Ero miehen huonon hygienian takia?
Tiedän, että tää saattaa kuulostaa jonkun mielestä idioottimaiselta ja oon alkanu jo epäilemään omaa mielenterveyttäni. En siis ole omasta mielestäni mikään hygieniafriikki, mutta tuun kohta hulluksi.
Ollaan siis seurusteltu miehen kanssa muutama vuosi, yhteen muutettiin noin vuosi sitten. Tällöin ongelma kärjistyi pikkuhiljaa. Esimerkkejä:
- Mies välttelee käsien pesua. Ensin huomasin ettei pese käsiä lainkaan (pieni ja huonosti äänieristetty asunto, kuulee hyvin jos heti vessan vetämisen jälkeen on jo ulkona), jolloin otin asian puheeksi. Nykyään "pesee" kädet aina kun tietää mun olevan kuulolla, eli siis huljuttelee käsiä hanan alla pari sekuntia vaikka olisi millaiset ripulit vääntänyt. Ei pese ollenkaan, jos esimerkiksi luulee mun nukkuvan tai en ole kotona. Saippuaa ei käytä, on tämän itse myöntänyt ja saman olen myös huomannut.
- Ei pese käsiä myöskään ulkoa tultuaan tai ruokaa laittaessaan. Emme voi käyttää esimerkiksi samaa juustoa, sillä mies saattaa tosiaan tulla vessasta likaisilla käsillä tekemään leipää ja koskemaan ruokia.
- Harrastaa myös paljon sitä miehille ominaista mulkun ja perseen rapsuttelua eikä (ylläri) pese käsiään tämän jälkeen. Saattaa siis telkkaria katsoessaan hengailla tunninkin käsi boksereissa.
- Ei pese itseään kunnolla. Käy suihkussa päivittäin, mutta tämäkin on sellaista puoli minuuttia pelkän veden alla huljuttelua. Ei käytä mitään pesuaineita ja haisee hielle jo suihkusta tultuaan. Lähes kaikkien t-paitojen kainalot ovat varmaan tästä syystä pinttyneet niin pahasti, etteivät puhdistu millään pesulla.
- Vaihtaa bokserit ja sukat muutaman päivän välein. Omistaa molempia varmaan lähemmäs 20 paria, mutta ei suostu vaihtamaan useammin. On kuulemma "turhaa pyykkiä". Eli vetää hikiset sukat ja paskaraitaiset kalsarit takaisin jalkaan myös suihkun / saunan jälkeen.
- Pyyhkeitä yms. ei vaihtaisi ikinä ellen minä huolehtisi niistä. Siivoaakin vain kun käsken tai anelen, ja tällöinkin huonosti ja mielenosoituksellisesti.
Ainut mistä huolehtii itsenäisesti, on hampaiden pesu. Kyseessä on kuitenkin ihan normaali, 28-vuotias työssäkäyvä mies, joka (uskokaa tai älkää) on kuitenkin hyvin tarkka ulkonäöstään ja vaatetuksestaan.
Tuntuu etten vain jaksa enää taistella näiden asioiden kanssa. Tunnen olevani sekopää hygienifriikki, kun joudun päivittäin muistuttamaan miestä käsien pesusta ja alusvaatteiden vaihdosta. Muuten menee hyvin, mutta tuntuu että ero on pikkuhiljaa ainut vaihtoehto.
Kommentit (50)
Mun mies on myös sika. Ei pese käsiään ikinä ja siitä wcstä suoraan tekemään voileipää...
Pyyhkii perseensä takaalta eteen ja vielä YHDELLÄ paperilla. Se käyttää aikansa sielä wc:ssä siihen et se repii siitä wc paperista paloja irti. Yksi pala kerrallaan pyyhkii. Joskus vielä taitaa sen palan että saa käytettyä myös toisen puolen. Luulee kaikkien tekevän näin!
