koskahan ens vuoden alussa alkavat
opettajan työt ja sijaisuudet tulevat hakuun? Haluaisin päästä töihin, mutta syksyllä ei vielä voi, kun ens viikolla tulee vauva...
Kommentit (7)
tuskin se tuo puolen vuoden sijaisuuksia...
Miksi opettajien sijaisuuksia alkaisi juuri vuoden vaihteessa? Eiköhän eläkkeelle jäämiset ja äitiyslomat osu milloin minnekin. Keskimäärin ehkä 2kk ennen vois kuvitella, että pistetään aikaisintaan hakuun.
siitä vuoden alusta. Mutta sitä just pelkään että tulevat hakuun vasta ihan vuoden lopussa. Kun isän pitäisi hakea vanhempainvapaata jo 2kk ennen vapaan alkua, niin mitäs siitä sitten tulee jos mulla ei ole tietoa siitä onko töitä vai eikö ole :C
Vuoden alusta mies PYSTYISI töitten puolesta jäämään kotiin, mutta ei se niin käy että ollaan kumpikin kotona. Rahaa pitää t
Eikö missään laiteta ajoissa....
Siis jäi kesken että rahaa pitää tulla jostain, eli mun palkasta, jos mies jää vanhempainrahalle. Tulojen lisääntymisen toivossakin vaihdettaisiin vahtivuoroa, koska mulla on vaan minimiäippäraha ja ollaan jouduttu ottamaan ihan liikaa lainaa meidän kestokykyyn nähden (yllättävää remppaa paljon...)
t. ap
verran alkuraskaudessa menossa nyt, ettei sitä vielä töissä tiedetä. Paria kuukautta aikaisemmin ilmoittaminenhan riittää. Eläkkeelle jäämisiä tuskin tulee keskellä vuotta, yleensä opettajat ovat lukuvuoden loppuun. Melkoiseen jamaan olette taloutenne saaneet, jos joudutte tällaisia asioita miettimään jo ennen vauvan syntymää.
että vasta joulukuussa ruvetaan hakemaan sijaisia. Toki voit lähikouluisisi itse ilmoitella, että olet kiinnostunut tulemaan töihin vuoden alusta, mutta sinun tulisi tietää se mahd. aikaisin. Ehkäpä sitten ilmoittelevat jos tietävät että on tulossa koko kevään sijaisuus.
Kun tuli nyt kerran yllätysraskaus ja yllätysvesivahinko (jota vakuutus ei korvannut) ihan samaan aikaan. Ja talous on meillä aina ollut tiukalla. Kyllä me hengissä selvitään ilmankin, mutta olisi kyllä kiva helpottaa vähän elämäänsä. Minäkään en oikeasti enää jaksaisi kökkiä kotona, on täällä oltu jo ihan tarpeeksi... ja miehelläkin olisi hyvä sauma jäädä kotiin.
Täytyy kysellä kelasta ja miehen työpaikaltaan voisiko aikarajoissa tarvittaessa joustaa...
t. ap