Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukutatko lapset vai meneekö itse nukkumaan?

Vierailija
09.07.2009 |

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapuuron ja hampaiden pesun jälkeen sänkyyn. Juo nokkamukista hieman vettä, juonnin jälkeen iltarukous ja hyvät yöt. Sitten istun sängyn laidalle ja laulan hetken. Laulamisen jälkeen haukottelen liioitellusti ja muka nukahdan omaan sänkyyni. Lapsi nukahtaa n.10min. ja voin poistua...

Vierailija
2/13 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika kohta 5 ja tyttö 3,5v. Iltapalat, pesut ja pisut, sänkyyn, iltarukous ja hyvät yöt. Sinne jäävät ja nukahtavat itsekseen. Mä en kestäis jos pitäis silitellä ja laulella ja kutitella tuntitolkulla että saa lapset nukkumaan!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nukutaan perhepedissä, eli sinne yhteiseen sänkyyn nukahtaa ja me sitten kömmitään jossain vaiheessa viereen.

Iltatoimet tietysti hoidetaan ensin yhdessä, eli iltapala, -pesut ja lyhyt iltasatu.

Vierailija
4/13 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsen pitäisi nukahtaa itsekseen?

Minun mielestäni se on lapsen kaltoinkohtelua. Oppiihan se lapsi tietty itsekseenkin nukahtamaan jos se sellaiseen opetetaan mutta minun mielestäni lapselle olisi paljon mielekkäämpää jos aikuinen olisi nukuttamassa.

Vierailija
5/13 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 20.30 syödään iltapala. Sitten suihkuun, yöpuvut päälle, hampaiden harjaus, pissalla käynnit ja sänkyihin.

21 aikaan luen iltasadun (kestää n. 15min) ja sitten annan jokaiselle hyvän yön halin, sammutan valot ja toivotan kauniita unia.

Lapset nukahtaa 10min sisällä, paitsi kuopusta (1v7kk) pitää joskus käydä tyynnyttelemässä useampaan kertaan ennenku hiljenee.

Vierailija
6/13 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luetaan satu ja sitten jäävät omiin sänkyihinsä ja voin poistua vaikka tänne ;-) Nukahtavat itsekseen

Vierailija
7/13 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla opetettu nukuttamiseen.

Ikää heillä nyt 10v ja 5v jo.

Vierailija
8/13 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nukahtavat sinne itsekseen. Lapset nyt 2-v. ja 8kk.

Vierailija
9/13 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peitellään ja annetaan suukot sänkyyn. Sinne jäävät yksin pötköttelemään.

Lapsilla ikää nyt 6v ja 4v

Vierailija
10/13 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva kohta 3 kk nukahtaa jo aika hyvin, kun on maha täynnä maitoa ja nostan hänet omaan petiin. Joudutaan palaamaan muutaman kerran tuttia laittamaan, kun se putoaa suusta ja poika sitä etsii.

Vierailija
11/13 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nukahti vastasyntyneestä aina 10 kk:n ikään saakka itse omaan sänkyynsä ja 5 kk:n ikäisestä alkaen vielä omaan huoneeseenkin. Kaikki muuttui kun 10 kk täyttyi. Ensin koitettiin muutama kuukausi opettaa nukahtamaan itse eli käytiin lohduttamassa, kun itki kovasti. Kun vuosi tuli täyteen, siirrettiin pinnasänky takaisin vanhempien makkariin jatkuvien yöhuutojen takia ja joudutaan nukuttamaan vieressä maaten, tai siis äiti nukuttaa, isikään ei enää kelpaa.

Vierailija
12/13 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi iltatoimien jälkeen laitetaan lapset sänkyihin samaan huoneeseen, jonne jäävät keskenään höpöttelemään kunnes nukahtavat. Ikää lapsilla nyt 2,5v ja 1v3kk

Vierailija
13/13 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 8 v menee itsekseen nukkumaan, mutta 4 v haluaa äidin viereensä. Osaa nukahtaa itsekseenkin, mutta äidin kanssa pötköttäminen hetken aikaa ja juttelu, sitten pusut ja kyljenkääntö ja parin minuutin päästä äiti voi lähteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän