Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä rahat takuuvuokraan/huonekaluihin?

Vierailija
09.07.2009 |

avioero tulossa ja itse olen melkeen varaton. miehen kanssa ei oo ku velkaa. sossusta saisin maksusitoomuksen takuuvuokraan mikä olisi voimassa 1 vuoden. mitäs sen jälkeen ku vuos on mennyt? täytyis taas muuttaa? el iei kiitos. haluaisin mulle ja lapsille kodin mistä ei heti tarvis taas muuttaa.

Osan kalusteista tietty otan mukaani mut en kaikkea voi viedä.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli erotessa yliopisto-opinnot puolivälissä ja jatkoin niitä yh:na. Sain toimeentulotukea + asumistukea muutaman vuoden. Valmistuin 2002 ja siitä lähtien olen elättänyt itseni ja lapseni mukavasti keskituloisena, kiitos hyvän viran ja yhteiskunnan tuen opintojen loppuajan. Ilman opintoja kävisin varmaan sossussa vieläkin...

Vierailija
2/41 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä noin vain voi tehdä. Et voi vain laittaa taloa miehen nimiin. Verottaja puuttuu asiaan.

Se katsotaan lahjoitukseksi, lahjoitat siis miehellesi 50 % talon arvosta, josta mies joutuu maksamaan lahjaveron.

Ainoa keino välttyä veroseuraamukselta on se, että mies lunastaa sinut siitä talosta pois ostamalla osuutesi käypään hintaan.

Miksi tosiaan haluaisit lahjoittaa miehellesi kuitenkin kohtuullisen omaisuuden?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehesi niin vaan voi jäädä teidän yhteiseen asuntoon.

Vierailija
4/41 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietty lainaa(mitä ei siis tosiaan ole maksettu ku ihan vähän vasta)miehen nimiin ilman että verottaja puuttuu siihen? Itseasiassa laina on vähän suurempikin kun mitä talosta maksettiin koska otettiin vähän ylimääräistä lainaa.

mulla ei ole mitään kiinnostusta alkaa vaatimaan erossa mitään. mulle riittää että saisin jostain vuorakämpän eli takuuvuokran ynm tarvisin. muut saa mies pitää.

Vierailija
5/41 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan viralliset paprut+maksut tehdä..

Ja sit: saathan viedä lastesi huonekalut+tavarat,tietysti?? Miten on sitten lasten isän luonä käynti? Hankkiiko mies lapsille taloon sängyt yms kamppeet?

Itse ostin erotilanteessa paljon huonekaluja kierrätyskeskuksesta. Olin sitä ennen "nirso",mut kun kävin niin huomasin,et siellähän on ihan ok tavaraa :)

Ostin 3x lasten jatkettavat sängyt (muuramen) 10e kpl. Yhdessä oli muutamia tarroja,sain liuotettua pois nekin.

Oman sängyn ostin 120cm leveän runkopatjan Sotkan tarjouksesta.

Lakanat yms vein erossa,mies hankki uudet. Minun maullahan ne oli valittukkin.

Ruokapöydän jouduin hankkimaan koska miehelle jäi meidän iso pöytä,se ei olisi mahtunut kerrostalo kolmioon.. Huutonetistä löysin 100e hyvän 4 hengen pöydän ja tuolit.

Vierailija
6/41 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ette voi vaan siirtää lainaa ja talon omistusosuutta ilman kenenkään siihen puuttumatta.

Ensinnäkin, laina-osuus: jos sinä luovut omasta laianaosuudestasi, on kaksi vaihtoehtoa: joko maksat kerralla oman osuutesi pois tai miehesi ottaa velkaa ja lunastaa sinut ulos. Tässä tulee sitten kysymykseet takaus ym. asiat, talo ei suoraan käy koko osuudelle miehellesi takaukseksi.

Ja toisekseen, jos vaan luovut omasta talo-osuudestasi, verottaja katsoo sen lahjaksi. Ja et voi vaan luopua siitä, talo-osuutesi on todennäköisesti lainan takeena, siihen puuttuu pankki. Eli pankki ei anna sinun pitää lainaa jonka takuita et omista.

Vierailija
7/41 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap mennä/soittaa pankkiin, josta laina on. Siellä osataan neuvoa teitä tässä asiassa. Se kannattaa hoitaa nyt kerralla kuntoon, ettei perästä tule sitten vaikeuksia verottajan tai pankin kanssa. Täytyhän sinun päästä "ulos" lainasta joka sinulla on yhdessä miehesi kanssa.

