Miksihän niin monet tytöt on päästä varpaisiin vaaleanpunaisia?
Ja lisäksi kimalletta ja sydämiä ja ällönmakeita tekstejä.
Näyttävät ihan marsipaaneilta ja vaaleanpunaista joukkoa katsoessa tulee olo kuin olisi syönyt liikaa karkkia ja kermaleivoksia.
Yök.
Kommentit (47)
Se johtuu siitä, että esim. pk-ryhmässä 95% tytöistä on se possu vaatetuksen päävärinä. Ja tytöt tahtoo samaa mitä muilla. Ihan samoin kuin pojat tahtoo liekkejä ja pääklloja koska niitä on kavereilla. Aikuisista se on kiinni mitä ostetaan: sisäänostajat, vanhemmat... vaaleanpunaisen suosio hiipuisi jos se ei olisi niin dominoiva.
Ja kerhossakaan kaikki ei ole vaaleanpunaisella kuorrutettuja.
Ai niin, kun se on tyttöjen käyttämä väri. Ja tyttöyteen liitetyt asiat on negatiivisia.
muissakaan väreissä. Siitä tekee imelän ja marenkimaisen se, kun sitä on liikaa.
Mustakin on kiva väri, mutta jos on päästä varpaisiin mustissa, niin aika synkältä näyttää, etenkin jos niitä mustiin pukeutuneita on kerralla paljon.
Onneksi on P.OP, Marimekko, Ej Sikke Lej ja pari muuta kivaa lastenvaatemerkkiä, joista saa tytöillekin kivoja, reippaita vaatteita. Mun 4-vuotiaan lempivärit ovatkin keltainen ja ruskea ;-D.
vaan enemmänkin teinimäinen muoti: lantiofarkut, kimalteet, röyhelöt ym. hörsykkeet. Miksi lasten muoti on niin "teinimäistä"? Useimmat "pimuvaatteet" ovat juuri vaaleanpunaisia, mutta kyllä olen ostanut kauniita vaaleanpunaisia (reippaitakin) vaatteita tytölleni. Se ei ole vaatekaapin perusväri, mutta sopivissa määrin ok. Enemmän kiinnitän huomiota vaatteiden tyyliin ja malliin. Meillä käytetään kaikkia värejä, eikä 5-vuotiaalle ole Helsingissä vaikeaa löytää kauniita, kaikenvärisiä vaatteita. Sitä paitsi, joskus tuntuu, että turkoosi = uusi vaaleanpunainen, niin paljon sitä tyttöjen vaatteissa myydään.
Ihan vauva ja taaperovaiheessa tytöllä oli oikeastaan kaikkea muuta kuin vaaleanpunaista. Kolmen vuoden tietämillä alkoi prinsessa vaihe kun kelpasi vain vaaeanpunainen. 6v. iässä hylkäsi sen kokonaan ja suostui pitämään vain sinisiä vaatteita. Nyt ollaan palattu taas vaaleanpunaiseen 8v. iässä. Nyt kyllä käyttää muitakin kuin vaaleanpunaisia ja lempiväri on keltainen. Keltaista vaan löytyy hirveän huonosti sekä tyttöjen että poikien vaatteista. Yhden poikanikin lempiväri on keltainen ja pitäisi aina yhtä ja samaa keltaista paitaa jonkas hänelle olen onnistunut löytämään.
järkyttävä prinsessakausi,KAIKKI pitäisi olla vaaleanpunaista. Hameita vaan päällä, ja mitä enemmän koruja jne sen parempi.
Mä en itse pidä koskaan hameita enkä muutenkaan mitään erityisen naisellisia juttuja niin olen ollut ihan ihmeissäni kun toinen vaan pyyhältää hörhelöissään.
Ei siinä musta mitään pahaa ole vaikka tyttö haluaakin vaaleanpunaista ja hörhelöitä. Eikä siinäkään jos ei halua.
Mun nuorempi poika on lähes aina punaisissa, ja tyttö saa aikanaan päättää lempivärinsä itse.
Toisaalta vanhempi poikani tahtoo käyttää mustaa, ja se ei ole minusta lasten väri.. Sitä vähän rajoitan, enkä osta pääkallo-vaatteita.
Ostan mielellään tyttömäisiä vaatteita, oli ne sitten vaaleanpunaisia vaikka.
Meillä on poika jo ennestään, niin on kiva noita tyttöjen hömpötyksiä kattella.
On tosin mustaakin tytöllä kaapissa, ruskeaa ja muita tummempia värejä.
Mut eiköhän se oo kaikken oma asia. Mulla taas ärsyttää ne äidit, jotka muistaa aina mainita että meidän tyttöä ei sitten pueta vaaleanpunaiseen ja ostetaan mielellään vaikka poikien vaatteita. En mä ainakaan kritisoi muiden lasten pukeutumisia.
Saa tyttö pitää ainakin joitain isoveikan vanhoja vaatteita. Siis jos masuasukki on tyttö kuten ultraaja sanoi. Tarkoitus olisi pitää vaaleanpunainen vain yhtenä värinä kaikista.
Nämä ihmettelijät taitavat olla alle 3-vuotiaiden äitejä.
on pikkutyttöjen geeneissä mutta menee (yleensä) ohi iän myötä.
Kaupat ovat pullolaan vaaleanpunaista ja on tosi vaikeaa löytää muunvärisiä tyttöjen kauniita vaatteita.
jolle voisi pukea vaaleanpunaista, mutta ei; taloudessa on neljä miestä :)
äiti on se joka tykkää vaaleanpunaisesta, ja käyttää sitä paljon itsekin.;) Vanha roosa sopii itselleni todella hyvin.
Tytöilläkin on toki paljon vaaleanpunaisia vaatteita. Mitään hörhelöitä ja glittereitä en kuitenkaan heillä suosi.
niin se kausi iskee väkisin päälle aikuisena=)
se että 3-8-vuotias pukeutuu vaaleanpunaiseen vai että 40-50-vuotias pukeutuu vaaleanpunaiseen kuorrutukseen?
Aina olen tykännyt vaaleanpunaisesta, sekä lapsena että aikuisena.
ja nyt tyttö.
on IIHANAA kun on pieni Baby Born -nukkevauva prinsessainen pumpernikkeli hyväntuoksuinen mussukka ballerina jolla voi leikkiä päivät pitkät :).
on meillä muunkin värisiä vaatteita toki, mutta pinkki is best.
Eikä ihmisillä oikeesti ole mitään muuta mietittävää elämässä???
Se johtuu siitä, että esim. pk-ryhmässä 95% tytöistä on se possu vaatetuksen päävärinä. Ja tytöt tahtoo samaa mitä muilla. Ihan samoin kuin pojat tahtoo liekkejä ja pääklloja koska niitä on kavereilla.
Aikuisista se on kiinni mitä ostetaan: sisäänostajat, vanhemmat... vaaleanpunaisen suosio hiipuisi jos se ei olisi niin dominoiva.