Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheen sukunimistä

Vierailija
07.07.2009 |

Montako eri sukunimeä teillä on uusperheissä? Onko hankalaa käytännössä? Miten itse näette sukunimen merkityksen? Miten ympäristössä on suhtauduttu siihen että nimiä on useampia?

Syy miksi kyselen on oma tilanteeni. Olen eronnut joitakin vuosia takaperin ja minulla ja yhdellä lapsellani on edelleen jäänteenä ex-miehen sukunimi. Olen harkinnut vakavasti vaihtoa oman sukuni sukunimeen. Tällöin olisimme lapsen kanssa eri nimisiä. Lisäksi, tulevalla puolisollani ja mahdollisilla yhteisillä lapsilla olisi sitten vielä kolmas sukunimi.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi? Siis jos äidillä on edelleen tuo nimi käytössä niin seh'n tulee automattisesti lapsen sukunimeksi. Jo synnärillä vauva on tyttö/poika ja äidin sukunimi.

Vierailija
22/29 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu lievästi sanottuna oudolta!

Eli kun äidillä on ex-miehen sukunimi niin se tulee myös lapsen nimeksi. Ellei sitten haluta sukunimeksi muuta kuin äidin sukunimi, eli siis lapsen isän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi. Meillä nimittäin lapsi jouduttiin alkuun rekisteröimään minun eli exäni sukunimellä, koska byrokratia oli jumittanut isyydentunnustuspaperit jonnekkin. Voitte uskoa että lapsen isä oli kaikkea muuta kuin tyytyväinen. Samantien tehtiin maistraatissa lapselle nimenmuutos, ei ehtinyt edes kelakortti tulemaan "väärällä" nimellä.

Vierailija
24/29 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole pikemminkin sotkemisen seuraus eikä syy?

Vierailija
25/29 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla ei ole mitään sidettä sukunimeensä. Kyseessähän on SUKUnimi. En myöskään ymmärrä ihmisiä, jotka antavat lapsilleen exän sukunimen.

Vierailija
26/29 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mitä luontaisin nimi uudelle(kin) lapselle.

Vierailija
27/29 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi saa äidin tyttönimen riippumatta siitä, mikä nimi äidillä jos kerran äiti on eronnut.

Vierailija
28/29 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sieltä tyttönimiä kaivella. :)

Vierailija
29/29 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tosi järkyttävää, että exän nimen voi antaa lapselle, jolla ei ole mitään sidettä sukunimeensä. Kyseessähän on SUKUnimi. En myöskään ymmärrä ihmisiä, jotka antavat lapsilleen exän sukunimen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme