Kenellä ei keskenmenoja, tuulimunia, kuolleita lapsia jne?
Tällä palstalla tulee sellainen olo että keskenmenoja ja muita ongelmatilanteita on raskauksissa todella usein, suunnilleen kaikilla. Toki keskenmenot on yleisiä, mutta nyt olisi kiva kuulla kokemuksia niiltä joilla ei niitä tai muita lapsen menetykseen johtavia tilanteita ole ollut. Ja lisäksi tieto että montako lasta yhteensä on :).
Kommentit (41)
Lapsia kolme, ja kaikki tarkoituksella kun olen ollut yli 30v :-))
Lapsia kaksi.
Kerran ensimmäistä lasta odottaessa kierto oli tosi outo, joten ajattelin että periaatteessa syy saattoi olla varhaisessa keskenmenossa. Kuukautiset tulivat kuitenkin ajallaan enkä siis tiedä olinko raskaana kun en testaillut.
Tuttavapiirissä on kaikkia otsikossa mainittuja niin paljon että itsestäkin tämä hyväonnisuus tuntuu ihmeeltä.
Ei keskenmenoja, tai muitakaan ongelmia. Kaikki tärpänneet heti.
Kerran ensimmäistä lasta odottaessa..
Ei kun siis yrittäessä, ei odottaessa.
sitä ennen kaikki on mennyt hyvin. Nyt saa jäädä kahteen lapseen.Lääkäri sanoi että keskimäärin joka kolmas raskaus keskeytyy.että jos lapsia on 3 tai 4 esim. niin on melkein varmasti kokenut myös menetyksen.
ei myöskään ole juurikaan ollut keskenmenoja tai kohtukuolemia.
eka oli onnellinen vahinko, toka tärppäs heti, kolmatta yritettiin puoli vuotta. Olen siis onnekas, kiitos siitä yläkerralle.
Ja ikää oli yli 30 kumpaakin lasta odottaessa
ja kolmas lapsi pitäisi syntyä ihan pian. ei keskenmenoja yms, Ikää 37.
Mulla viisi lasta. Ei yhtään keskenmenoa. Kaikki tärpänneet heti. Ja kuopuksen sain ollessani 43v.
Lapsia 11, ei mitään edellä mainituista. Kaikki raskaudet sujuneet ongelmitta, mitä nyt normi raskausvaivoja ollut. Esim. selkäkipuja yms. Edes oksentaa ei ole tarvinnut kertaakaan yhdessäkään raskaudessa
Ensimmäisessä raskaudessa tosin lievää raskausmyrkytystä, eli viimeiset pari viikkoa sairaalalevossa.
Muuten ei ongelmia, kiitos yläkertaan.
Lapsia on 3 kpl.
Raskaaksi olen tullut heti ensimmäisesta yrittämisesta ja ensimmäistä aloin odottamaan, vaikka söin ehkäisypillereitä ja niitä todella säännöllisesti (otin pillerin aina samaan aikaan vuorokaudesta).
Sen jälkeen en tosin pillereitä syönyt vaan ehkäisynä oli kondomi. Kuukautiskierto on aina vaihdellut 27-32 pv välillä ja koskaan ennen kolmatta lasta en tuntenut minkäälaisia tuntemuksia ovulaation aikaan. Suurinpiirtein arvioin ovulaation ajan, joka oli aina n.10 pv sisällä. Silti kaksi seuraavaa on saanut alkunsa heti ekasta yrittämästä. Tämänkin tiedän, koska mies oli silloin muualla töissä ja joka toinen viikonloppu nähtiin.
Tosin yksi ongelma oli kaikissa raskauksissa ja se oli todella alhainen verenpaine, joka aiheutti heikkoa oloa.
Kolme lasta ja neljäs yrityksen alla.
Sen sijaan mulla on ollut kilpirauhasen sekoilua, sokerin kohoamista, hepatoosia, rytmihäiriöitä... Mutta nehän ei nyt mitään haittaa ;)
yrityksestä. Keskenmenoja nolla, eikä muutakaan ongelmaa raskauksissa.
Molemmat ensiyrityksellä käyntiin lähteneitä, raskaus sujunut ongelmitta ja syntyneet terveinä. Mulla ei ole takana yhtään keskenmenoa tms. Koen päässeeni tosi helpolla (liian?), kun ystäviä koetellaan lapsettomuudella, jatkuville keskenmenoila jne.
jotka saaneet alkunsa ekasta kierrosta. En viitsi kaikille sitä ääneen leuhkia, kun lähipiirissä on MYÖSKIN ikäviä kokemuksiaKIN. Eli munkin lähipiirissä yhtä onnekkaita kuin mä. Ja lapseni on kumpaakin sukupuolta, joten muitten mielestä ei sitten varmaan voisi paremmin ollakaan...?
lapsia on kaksi.