Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi on ärsyttävän yksinkertainen...

Vierailija
09.07.2009 |

Minulla on muuten ihan mukava anoppi, mutta näin viiden vuoden jälkeen alkaa mitta täyttyä hänen yksinkertaisuutensa vuoksi. Anopilla ei ole muita puheenaiheita kuin sää, muiden ihmisten asiat (sellaistenkin, joita minä tai mieheni ei tunneta), siivoaminen ja muut arkiaskareet. Siis todella kertoo, mitä on siivonnut sinä päivänä tai mitä osti kaupasta! Hänen kanssaan ei voi oikein puhua esim. politiikasta tai ajankohtaisista asioista, koska näiden suhteen anoppi on aivan ulalla. Esittää ymmärtävänsä, mutta kyllä sen huomaa, ettei oikeasti tajuta mistä puhutaan.

Lisäksi pitää minua ja miestäni vielä aika lapsina, esim. tuputtaa ruokaa kuin lapsille (syökää nyt, että jaksatte!) ja neuvoo tosi yksinkertaisissa asioissa, kuten siinä, että pyykit pitää ottaa sisälle kuivumaan jos alkaa sataa (joo, ihan kun ei oltais näin 28-vuotiaina tajuttu...).

Mua jopa vähän nolottaa, että ajattelen näin anopista, mutta joskus ei vaan pokka meinaa pitää, kun anoppi puhuu esim. asioista, joista ei tiedä mitään, yrittää vain esittää. Onko kellään samanlaista anoppia tai muita sukulaisia?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei ole kyllä penaalin terävin kynä... Hän on myös anoppi fiksulle ja koulutetulle miniälle:) Hän ei tosiaan osaa puhua muista asioista kuin juuri mitä on siivonnut, mitä ruokaa laittanut jne.. epäilen että ei tiedä kuka on Suomen pääministeri yms. siis aivan ulalla. On kyllä omalla tavallaan herttainen ja sydämellinen ihminen, mutta välillä raivostuttaa kun puhuu esim. minulle (23v) aina kuin lapselle, jopa lässyttäen. Olen kieltämättä miettinyt millainen hän mahtaa olla anoppina:D

Vierailija
2/34 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei ole suoraan sanottuna järjen jättiläinen, mutta silti minulle niin rakas :-). Mua ei ole haitannut se, etten voi äitini kanssa puhua politiikkaa, työhöni liittyvistä asioista tms. "asiapuhetta", minulla on ystävät sitä varten. Sitä paitsi koen äidin hössötyksen, huolenpidon ja ruoan tuputtamisen vain hellyyttävänä. Ja hän on loistava mummi myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali ihminen.

Vierailija
4/34 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä niitten kanssa hirveesti jaksakaan olla tekemisissä. Tällä hetkellä äiti kohkaa sikainfluenssasta (varmaan ymmärtää siitäkin vain pienen osan) ja anoppi ihmeissään siitä, kun kerroin, että on olemassa 2in1-sampoo/hoitoaineita, ettei tarvi niin kauaa lutrata tukkaa pestessä. Puhelimessa äitini tosiaan kertaa, mitä ruokaa ja mihin hintaan osti kaupasta, mitä teki ruuaksi ja oli hyvää ja onko saunailta...tohon voi mennä puoli tuntia - olen oppinut samalla kattoon telkkaa tai oleen tietskalla.

Voinhan olla itekin samalainen tyhjäpää vanhemmiten, mutta toivottavasti ei lapset peri noita ominaisuuksia.

Vierailija
5/34 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä niitten kanssa hirveesti jaksakaan olla tekemisissä. Tällä hetkellä äiti kohkaa sikainfluenssasta (varmaan ymmärtää siitäkin vain pienen osan) ja anoppi ihmeissään siitä, kun kerroin, että on olemassa 2in1-sampoo/hoitoaineita, ettei tarvi niin kauaa lutrata tukkaa pestessä. Puhelimessa äitini tosiaan kertaa, mitä ruokaa ja mihin hintaan osti kaupasta, mitä teki ruuaksi ja oli hyvää ja onko saunailta...tohon voi mennä puoli tuntia - olen oppinut samalla kattoon telkkaa tai oleen tietskalla. Voinhan olla itekin samalainen tyhjäpää vanhemmiten, mutta toivottavasti ei lapset peri noita ominaisuuksia.

