niminikkarit apua!
Selmalle toinen ja kolmas nimi pitäisi keksiä. Mies ehdottaa:
Selma Oona
mutta minulle tuo tökkii pahasti. Just just menisi jos kolmas nimi jotenkin tasapainottaisi tuota. Minusta Selma ja Oona ovat aivan eri maailmoista.
Kommentit (8)
miehesi ehdotus läpi.
Vaikkapa Selma Oona Olivia tms. Vaatii kolmannen nimen tasapainoittamaan.
Selma Emilia
Selma Johanna
jne. Pidemmillä nimillä rytmittyy paremmin. Selma Oona töksähtää minunkin korvaani.
Hassulta kuulostaa kuitenkin esim.
Selma Serafiina
Selma Elisabeth
Selma Cecilia
jne.
Selma on ihanan maalaisromanttinen nimi, joten valitkaa sen mukainen nimiparikin :)
miksi tuhlasit elämääsi tähän ketjuun?
miksi pitää edes antaa lapselle toinen, kolmas tai kymmenes nimi? Harva sitä kuitenkaan tulee ikinä käyttämään, lapsenakin yleensä sitä vaan häpeillään..eikä sen 'perinnenimen' kierrätys yleensä muuta kuin miellytä jotain kaukaista isosetää tai ukkia..
Meidän suvussa tapana antaa tytöille vaan yksi etunimi (ainakin viidessä sukupolvessa jo) ja aion antaa pojallenikin vaan yhden etunimen.
identifio ihmisen paremmin (tietty henkilötunnukset olemassa..), kun kaikki nimet yleesnä kaavakkeisiin ynnä muualle pyydetään.
miksi pitää edes antaa lapselle toinen, kolmas tai kymmenes nimi? Harva sitä kuitenkaan tulee ikinä käyttämään, lapsenakin yleensä sitä vaan häpeillään..eikä sen 'perinnenimen' kierrätys yleensä muuta kuin miellytä jotain kaukaista isosetää tai ukkia..
Meidän suvussa tapana antaa tytöille vaan yksi etunimi (ainakin viidessä sukupolvessa jo) ja aion antaa pojallenikin vaan yhden etunimen.
meidän suvussa on tapana antaa monta nimeä. esikoisen 3. nimi tapaa olla se "PERINNENIMI". tämä Selma tyttönen on 2. lapsi, joten mummoja ei tällä nimellä miellytetä, kuten epäilit.
itselläni on 3 nimeä ja olen niistä ylpeä.
ap
Meidänkin suvussamme on tapana antaa kolme nimeä lapselle, ja olen aina tykännyt omista nimistäni ja nimenomaan siitä, että niitä on kolme. Omille lapsillenikin tulee kolme nimeä.
Useammasta etunimestä on myös paljon apua, kun työssäni postissa etsin oikeita osoitteita lähetyksille, joissa on alunperin puutteellinen tai väärä osoite (jos siis kuoressa sattuu kaikki nimet lukemaan, usein virallisemmissa kirjeissä lukee). On huomattavasti helpompaa löytää osoite Heinonen, Anna Laura Loviisalle kuin pelkästään Heinosen Annalle, joita löytyykin aika monta kappaletta enemmän. Silloin kiittelen mielessäni toisia nimiä.
Muutama ehdotus:
Selma Oona Alisa
Selma Oona Amalia
Selma Oona Emilia
Selma Oona Sofia
Selma Oona Katriiina
Selma Oona Serafia
Selma Oona Rosalia
Selma Oona Beata
Selma Oona Ottilia
Selma Oona Ellinor
Selma Oona Alina
Sitten kun tyttösi kysyy että "miksi minä olen juuri tämän niminen kuin olen", niin eikö olisi ihanaa sanoa, että "isäsi mielestä Selma Oona oli niin kaunis ja kiva nimi" kuin että "vauvapalstan kommentoijat keksivät nimesi"?