Ei myöskään pese pönttöön jääneitä ripuli raitoja pois. Joskus paskantaa niin että wc istuinkin on paskassa eikä siivoa jälkiään.
keittiötä ei siivoa.
vaatehuoneessa ottaa alimman paidan ja heittää loput lattialle.
ei ole missään suhteessa siisti.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 17:12"]
Oma ukko ei myöskään pese käsiään pissattuaan, koska "en mä kuse mun käsille". Tuntuu inhottavalta aikuiselle miehelle hokea jostain tollasesta asiasta. :/ Nyt aina välillä on ruvennut niitä pesemään, kun sanoin, että lakkaan ite pesemästä käsiä pissalla käynnin jälkeen. Naisilla se kun on kuulemma ihan eri asia jättää pesemättä...
[/quote]
No justiinsa, miten se mun miehes muka kusee? Luuleeko se ettei hepissä oo mitään bakteereita? Nainen sentään voi ottaa niin paljon paperia ettei koske vahingossakaan muuhun kuin siihen paperiin ja pyyhkiä.
[/quote] Vähemmän mun puhtaassa peniksessä on bakteereja kuin esim sinun käsissä.
Hyi helvetti, jos viel joutuis harrastaan seksii tollasen paskaläjän kanssa ja tunkis likasia käsiään mun pimppiin.Ties mitä tulehduksia sais.
Ap, jätä se!! Ansaitsen normaalin ja peseytyvän ihmisen.
Meneeköhän teillä tuo hygieenisyys vähän yli? Minä rakastan miestäni juuri sellaisena kuin hän on, likaisenakin. Ollaan vaellettu usein Lapissakin, eikä siellä voi koko ajan peseytyä. Silti uskallamme koskea toisiamme milloin tahansa. Teillekin tekisi hyvää välillä käydä vaikka Karhunkierroksella.
Tästä onkin hyvä lähteä kasvattamaan lapsiamme hygieenisiksi. Meilläkin käy lastenkavereita, jotka eivät osaa mm. pestä käsiään... Minä tai vanhin lapsemme toimittaa vieraat takaisin vessaan käsienpesulle.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 20:03"]Meneeköhän teillä tuo hygieenisyys vähän yli? Minä rakastan miestäni juuri sellaisena kuin hän on, likaisenakin. Ollaan vaellettu usein Lapissakin, eikä siellä voi koko ajan peseytyä. Silti uskallamme koskea toisiamme milloin tahansa. Teillekin tekisi hyvää välillä käydä vaikka Karhunkierroksella.
[/quote]
Haloo. Vaellusolosuhteet on hieman eri asia mitä se, ettei koskaan peseydy kunnolla, tai edes vessassa käynnin jälkeen pese käsiään. Ei todellakaan mene mitenkään yli, ihan normaaleja juttuja jotka pitäisi jo lasten osata. Kyllä minäkin miestäni rakastan sellaisena kuin hän on, mutta kyllä muakin ärsyttäisi jos tarttuisi vaikka juustoon käsillä, joita olisi ensin haudottu tunti paskaisissa kalsareissa.
Mulla miehellä kans vaateitten vaihto on nihkeää. Ratkaissu sen nii että tilaisuuden tullen(vaikka silloin kun hän nukkuu/peseytyy) kahmasen paskaset vaatteet, nakkaan ne koneeseen ja kone päälle ennen kuin hän kerkeää alkaa kertomaan kuinka "puhtaita" ne vielä oli.
Miksi ihmeessä olisit tuollaisen sotkukasan kanssa? Etkö kunnioita itseäsi? Luuletko että et ansaitse parempaa? Ja ei todellakaan kaikki miehet viivy tuntia käsi housuissaan sohvalla. Mitä sitten jos erehdyt tekemään lapsia tuollaisen kanssa ja mies koskee likaisilla mulkulle ja perseelle haisevilla käsillä vastasyntynyttä vauvaa? Pesee vauvaa likakäsillään, antaa likaisilla käsillä lapselle omenapalaa.... Miten yleensä harrastat petihommia tuollaisen kanssa kun olen aina lkainen?
Ei tule muuttumaan, nyt karkuun ja kovaa!
Kuulostaa ihan mun exältä =D Sain kyllä koulutettua siitä siistin mutta nyt eron jälkeen sen kämpästä huomaa et on vähän erilainen siisteyskäsitys.. Naimisissa oltiin ja kaks lastakin saatiin. Enää en ottaisi tuollaista koulutettavaksi vaikka miten komea ja hyväsydäminen olisi!
En edes harkitsisi tuollaista miestä. Ja jos olisin jo jostain syystä ottanut sen, häipyisin alta aikayksikön. Kuvottava.
Mites seksi - peseytyykö sitä ennen ja sen jälkeen? Annatko, vaikkei peseytyisikään?
En pystyisi miehesi kanssa seurustelemaan/asumaan yhdessä.
Itse olen perussiisti. Todellakin pesen kädet wc:n jälkeen, ennen ruuanlaittoa ja aina kun tulen kotiin.
Hien haju ja likaiset vaatteet ehdoton turn off! Ihme että ukkosi pesee sentään hampaat mutta varmaan tämäkin ainut puhdas/järkevä tapa unohtuu.
Varmaan on mulkkukin hikinen ja likainen jos sitä vain vähän joskus vedellä huljuttaa ja tunkee takaisin likaisiin kalsareihin. Ai että kun niitä palleja on kiva sitten raapia ja sen jälkeen tulee sinua silittelemään...
No mun mies vaihtaa kyllä alusvaatteita päivittäin sis. sukat, boxerit ja t-paita. Mutta housuja ja pitkähihaista 2-3 pv välein. Eli aika hyvin mielestäni. Ehkä pitkähihaisen voisi edes joka toinen pv vaihtaa. En sano asiasta ellei paita haise ja silloin mies kyllä vaihtaa sen heti.
Silloin kun aloimme seurustella ei mies pessyt käsiään. Kun tuli paskalta ja yritti pussata minua ottaen leuasta kiinni tarrasin miestä ranteesta ja kysyin pesikö kädet. Sanoi ettei, kun ei ne haise. Sanoin, että haiseepas vessapaperille ja paskalle ja sen jälkeen mies on käsiään pessyt. Joskus pissalla käydessä unohtuu pestä ja joudun huomauttamaan, mutta onneksi pesee sentään joka kerta kun paskalla käy.
Teini aikojen poikaystäväni ei pessyt hampaitaan! Olin ensimmäistä kertaa hänen luonaan yötä. Seurustelua takana 2kk ja kysyin tuleeko hän kanssani pesemään hampaat ennen kuin mennään nukkumaan. Sanoi ettei kun ei omista hammasharjaa!! Valahdin varmaan ihan kalpeaksi ja muistelin kaikkia intiimejä suuteluita :D Ei kuulemma kokenut tarpeelliseksi pestä kun syö purkkaa. No seuraavana päivänä mentiin ostamaan sille hammasharja ja minä opetin sen pesemään hampaita siis 16-vuotiaan pojan.
Miehillä on näemmä vähän eri käsitys hygienian tarpeellisuudesta.
On sitä porukka turhemmistakin asioista eronnut niin mikä ettei.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 17:12"]
Oma ukko ei myöskään pese käsiään pissattuaan, koska "en mä kuse mun käsille". Tuntuu inhottavalta aikuiselle miehelle hokea jostain tollasesta asiasta. :/ Nyt aina välillä on ruvennut niitä pesemään, kun sanoin, että lakkaan ite pesemästä käsiä pissalla käynnin jälkeen. Naisilla se kun on kuulemma ihan eri asia jättää pesemättä...
[/quote]
No justiinsa, miten se mun miehes muka kusee? Luuleeko se ettei hepissä oo mitään bakteereita? Nainen sentään voi ottaa niin paljon paperia ettei koske vahingossakaan muuhun kuin siihen paperiin ja pyyhkiä.