Lisäksi se puhuu just vaan omista asioistaan, ei ikinä kysy meiltä mitä kuuluu. Ja puhuu tosiaan koko ajan, musta tuntuu, että sitä alkaa kiusaannuttaa, jos tulee hiljainen hetki. Mies kertoi, että on ollut vähän aina tuollainen, eikä anoppi ole nytkään kuin vasta 50v.

ap

Vierailija
6/34 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin puheenaiheet ovat menneet tapahtumat, hänen elämästään(samat asiat aina) tai miehen luuserisiskot ja niiden typerät tempaukset.

Vierailija
7/34 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ollaan just saman ikäisiäkin kuin te :)) Ja appiukko on samaa puuta. Molemmat kansakoulun käyneitä, mutta esittävät tietävänsä IHAN KAIKEN, varsinkin appi. Minä ja mieheni olemme valmistuneet yliopistosta, mutta eihän se mitään tarkoita.

Appi esimerkiksi tietää kaiken talonrakentamisesta (asuvat perimällään maatilalla eli yhtään taloa eivät ole itse rakentaneet), asuntolainoista, niiden koroista ja takaisinmaksuajoista (ks. edellinen) jne.

Kovaäänisesti ollaan kyllä aina neuvomassa eli heitellään jotain ympäripyöreää muilta kuultua aina sopiviin väleihin :)

Edellisellä vierailulla meinasi mennä hermot, kun anopin mielestä minulla oli liian vähän päällä, ja tuputti koko ajan jotain villatakkia. Kävimme hiljattain kaupunkilomalla Keski-Euroopassa ja innostuin siinä valokuvia näyttäessäni kertomaan maan historiasta ja kulttuurista jne. Anoppi oli kuuntelevinaan ja kysyi sitten toista tai kolmatta kertaa, että kai hotellissamme oli uima-allas.

Minulla on muuten ihan mukava anoppi, mutta näin viiden vuoden jälkeen alkaa mitta täyttyä hänen yksinkertaisuutensa vuoksi. Anopilla ei ole muita puheenaiheita kuin sää, muiden ihmisten asiat (sellaistenkin, joita minä tai mieheni ei tunneta), siivoaminen ja muut arkiaskareet. Siis todella kertoo, mitä on siivonnut sinä päivänä tai mitä osti kaupasta! Hänen kanssaan ei voi oikein puhua esim. politiikasta tai ajankohtaisista asioista, koska näiden suhteen anoppi on aivan ulalla. Esittää ymmärtävänsä, mutta kyllä sen huomaa, ettei oikeasti tajuta mistä puhutaan.

Lisäksi pitää minua ja miestäni vielä aika lapsina, esim. tuputtaa ruokaa kuin lapsille (syökää nyt, että jaksatte!) ja neuvoo tosi yksinkertaisissa asioissa, kuten siinä, että pyykit pitää ottaa sisälle kuivumaan jos alkaa sataa (joo, ihan kun ei oltais näin 28-vuotiaina tajuttu...).

Mua jopa vähän nolottaa, että ajattelen näin anopista, mutta joskus ei vaan pokka meinaa pitää, kun anoppi puhuu esim. asioista, joista ei tiedä mitään, yrittää vain esittää. Onko kellään samanlaista anoppia tai muita sukulaisia?

Vierailija
8/34 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauris ei leikkaa kotiäideillä.

Vierailija
9/34 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on niin teennäinen ja hänelle on kaikki kaikessa olla sivistyksen kukkanen. Hän harrastaa korkeakulttuuria ja on tarkka, ettei tee mitään etikettivirheitä. Hän on kuin kuori ilman sydäntä.

Itsekin olen akateeminen ja seuraan jonkin verran politiikkaa, mutten yleensä keskustele sellaisesta vaan ihan arkisista asioista.

Anoppi pitää minua varmaan samalla tavalla yksinkertaisena kuin sinä ap anoppiasi. Mitähän hän mahtaa ajatella sinusta?

Vierailija
10/34 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ansiotyössä jostain 15 vuoden iästä asti. Lähinnä tollasta siivous- ja kaupankassatyötä. Pitäskö tästä MUKA vetää johtopäätös, että siivoojilla ja myyjillä ei leikkaa?

