitä, jos vain osaa etsiä

Vierailija
18/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tyylikkyys tarkoittaa sitä, että ihminen tietää, miltä haluaa näyttää, ja toteuttaa sitten sen.

Eli TOTTAKAI ihmisen pitää pyrkiä näyttämään siltä, miltä haluaakin, itsensä näköiseltä. Mitä järkeä nyt olisi pyrkiä näyttämään joltain muulta? Ja eikö ole itsensä pettämistä jättää se yrittämättä?

Vierailija
19/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se auttaa hermostuttavissa sosiaalisissa tilanteissa. Jokainen määrittelee tyylinsä itse ja järjen käyttö on tässäkin asiassa sallittua. "Huolitellulla" ymmärrän, että on puhdas ja siisti.

Vierailija
20/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"itseltään näyttäminen" ei välttämättä tarkoita tyylikästä. Kaikki eivät HALUA olla tyylikkäitä, vaan haluavat näyttää vain omilta itseiltään :)

Itselleni tyylikkyys tarkoittaa sitä, että ihminen tietää, miltä haluaa näyttää, ja toteuttaa sitten sen.

Eli TOTTAKAI ihmisen pitää pyrkiä näyttämään siltä, miltä haluaakin, itsensä näköiseltä. Mitä järkeä nyt olisi pyrkiä näyttämään joltain muulta? Ja eikö ole itsensä pettämistä jättää se yrittämättä?