Hei kaikki te jotka pari vuotta sitten haukuitte mut lyttyyn kun halusin kolmannen lapsen!
Taustaa: mulla oli kaksi sektiopoikaa ja paha kohdun repeämä, riskinä uudessa raskaudessa kohdun repeäminen tai keskonen. Lisäksi olin huolissani jaksamisesta ja rahatilanteesta.
Tilanne nyt: Saimme ihanan terveen 37-viikolla syntyneen tytön, joka täytti juuri vuoden. Olen jaksanut hyvin, olen ollut pois tytön luota vain kaksi yötä, toinen parisuhteelle, toinen kun olin erittäin kipeä. Kohtuni kesti, ja nyt mut on steriloitu. Olemme onnellisia, tuntuu että nyt perhe on koossa :)
Rahatilanne on edelleen huono, mutta sukulaisemme lupaútui antamaan meille 500 euroa kuussa vielä loppuvuoden, jotta saan jatkaa kotiäitiyttä.
Älkää siis aina haukkuko muita, ja ´teille jotka tuomitaan täällä, älkää välittäkö!
Kommentit (13)
hänellä on töitä, mutta hänen ei tarvitse mennä, kun äitinsä auttaa rahallisesti.. Pitäisikö hänen kieltäytä tarjotusta rahasta, ja laittaa vauva hoitoon, jotta olisi hyväksytty kansalainen..
Joku taitaa olla kateellinen, ettei saa itse tukea läheisiltään...
..sillä elätän itse itseni. En ottaisi mistään hinnasta vastaankaan. Lapsia tehdään se määrä kuin niistä myös taloudellisesti selvitään.
eikö oma äitikin ole tavallaan perhettä? Pitääkö myös avioliitossa molempien tienata elantonsa itse?
en ole niitä jotka ois haukkunu. Mutta myönnän, että olisin ehkä ajatellut, että hullua hankkiutua raskaaksi, jos on jo kaksi lasta ja tollainen vaara. Hienoa, että kaikki sujui hyvin.
Elämästähän ei koskaan tiedä. Vaikka kuinka laskisit parhaiten päin asioita, niin voi yllätyksiä sattua.
Riskit oli kuitenkin suuret. Kiva, kun olet saanut rahoittajankin.
Rahatilanne on edelleen huono, mutta sukulaisemme lupaútui antamaan meille 500 euroa kuussa vielä loppuvuoden, jotta saan jatkaa kotiäitiyttä. Älkää siis aina haukkuko muita, ja ´teille jotka tuomitaan täällä, älkää välittäkö!
[/quote]
Hankit lapsia ja olet sukulaisten elätettävänä. Mitäs ihailtavaa siinä on?
kolmea lasta hoitoon, niin tekeekö se musta huonon ihmisen? "Tienaan" nyt sen mitä töissä tienaisin, mutta saan jatkaa kotiäitiyttä, kunnes pienin on 1,5 v
Jos toiset haluaa auttaa. Tämä elämänhallinnan harha nykyään on tehnyt ihmisistä tosi julmia. Aina on ollut ihmisillä tilanteita joissa elämä yllättää tai tarvitaan apua. Lähtökohdat eivät mene tasan, eikä elämä ole oikeudenmukaista ja reilua.
Ihmettelen todella mitä pahaa auttamisessa ja avun vastaanottamisessa on? Sääliksi käy heitä jotka eivät ymmärrä heikkoutta- itsekeskeisiä suorittajia.
En tarkoita että varta vasten pitää heittäytyä toisen avun varaan, mutta kyllä monelle epäempaattiselle "pärjääjälle" teksi hyvää joskus jäädä niin heikoille, että ymmärtää tarvitsevansa muita ihmisiä monella eri tavalla. Opettaa tärkeitä elämän arvoja. Joita ei näillä !"siipeilijä"-kommnetin heittäjillä voi olla.
ja että joku jeesaa taloudellisesti. Ei siinä mitään pahaa ole, itsepähän äitisi päättää mihin rahansa laittaa. Voisihan tuon turhempaankin pistää. Aurinkoista loppukesää teidän perheelle!
Jos toiset haluaa auttaa. Tämä elämänhallinnan harha nykyään on tehnyt ihmisistä tosi julmia. Aina on ollut ihmisillä tilanteita joissa elämä yllättää tai tarvitaan apua. Lähtökohdat eivät mene tasan, eikä elämä ole oikeudenmukaista ja reilua. Ihmettelen todella mitä pahaa auttamisessa ja avun vastaanottamisessa on? Sääliksi käy heitä jotka eivät ymmärrä heikkoutta- itsekeskeisiä suorittajia. En tarkoita että varta vasten pitää heittäytyä toisen avun varaan, mutta kyllä monelle epäempaattiselle "pärjääjälle" teksi hyvää joskus jäädä niin heikoille, että ymmärtää tarvitsevansa muita ihmisiä monella eri tavalla. Opettaa tärkeitä elämän arvoja. Joita ei näillä !"siipeilijä"-kommnetin heittäjillä voi olla.
Muualla maailmassa on itsestään selvää, että perheen ja sukulaistenkin kesken autetaan puolin ja toisin voimavarojen mukaan silloin kun on tarpeen. Suomessa itsenäisyyden ihannointi on viety liian pitkälle.
Näin kaikki saa, kun toisia autetaan.
Suomessa toisen auttaminen on pummaamista, siipeilyä.
Suomalaiset on itsenäisiä ja itsekkäitä ja auttaminen ei kuulu meidän tapoihin.
Häpeän suomalaisia ihmisiä.
Kateus on myös lisäksi suomalaisia kuvaava piirre.
Sukulaisten elätti ja lapsia lykätään lisää...