Olenko raskaana??
Edelliset kuukautiset alkoivat 11.kesäkuuta, tänään kp 29. Yleensä kiertoni on muutamia päiviä lyhyempi, mutta ovulaation olin tunnistavinani hieman myöhemmin. Laskin, että viimeistään tänään pitäisi menkkojen alkaa.
Oireita: eipä juuri muuta kuin se, että eilen kun menin vessaan, siellä mielestäni haisi virtsa vaikka olin juuri pessyt sen! Se haisi jostakin käsittämättömästä syystä nenääni... Niin ja valkovuotoa on ollut.
Lämmön kokeilin äsken, oli 36.9, mitähän se kertoo?
Olemme olleet yhdynnässä ilman ehkäisyä, mutta luulin ovulaation menneen jo.
Lapsi on toiveissa, mutta tulevat häät olisivat ehkä saaneet olla ensin... Katastrofi raskaus ei kuitenkaan olisi, ihan mukava yllätys kuitenkin lopulta jos näin on käynyt.
Niin ja yhden testinkin tein maanantaina, silloin testi oli negatiivinen. (herkkä testi)
Kommentit (13)
viisastunut sen verran, että ma sain keskenmenon :(
raskaus oli yllätys, ja odotin 11pvää menkkoja ennenkuin tein testin, koska mulla on useinkin viikon, puolentoista myöhässä, en pitänyt mitenkää erikoisena. Siinä oli sit kolmena v-loppuna juhlia, tuparit, häät ja valmistujaiset, ja kaikissa tietty join alkoholia. Pelkäsin jo heti kun plussan tein, että miten vaikuttaa tuo mun juominen. En tiedä johtuiko keskenmeno siitä, se ainakin lisää riskiä. Lääkäri sanoi että mikään mitä oon tehny tai jättäny tekemättä ei tätä aiheuttanu. Mutta ite luulen, että juomisellani sain tän aikaan :-( nyt odotan yhet menkat ja sit yritetään ihan tosissaan, sit tietää olla juomatta ettei ainakaan tarvitse jossitella jos käy toisen kerran näin.
jopa osua kodalleen ovulaation kanssa (luulin sen tosiaan jo menneen) normaalikierron mukaan...
Jos tää kierto on vieläkin normaalia pidempi, niin sittenhän se on hyvinkin mahdollista...
Kommentoikaa nyt joku noista lämmöistä tai muusta. Tissit on ihan vähän kipeät ja vähän turvoksissa, mutta niinhän ne on muutenkin ennen kuukautisia. Alavatsalla/alaselässä tuntuu pientä kuukautismaista kipua.
ap
kommentoida, että kai mahdollisuus on 50/50. Sinun ei auta muu kuin odottaa muutama päivä ja testata sitten.
Lasta toivotaan, mutta häätkin saisivat olla ensin :).
Kunhan tässä nyt vaan mietin, koska tottahan asia minua kiinnostaa. Alkaisivat ne kuukautiset edes!
ap
Ei sinulle kukaan osaa sitä sanoa, jotta ootko vai et. Menet nyt apteekkiin ostamaan pari raskaustesti ja teet ne.
Meillä oli kans häät suunnitteilla tän vuoden elokuulle - puku ja kaikki sormusta myöten valmiina, kun tein positiivisen raskaustestin tammikuussa =). Ihana yllätys oli ja itselleni aiemmin niin tärkeät häät menettivät merkityksensä pikkuisen masu-asukkaan rinnalla. Me siirrettiin häät vuodella eteenpäin, sillä halusimme ensisijaisesti nyt keskittyä olennaiseen. Niitä häitä ehtii juhlimaan myöhemminkin =).
Häitä ei kyllä silti enää siirretä, eikä mahdollinen raskaus välttämättä siellä vielä näy.
Ei ole menkkoja ei, vieläkään. Ei edes näytä siltä et ihan just olis alkamassa.. ehkäpä yöllä aikaisintaan?
Odotan aamuun ja teen sitten aamupissasta testin, jossei sitä ennen ala.
ap
- Hajuaisti ehkä herkistynyt?
- Oikea munasarja "tuikkii"
- Menkkamaisia kipuja lievänä, muttei ole menkat alkaneet
- Menkat "myöhässä", tai sitten vain pidempi kierto
- rinnat turvonneet ja kipeät (myös menkkaoire)
- lämpö 36.9
- ei kylmä, pikemminkin kuuma
Ei näistä kyllä varmaan voi päätellä yhtään mitään. Kertokaahan omia aivan alkuraskauden oireita..
ap
kun olen paljon pohtinut ppäässäni raskauden mahdollisuutta, sekä toivottua että vähemmän toivottua, on kuukautiset olleet myöhässä. Siis niin päin että jostain syystä ennen kuukautisten alkamista jo ajattelen että voisin olla raskaana.
Varsinaisia oireita minulla ei kuitenkaan ole ollut ennen kuin testi näyttää positiivista.
luit herkän testin niin huomaat että prosenttiluvut tippuu positriivisesta tuloksesta mitä kauempana menkoista testaa! :D
Ei voi sanoa oletko raskaana, jos sulla on ollut aikasemminkin kierrossa heittoa niin kannattaa muistaa että ei testaa ennenkö pisin kiertokin myöhässä.
tänä vuonna on ollut pisimmillään 29, lyhimmillään 25. Näitä pidempiä kiertoja on harvakseltaan.
Ja maanantainba siis testasin, jolloin oli kp 26.
ap
Kukaan täällä ei voi tietää oletko raskaana vain et.
anna ajan kulua ja seuraile :)
tsemppiä kuitenkin ja onnea tuleviin häihin!
Ei näy menkoista merkkiäkään. Eilen tuli päivällä kaksi rusehtavaa pisaraa verta (ei yleensä tule ja jos tulee, menkat alkavat samana päivänä).
Eipä sen kummempia menkkakipuja, lieviä, muttei kuitenkaan kunnollisia.
Aamulla tein uuden raskaustestin (herkkä). Oli mielestäni ihan nega vaikka miten yritin tihrustaa tulosta. Ei haamun haamua.
Lämpö tänään 36.4, eli laskenut. Tämä ennakoisi menkkoja? Mut missä ne viipyy? Täytyisi jo pikkuhiljaa tietää. Huomenna olisi vähän alkoholipitoista iltamenoa. Mitä mä nyt sit asian kanssa teen?
ap