Vierailija
8/41 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin takuu on 250€ (mikäli luottotiedot kunnossa. Ehkä sa ssisit sen säästettyä kasaan vuodessa???

Vierailija
9/41 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään se vuokrasopimuskin määräaikaisena. Sitten voivat uusia sopparin jos kaikki maksut ok ja maksat itse vakuuden.

Jos sulla on sitoumus ja muutat pois, et tietenkään saa rahaa itselesi.

Vierailija
10/41 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinulla on vuosi aikaa löytää se asunto, ja ne maksaa sen takuuvuokran, siihen asuntoon minkä löydät. Sinun ei tarvitse maksaa sitä summaa sossulle takaisin, sinä aikana kun siinä asunnossa asut, ja se summa palautuu sossulle kun muutat siitä asunnosta joskus pois.

Vierailija
11/41 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteyttä lainojen osalta. Ja toki sinulle kuuluu osa huonekaluista yhteisestä kodistanne ja ainakin lapsien huonekalut ja vaatteet ym. ja luulisi, että voit muutakin mukaasi ottaa.

Vierailija
12/41 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet rahaton ja kohta asunnoton tuleva yh ja olet lahjoittamassa puolet omistamastasi kiinteistöstä/asunto-osakkeesta tulevalle ex-miehellesi?

Vierailija
13/41 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuuvuokra on kertaluonteinen suoritus. Sen lisäksi maksetaan tietysti joka kuukausi vuokraa, johon sitten taas voi saada asumistukea.

Ap:n ja miehensä kannattaa varmaan istahtaa oiekin kynän ja paperin ja jonkun, ehkä sossun tai pankin, asiantuntijan kanssa selvittämään nämä eroon liittyvät velka-, toimeentulo- ja asumisasiat. Onneksi apua on saatavilla.

että sinulla on vuosi aikaa löytää se asunto, ja ne maksaa sen takuuvuokran, siihen asuntoon minkä löydät. Sinun ei tarvitse maksaa sitä summaa sossulle takaisin, sinä aikana kun siinä asunnossa asut, ja se summa palautuu sossulle kun muutat siitä asunnosta joskus pois.

Vierailija
14/41 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mun nimi papereissa onkin. varsinkaan sinä vaiheessa kun pois muutan. tällä hetkellä tietty tavallaan maksan ku yhteiset rahat on. lapset eivät jää asumaan isänsä kanssa vaan muuttavat mun kanssa asumaan.

t ap

Vierailija
15/41 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vaikka et maksa mitään asunnosta, niin jos sä omistat siitä puolet, niin miksi se mies saisi siinä asua ilmaiseksi? Jos ette taloa myy, niin mies maksakoon sulle pientä vuokraa. Hänhän asuu sinun puoliksi omistamassaan asunnossa.

Ja jos yhteisellä päätöksellä ei myydä asuntoa, niin eikö olisi helpointa niin, että sinä lapsineen asuisitte talossa ja mies etsisi uuden asunnon.

Vierailija
16/41 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennään laittamaan talo kokonaan miehen nimiin. mulla ja lapsilla ei ole mitään mahdollisuutta jäädä taloon asumaan(rahallisesti). enkä kyllä edes haluaisi.

t ap

Vierailija
17/41 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai myytte sen, mistä sitä velkaa on ja "voito" puoliksi. Oletan, että asunnosta? Jos se on mersusta, sitten vaan ihmettelen, miten olette rahanen käyttäneet.

Vierailija
18/41 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä töihin. Mullistava ehdotus, tiedän.

Vierailija
19/41 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä työpaikkaa ole odottamassa vaan tarkotus olis mennä opiskelemaan kun nuorin lapsi on vähän isompi.

miks täytyy vastata niin ilkeästi? muutenkin mieli maassa enkä näistä asioista mitään tiedä.

talosta siis kyse ja mies jäämässä taloon asumaan. lainaa maksettu vuosi eli tosi vähän kun suht pieni kuukausimaksu meillä ollut.

taloa ei voida myydä.

t ap

Vierailija
20/41 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun talosta eikä saatais niitä kaikki maksettua vaikka talo myytäiskin.

t ap