Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sovituskoppien kameroista?

Vierailija
09.07.2009 |

Kävin tänään prismassa sovituskopissa kokeilemassa uikkaria, kopin peilissä luki "tallentava videovalvonta" siis what? Ne kuvaa kun mä heilun tissisiltäni siellä? Kattooko jotkut stevarit näitä nauhoja kopissaan? Ekaa kertaa sovitin prismassa vaatteita kun yleensä ostan henkasta, lindexistä jne. eikä niillä ainakaan lue kameroista, vai kuvaako nekin? Inhottavaa:(

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyvät peilin kautta suoraan sovituskoppiin.

Vierailija
2/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kuvitellu, että kaikissa vähän isommissa liikkeissä on koppikamerat! En tiennyt, että laitonta. Mihin niistä sitten kantsii valittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerääntyy oikeen joukolla kattomaan ku joku nuori kaunotar menee kokeilemaan uikkareita!

se on se paskantyönlisä.

Vierailija
4/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on töissä Citymarketissa, siellä kuulemma sovituskopeissa kamerat.

Mielstäni se on laitonta..

Vierailija
5/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiantakaa jos huomaatte. En tosin tiedä minne. :D Poliisille? Kuluttaja-asiamiehelle?

Vierailija
6/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä ne nuoret vartijan kollit kyttäävät sielä kameran ääressä ja zoomaus onnistuu :) Laitointa ehkä, mutta eipä se miehen mieli lakeja tunne.

Vartijoilla on kait joku laki, että kameroita ei saa käyttää "väärin", eli kyttäämiseen mutta niinpä niin.. miehet tunnetaan.

Vierailija
7/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin ihan täysin kun luin tän viestin. Näen niin itsenikin siellä kopissa tissisilläni selluliitit hölskyen pyörimässä. Kääk, alkaa nolottaan kun seuraavan kerran nään niitä Prisman stevartit.

Lapsi tuossa ihmettelee, mitä hekotan ja varoittelee, ettei tule hikka. Äiti on vissiin vähän väsynyt. :D

Vierailija
8/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahtauduimme kaikki lastenhoitohuoneeseen, kun oli rattaakin mukana. Lapset kävivät pissalla ja sitten mieheni huomasi sen pallukkakamera katossa.

Minä en siitä häiriintynyt ja kävin tarpeillani. Mutta mies kävi sitten erikseen miestenvessassa.

minusta kyllä se on laitonta, mutta kun niitä kameroita on joka paikassa, niin voiko se olla laitonta.

Vierailija
9/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minen ikinä riisu itteäni alasti sovituskopissa! Paidat sovitan aina topin päälle. Housut riisun, mutta paita on silloin päällä. Paitaa en siis ikinä ota pois. Rintaliivien sovitukseen en viitsi lähteä, vaan ostan summanmutikalla ja jos menee vikaan niin sitten menee! Mielullin otan vikaostoksen kun olen vartijakollien kyttäyksen alaisena ja puheenaiheena.

Vierailija
11/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla myös liiketunnistin. Liiketunnistimia käytetään esim. siihen, että valot syttyvät automaattisesti tilaan tultaessa tai sitten hälytykset käynnistyvät liiketunnistimista jos hälytyslaitteet ovat päällä. Liiketunnistimet ovat sallittuja WC-tiloissakin.

Mutta kuten sanottua, kamerat eivät ole sallittuja sovituskopeissa, pukuhuonetiloissa eivätkä suihku-, WC- ja saunatiloissa, eli paikoissa missä ihmiset riisuuntuvat. Valvontakameroita ei myöskään saa sijoittaa niin, että niistä voi esim. peilin, kattopellin tms. kautta nähdä kyseiseen tilaan.

Poliisille vain ilmoitus laittomista kameroista.

Vierailija
12/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysykää tietosuojavaltuutetulta saako kuvailla. voikohan pykälissä kiemurrella, zoomata rajusti peilin tai parin kautta tai jotain....

Vierailija
13/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten vaan olivat vartijat zoomailleet käytävillä käveleviä naisia.

Vierailija
14/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat isot pallukat katossa ovat kameroita, ei liiketunnistimia. Yläkerran naisten osaston sovituskoppien peilin kautta näkee ne, joten niilläkin pystyy katsomaan koppiin.

Itse olen jotain siellä sovittanut urheiluosaston reunimmaisessa kopissa, sinne ei näe.

*mulla on estoja*

Vierailija
15/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkyvät suoraan peilin kautta sovituskoppiin!! Liiketunnistimet kyllä erotan erikseen.

Enpä usein osta mitään mikä pitäisi sovittaa kyseisestä liikkeestä.

Vierailija
16/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kamerat tallentavat sitä nauhaa ihan vaan monitorilla videolle tms. Jos esim. jossain ideaparkin veskissä tehdään jotain ilkivaltaa, tarkistavat vasta sitten nauhat. Ei tietenkään siellä kukaan tyyppi ole palkattuna 24h vuorokaudessa kyyläämässä kuvaa.

Pukukopissakin kamerat tallentaa vain siksi, että jos joku pöllii jotain, saadaan syyllinen kiinni kun katsotaan sen päivän videot. Eikä niitä siellä vartijat kieliposkella kuolaa...tai mistä minä tiedän.

Nimim. Eräs joka on ollut yökerhossa töissä ja nähnyt kuinka tallentavien videokameroiden ansiosta niin monet vessan sabotoijat ovat saaneet maksaa kolttosistaan....

Vierailija
17/25 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä prismasta mutta ainakin tarjoustalon Klaukkalan sekä Vantaan Tammiston kamerat katossa kuvaavat myös sovituskopin sisälle. Varsinkin Tammistossa näkyy ihan päästä varpasiiin kaikki.
Tammiston tallenteet muuten kaikkien miespuolisten vartioiden nähtävissä.

Vierailija
18/25 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaa, ihminen.

Vierailija
19/25 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen monesti miettinyt, varsinkin kun sovittaa esim. rintsikoita, että kuka niitä sovituskoppien kamerakuvia katselee..ainakin meilläkin Prismassa peilin kautta kyllä näkyy isot kameramolluskat katossa, eli turha väittää ettei niitä kuvata.

Jossain muissa liikkeissä taitavat vaan olla enemmän piilossa kamerat. Ällöttää riisuutua, kun ei tiedä kuka katselee....

Vierailija
20/25 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvaamisesta tuskin kovin moni kiksejä saisi. Varsinkin rintsikoita sovitettaessa tulee kääntyiltyä ja vääntyiltyä vaikka kuinka, lisäksi unohdun usein tutkailemaan peilistä vaikka selluliitteja, ryppyjä, näppyjä tms, koska eipä kotona sellaista kahdesta suunnasta heijastavaa peilijärjestelmää ole mistä näkisi kokovartalokuvansa takaa.

Että jos joku vartija niistä minun poseerauksista innostuu, siitä vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän