Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

munasolujen luovuttajista huutava pula

Vierailija
09.07.2009 |

voisitko sinä kuvitella luovuttavasi? Itse voisin, jos ikä ei olisi este.

linkki: http://yle.fi/alueet/helsinki/helsinki/2009/07/munasolujen_luovuttajist…

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

munasoluistani toiseen perheeseen syntynyt lpasi olisi 'minun lapseni', ennemminkin kuin jotain etäistä sukua.

Minusta vanhemmuus tehdään huolehtimalla ja hoivaamalla, se ei ole solutason asia.

Vierailija
22/36 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalisista syistä tehtävät abortit kiellettäisiin ja niistä säästyneet vauvat annettaisiin lapsettomille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska en olisi mitenkään valmis näkemään niin paljon vaivaa tuntemattomien ihmisten puolesta. Ja sitäpaitsi, miten voisin olla varma, että heistä tulisi hyviä vanhempia lapselle(ni)? Entä jos olisin edesauttamassa sitä, että syntyvä lapsi saakin kurjan elämän? Koska eihän lapsettomuus kenestäkään pyhimystä tee, tuntemani lapsettomat on ihan tavallisia ihmisiä hekin.

Vierailija
24/36 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään olen sitä mieltä, että jos joku niin tulenpalavasti lapsen haluaa, ottakoon sijaislapsen tai adoptoikoon. Hoivattomia lapsia on niin paljon maailmassa. Enkä voisi antaa munasoluani vanhemmalle, jolle oman itsensä kopioiminen on tärkeämpää kuin kodin antaminen sitä tarvitsevalle lapselle.

Vierailija
25/36 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua, että joku tulee oveni taakse rimputtelemaan "moi, sä oot mun äiti!"...

Vierailija
26/36 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsettomien ihmisten käytös ja anteeksi nyt vain, marina, ovat saaneet minut epäilemään suunnitelmien järkevyyttä.

Minulle, helposti raskautuneelle, lapsettomat tai lähinnä lapsettomuushoidoilla onnistuneet ihmiset ovat monesti sanoneet erittäin ikäviä asioita, mm. kyvystäni rakastaa helposti saatuja lapsiani (siis tokihan lapsiaan voi rakastaa vain, jos on kärsinyt lapsettomuudesta). Lapsettomuudesta mesotaan usein siihen malliin, että on kyseessä kuolemaakin pahempi kohtalo ja sitten kun lapseton saa sen lapsensa, alkaa sen maailman vollotus, kun kaikki on niin vaikeaa ja pitää hössöttää sitä ja tätä ja tota, ja ainakaan tavallisesti lapsensa saaneet eivät mitään ymmärrä.

Periaatteessa on halua auttaa kaikkia. Mutta kun koko aihe saa ihmisiltä vintin aivan pimeäksi, niin en ehkä halua omia jälkeläisiäni sellaisen rumban keskelle.

Vierailija
27/36 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläkin lapsettomuustausta.

Vierailija
28/36 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläkin lapsettomuustausta.

Tiedättekö, onko lapsettomuustausta tosiaan este, kun syy lapsettomuuteen on ollut miehessä? Harmi, jos näin.

Vierailija
29/36 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset reagoivat hyvin yksilöllisesti annettuun hormonihoitoon. Valtaosalla

hormoniannostus pystytään arvioimaan oikein naisen iän, painon, ultraäänitutkimuksessa

todetun munasarjojen ulkonäön ja mahdolliseen aikaisempaan hoitoyritykseen perustuen.

Osa naisista reagoi hoitoon huonosti, jolloin hormoniannoksia voi joutua nostamaan.

Pieni osa naisista reagoi hyvin voimakkaasti. Tällöin munasarjoihin kehittyy jopa 30-40 munarakkulaa, munasarjat ovat kookkaat ja turvonneet ja vatsaonteloon voi kertyä nestettä aiheuttaen kipua ja pahoinvointia. Tällöin puhutaan munasarjojen hyperstimulaatio-oireyhtymästä (OHSS). Usein lepo ja riittävä nesteen nauttiminen riittää hoidoksi, mutta pahimmissa tapauksissa tila voi vaatia sairaalassa nestehoitoa ja seurantaa

Vierailija
30/36 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin sen verran rahapula, että jos tuosta 1-2 kk:n palkan saisin, voisin solujani roiskia tiskiin.

Vierailija
31/36 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua, että joku tulee oveni taakse rimputtelemaan "moi, sä oot mun äiti!"...

Vierailija
32/36 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään tajua siitä miten vaikeaa on saada adoptiolapsi. Olet muuten aika itsekäs, btw, kun kopioit itseäsi etkä ryhtynyt sijaisäidiksi jollekin kodittomalle, joka ehkä muuttaisi luotasi pois parin vuoden jälkeen. Tai et adoptoinut vaan teit oman lapsen. Sikaitsekäs ämmä kyllä olet! Niin vai ovatko vain lapsettomuudesta kärsivät itsekkäitä, ne jotka saavat lapsen hopeatarjotimella, ovat ihan eri juttu?

Nykyään olen sitä mieltä, että jos joku niin tulenpalavasti lapsen haluaa, ottakoon sijaislapsen tai adoptoikoon. Hoivattomia lapsia on niin paljon maailmassa. Enkä voisi antaa munasoluani vanhemmalle, jolle oman itsensä kopioiminen on tärkeämpää kuin kodin antaminen sitä tarvitsevalle lapselle.

Vierailija
33/36 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule sillä lapsella olisi jo äiti, huomaa ettet asiasta mitään tiedä kun luulet jonkun tulevan kutsumaan sinua äidikseen jos olet 18 v aiemin luovuttanut solujasi. Hih.

Vierailija
34/36 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi lapseton on 'itsekäs' ja helposti raskautunut 'epäitsekäs'. täysin epäloogista!!

t. itse suht helposti raskautunut

Vierailija
35/36 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitko sinä kuvitella luovuttavasi? Itse voisin, jos ikä ei olisi este.

linkki: http://yle.fi/alueet/helsinki/helsinki/2009/07/munasolujen_luovuttajist…

Täytin just 35. Muuten olisin voinutkin, paitsi että haluaisin ehdottomasti myös, että voisi nimettömänä luovuttaa...

Vierailija
36/36 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en missään tapauksessa.Vaikka kyse onkin vain munasoluista ja bioogiasta, ajattelisin ja miettisin aina tuota "poissaolevaa lasta"

enemmänkin kylmästi verenluovutuksen kaltaisena toimenpiteenä, jolla ei ole mitään merkitystä sen kummemmin minulle. Tuskin jäisi kaivelemaan. En myöskään mieti, kuka saa vertani verenluovutuksen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän