Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitiysvaatteista

Vierailija
08.07.2009 |

Äitiysvaatteiden hankinta alkaa olla ajankohtaista, sillä rintaliivit ja housut eivät enää tahdo mahtua päälle. Esikoista odotan, joten en oikein tiedä, että millaisia ja mitä kokoa pitäisi hankkia. Vinkkejä siis kaipaisin ja muiden kokemuksia.

Erityisesti housuista mietin, että kannattaako jo heti alkuunsa ostaa tuubillisia? Ne ainakin vielä tällä vatsalla (ja kesäsäällä) tuntuvat liioitellulta. Mutta mahtuuko lannemallisiin äitiyshousuihin miten pitkään?

Housuissa muutenkin kaipaan hyviä vinkkejä ostopaikoista. Haluaisin siistejä, toimistotyöhön sopivia housuja, mieluiten luonnokuitua. Tarjolla on kuitenkin lähinnä farkkua, reistaskuhousua ja kaikkea muuta rentoa (ilmeisesti odottavat äidit menevät jo valmiiksi treenaaman ja istumaan hiekkalaatikon reunalle?). Ainoat mustat, suorat housut, jotka olen löytänyt olivat jotain aivan järkyttävää tekokuitua, jota en koskaan voisi kuvitella pukevani päälleni. Eli haaveilenko siis aivan turhaan siisteistä housuista? Joutunen kesälomien jälkeen siirtymään töissä täysin hame/mekkolinjalle?

Entä rintaliivit? Kannattaako jo nyt hankkia imetysliiveiksikin käyviä vai ihan vain normaalia isompia? Kai nämä rinnat tästä vielä raskauden edetessä kasvavat.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äippä housuja. Jouduin leventämään omia suoria mustia sivusaumasta. Netissä on myynnissä siistejä mustia, mutta ovat törkeen hintaisia.

Sori, musta ei tainnu olla nyt apua.

Vierailija
2/14 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat yhdet (venyvät) osastolle ja ne on sit sun ekat ostokset noin viikon sisään synnytyksestä koska sitä ei oikein voi ennustaa miten ne tissit turpoaa. Mulla esim esikoisesta B-> E ja kakkosesta B->C ja kolmosesta B-> DD,joten... :D

Ja sit noista housuista: nettikaupasta voit löytää parempia housuja? Mutta tosiaan hintaakin on...

Ja riippuu sun omasta koosta et miten pitkään ne lantio (ja neppareilla isonnettavat yms) menee,kaikista miellyttävimmät on ne tuubilliset mut niihin pitää tosiaan olla jo vähän mahaa ettei vaan se tuubi lörpsötä paitojen alla :D

Voithan toki ostaa sellaisen irrallisen masutuubin jolla peität kivasti auki olevan nepparin/napin omista housuistasi tai sen sellaisen kuminauhasysteemin jolla isonnat omia housuja??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko tällaisia?

http://www.babyidea.fi/aidille/carefixexpander.html

http://www.babyidea.fi/aidille/carriwell/flexibelt.html

Kuulostaa aika fiksulta ainakin ajatuksen tasolla, onko kenellekään kokemuksia miten käytännössä toimivat?

ap

Vierailija
4/14 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitänyt nyt kesällä "semisiistejä" suoralahkeisia pellava-tyyppisiä housuja, valkoiset matalalla vyötäröllä ja mustat "tuubilla". Käy vaikka mihin tilaisuuteen yläosaa ja asusteita vaihtamalla.

Mustat housut on ihan H&M:stä ja valkoiset netistä, FunMum:sta.

Vierailija
5/14 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteiden hinnat ovat vähintään noin 50€ alkaen - ainakin housuissa. Olivat sitten lantiomallin tai mahan päälle ulottuvat versiot.

H&M:llä kannattaa käydä tsekkaamassa vaatteet. Housujen hinnat ovat noin. 35€ kieppeillä ja paidat halvempia. Mä tykkäsin ainakin sieltä ostaa. Siis jos ei ole väliä mitä materiaalia ovat.

Olen huomannut, että ei kannata aina mammaliikkeisiin heti juosta ostamaan, kun muualtakin saa halvemmalla, mutta olen mammaliikkeistä ostanut myös tarjouksessa olevia vaatteita.

Mulla oli ennen raskautta 85C kuppikoko. Nykyään se on 85C. Ja kaikki rintsikat ovat imetysliivejä - kaikki kolme lasta ovat tulleet tiuhaan, joten nämä imetysliivit ovat olleet todella hyvät.

Suosittelisin ostamaan imetysliivejä ainakin niin, että sulla olisi vaihdonvaraa eli yhdet käytössä, yhdet pyykissä, yhdet puhtaana kaapissa -tyyliin, siis jos et halua ostaa enempää. Mutta tietysti ostat imetysliivejä niin monet kuin haluat - jos niihin päädyt.

Imetysliivit ovat tavallisia liivejä huomattavasti paljon helpommat, kun saa läpän auki ja laittaa vaan tissin suuhun vauvalle - toisin kun tavallisissa liiveissä joudut ottamaan olkaimen alas kokonaan ja säätämään ennen kuin saa vauvan rinnalle.

Onhan se totta niin kuin täällä jo yksi kirjoitti, että nuo imetysliivit venyy käytössä - mutta ei mulla ole nyt niin kamalasti imetysliivit venyneet, että se haitaksi olisi ollut.

Mä tykkäsin pitää samettihousuja ennen raskauksia(jotka ovat edelleen kaapissa ja HIEMAN liian pienet) ja oli kyllä tympeää ostaa niitä mammafarkkuja käyttöön, kun oli eri materiaaliin tottunut.

Mutta farkut oli loppupeleissä ihan jees ja hyvät, kunhan niitä aikansa oli käyttänyt, että taas tottui. Ja ne lantiomallin farkut olivat ja ovatkin aivan ihanat. Helpommat pitää mitä ne housut jotka tulee mahan päälle.

Mä vaan jotenkin en osaa pitää sellaisia housuja jotka tulee mahan päälle. Lappuhaalarit ovat tietty oma lukunsa erikseen.

Mutta tässä hieman mielipidettä ja kommenttia. Toivottavasti oli jotain apua :)

Vierailija
6/14 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai itse asiassa, ostin H&M mustia housuja huutonetistä ja kirppiksiltä. Eli olivat kyllä jotain keinokuitua, mutta stretchiä, ja tuntuivat oikeen mukavilta päällä. Niissä oli takana säädettävä sellainen kuminauha systeemi ja maha päälle tuli ihan itse housut ja ne aukesivat sivulta. Olivat oikeen siistin näköiset myös toimistossa. Lisäksi mulla oli valkoinen äitiyskauluspaita kans H&M, ja toinen musta siisti paita. Lindexilläkin on välillä jotain kivoja yksittäisiä äitiysvaate juttuja.

Masutuubiakin käytin jonkin aikaa, etenkin alussa omien housujen päällä. Mulla oli musta puuvillainen H&M masutuubi jossa ei ollut mitään printtejä tms. Eli ei edes tarkempaa katsomatta erottunut mun tavallisista housuista.

Sitten satsasin yhteen äitiysblazeriin. Se oli sitten niitä tilaisuuksia varten kun piti olla tosi edustava töissä.

Vierailija
7/14 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonkuituiset äitiyshousut on melkein mission impossible. Siis sellaiset siistit toimistokäyttöön sopivat.

Suomessa mahdollisuuksia työvaatteisiin on Bebes ja Belua, kummatkin Helsingissä. Ulkomailta tämä on hyväksi havaittu http://www.isabellaoliver.com/maternity-clothes/

Housujen malli ja mikä sopii riippuu aika lailla omasta mahastasi. Jos on hyvin ulkoneva maha, niin ne lantiomalliset jäävät nopeasti pieniksi tai eivät pysy ylhäällä. OMa kokemus on siis tämä.

Mä olen pärjännyt kaksi raskautta villasekoitekankaisella puolihameella. Olen pitänyt valkoisia paitapuseroita ja masutuubia niin kauan kuin on mahtunut. Sitten mulla on muutama siistimpi äitiyspaita. Jakkupuvun jakut ovat mulle mahtuneet, joten olen niitä käyttänyt.

Mulla on tämä hame.

http://www.isabellaoliver.com/maternity-clothes/

Ja sitten tämänoloinen mekko, ei ihan sama

http://www.isabellaoliver.com/maternity-clothes/maternity-dresses/Ruffl…

Tätä olen käyttänyt puolihameen kanssa

http://www.isabellaoliver.com/maternity-clothes/wrap-maternity-tops/Wra…

Nämä ovat olleet hyviä hankintoja. Eivät tietysti ihan halpoja, mutta toista raskautta näillä siis mennään.

Vierailija
8/14 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa juuri sellaiset kun haluaa, ja materiaalin saa myös itse valita:)

JOS kelpuuttaa ihan perusmallin (joka vaikka vielä riisuttu ei esim. taskuja jne.) niin ei maksa paljoa, sa samoilla kaavoilla tekee useat housut.

Vierailija
9/14 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näidenkin sivujen kirppispalstalta saattaa tehdä hyviä löytöjä ja todella edullisesti. Huutis on kallis.

Masutuubeja voi hyvin tehdä itse. Ostaa eurokankaasta tuubiresoria ja ompelee ylös kuminauhakujan ja siistii alaosan. Itse tekemällä saa ihan millaisia haluaa.

Ns. underbelly- housut eivät ainakaan mulle käyneet, kun olin viimeislilläni. Vatsa roikkui niin alhaalla. Ne tuubihousut olivat siinä vaiheessa hyvät. Kaikkein parhaimmat olivat sellaiset missä housut jatkuivat masun ylöi. Ne eivät kiristäneet lainkaan taipeita ja vatsaa.

Vierailija
10/14 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mull on ollut ns. siirtymävaiheessa semmoiset matalavyötäröiset mammahousut mutta isomman mahan kanssa olen tykännyt pitää niitä jotka menee mahan yli.

Mamalicious-merkkisistä löytyy aika edullisia ä-vaatteita. :)

Itse ostaisin ehkä 1-2 imetysliivit ja sit myöhemmmin lisää, kun tietää sen oikean koon. Ostaisin varmaan jotain tosi pehmeitä imetysliivejä alkuun, kun rinnat on muutenkin arat ja turvoksissa maidosta. Sitten, kun se tilanne vähän rauhoittuu niin ostaisin esim netistä jotkut paremmat... Nehän tulee sit postissakin tosi äkkiä jos ei pääse kauppoihin.

Minulla ne äitiysfarkut on aina painaneet mahaa etenkin sit, kun on ollut jo isompi masu. Sekin kai riippuu mahan muodosta ja hyvästä tuurista millaiset pöksyt sattuu löytämään! :)

Kannattaa katsoa myös huuto.netistä mammavaatteita jos kelpuutat myös käytetyt kamppeet. Ja onhan sielläkin myynnissä myös ihan uusiakin.

Vierailija
11/14 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on molemmilla äitiysvaatteita ja luonnonkuituja.

http://www.nextdirectory.eu/page.asp?b=G34&p=210&o=1

http://www.esprit.fi/

Ovat halvempia kuin Belua ja Bebes ja ehkä vähän muodinmukaisempiakin.

Vierailija
13/14 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäsin kyllä, että parit kolmet imetysliivit pitää olla. Parhaat taisi olla Triumphin. H&M:n liivit oli ihan perseestä

Varsinaisia äitiyshousuja en ostanut yksiäkään. Johtuu ehkä siitä, että olen ns. reitevä ja persevä, joten ostin ihan tavallisia housuja vain vähän isompana.

Masutuubi on MUST! Tuki myös ihanasti mahaa ja selkää. Yhtään äitiyspaitaakaan en tarvinnut masutuubin myötä. Ostin sellaisen napakkatrikoisen. Toimittaa nyt minihameen/minimekon virkaa kotioloissa hellepäivinä. ;)

Vierailija
14/14 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyksekseni olen huutiksesta saanut ostettua todella edullisesti siistejä ja kivoja äitiysvaatteita, ei ole tullut kalliiksi. Kannattaa katsoa.