Vierailija
11/34 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan liukuhihnan ääressä 30 vuotta. Molemmat lapset laitettu vauvana hoitoon.

Vierailija
12/34 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei seuraa politiikkaa

ihan varmasti löytyy joku muu asia josta sinä osaat puhua anopin kanssa kun olet kerran niin fiksu

Vierailija
13/34 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelukaverini, 12 lapsen äiti, on ollut kotona 25 vuotta. Ja se kyllä näkyy ja kuuluu. Yleistiedon taso on lattianrajassa. Ei tiedä oikeasti yhtään mitään yhtään mistään.

Ja tuosta pitäisi hoitaja tulla. Tentit joutuu uusimaan, kun mitään ei jää päähän vaikka kuinka lukisi.

Vierailija
14/34 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun anopilla ja apella on aina se oletus, että he ovat oikeassa. Ei sinne jaksaisi kauhean usein mennä nyökyttelemään ja myöntelemään, varsinkaan kun appi yltyy rasistisiin tai sovinistisiin yleistyksiin...

joka ei seuraa politiikkaa

ihan varmasti löytyy joku muu asia josta sinä osaat puhua anopin kanssa kun olet kerran niin fiksu

Vierailija
15/34 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks pitää väkisin yrittää puhua politiikasta ihmisen kanssa joka ei seuraa politiikkaa ihan varmasti löytyy joku muu asia josta sinä osaat puhua anopin kanssa kun olet kerran niin fiksu

Vierailija
16/34 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei ole suoraan sanottuna järjen jättiläinen, mutta silti minulle niin rakas :-). Mua ei ole haitannut se, etten voi äitini kanssa puhua politiikkaa, työhöni liittyvistä asioista tms. "asiapuhetta", minulla on ystävät sitä varten. Sitä paitsi koen äidin hössötyksen, huolenpidon ja ruoan tuputtamisen vain hellyyttävänä. Ja hän on loistava mummi myös.

Anoppi on myös yksinkertainen ja kouluttamaton, mutta sydämen sivistystä riittää. Rakas meidän koko perheelle.

Ikäviä tilanteita syntyy joskus, kun pelataan Trivialia tms. Anoppi on esimerkiksi maantiedosta ihan niin pihalla, että sijoittaa Turun itärajalle. Vahingossa noille tulee naurettua, ja sitten anoppi loukkaantuu. Pitäis kai lakata pelaamasta, kun anoppi kuitenkin haluaa mukaan.

Vierailija
17/34 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei sillä ole koulutusta. Mutta lapsia on hoitanut koko elämänsä, omia ja vieraiden. Politiikasta nyt ei tarvitse anopin kanssa puhua, mutta kun sen kanssa ei voi puhua mistään ajakohtaisestakaan, kuten vaikka sikainfluenssasta.

ap

Vierailija
18/34 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joten sinä suvaitsevaisena olet sitten rasisti, ja tuomitsen anoppisi ja appesi mielipiteidensä takia?

Kaikkia täällä nähtyjä stereotyyppejä riittää meidänkin perheen kummallakin puolella, mutta melkoisen ahdas maailma täytyy olla, jos ei appivanhemmille meinaa tilaa löytyä....

Ja välillä ihmetyttää, miten fiksut naiset unohtavat sen kuinka valtavasti maailma on muuttunut niistä ajoista kun anoppi oli itse nuorikko miniä.

Kokemuksella sanoisin, että mieluummin tyhjäpää kuin kulttuurikuori! Tyhjäpään puheet kun voi kuitata sillä, että luulee puhuvansa omalle lapselleen (jota luulee yhä lapseksi), mutta kylmä kulttuurikuori saa sut tuntemaan itsesi tosi riittämättömäksi juntiksi, olitpa miten kultturelli hyvänsä.

Vierailija
19/34 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet kerran itse niin tietäväinen, niin kertoisitko mitä tekee lastentarhanhoitaja? Onko se päiväkodin talkkari vai?

Vierailija
20/34 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet kerran itse niin tietäväinen, niin kertoisitko mitä tekee lastentarhanhoitaja? Onko se päiväkodin talkkari vai?

joten olen luullut, että se on oikea nimitys. Hän siis hoitaa lapsia päiväkodissa. Enkä ole väittänyt, että olisin "tietäväinen" tai erikoisen fiksu, ihan perusfiksu vain.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän