Tunnetko jonkun peräkamaripojan? Mieheni veli
on 40-vuotias, äitinsä kanssa asuu kahdestaan. Äidistä riippuvuus ja passaaminen on tässä tapauksessa viimeisen päälle hiottu. Esimerkiksi:
Poika nukkuu äitinsä kanssa samassa makkarissa, vaikka talossa on yksi tyhjä huone.
Poika syö ainoastaan äidin tekemää ruokaa. Ei voi syödä koskaan esim. työpaikkaruokalassa tai ravintolassa, koska niissä ruuissa on "mausteita".
Äiti hakee pojalle kaapista puhtaat vaatteet, poika ei löydä itse.
Ja huom. Poika ei ole kehitysvammainen, vaan työssäkäyvä ihminen.
Tunnetko sinä tällaisia?
Kommentit (86)
Tunnen. Ihan mukava ja ok mies. Joskus mietin,miksei kukaan nainen ole napannut häntä. Työssäkäyvä, ihan vakityö ja ok palkattu, ja muutenkin liikuntaa harrastava. Asuu siis äitinsä kanssa Helsingissä. Molemmilla kyllä ihan omat makkarit. Joskus olen kysynyt hänet jo pitempään tunteneelta, että miksiköhän tilanne on tuollainen. Tämä kertoi, että joskus päälle 2-kymppisenä miehellä ollut joku tyttöystävä mutta sen jälkeen ei ainakaan ole esitellyt ketään naista sukulaisilleen. Nyt mies jo yli 5-kymppinen. Varmaan ovat tottuneet tilanteeseen ja äidistä ja pojasta on seuraa toisilleen. Pääasia, että ovat itse tyytyväisiä tilanteeseen.
Vanhin veljeni, mutta hän ei ole terve. Ei ole kehitysvammainenkaan. Nyt vaan on opittava tulemaan toimeen, kun me sisarukset olemme satojen kilometrien päässä ja isä on muuttunut hoivaajasta hoidettavaksi ja on palvelutalossa. Vanhemmat tekivät karhunpalveluksen passaamalla eivätkä vaatineet mitään. Minä sitten olen opettanut kotitöitä ym.
Luulenpa, että aika moni näistä työssäkäyvistä ovat ainakin jossain määrin aspergerpiirteisiä, eivätkä he välttämättä edes ole kiinnostuneita löytämään ketään naista elämäänsä.
Kotihoidossa ollessa yksi asiakas oli viisikymppisen poikansa kanssa elävä mummo, jolle piti aamuisin käydä keittämässä puuro ja petaamassa sänky. En millään tajua, miksei poika voinut noita hommia hoitaa.
Asun äidin kanssa, juu. Takana on tosin omiakin huusholleja ja hyvin villiäkin elämää. En pidä asian demonisoinnista, sillä kyse on miehille aiheutetusta rakenteellisesta ongelmasta. Ihan sama missä joku asuu. Vaikka ei riippuvuus hyvä asia ole.
Mies on vasta sitten naisten mieleen, kun välit kotiin on vähintäänkin katkolla, jos ei vallan poikki.
Hyvä tytär auttelee vanhempiaan ja pitää huolta näiden hyvinvoinnista. Ja asuu myöskin samassa taloudessa. Oikea vanhempien onni.
Vierailija kirjoitti:
Asun äidin kanssa, juu. Takana on tosin omiakin huusholleja ja hyvin villiäkin elämää. En pidä asian demonisoinnista, sillä kyse on miehille aiheutetusta rakenteellisesta ongelmasta. Ihan sama missä joku asuu. Vaikka ei riippuvuus hyvä asia ole.
"Miehille aiheutetusta rakenteellisesta ongelmasta"??? Kuka on aiheuttanut ja miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miehille aiheutetusta rakenteellisesta ongelmasta"??? Kuka on aiheuttanut ja miten?
No harvemmin puhutaan peräkammarin naisista tai harvoin naiset päätyvät asumaan vanhempien luo. Silloin on syytä epäillä miehiin kohdistuvaa rakenteellista ongelmaa. Mulle syy on yksinomaan taloudellinen. Jos työllistyn hyvään työpaikkaan lähden omilleni. Toisaalta myös haluan mahdollisesti hoitaa äitiä jatkossa mikäli tulee ongelmia.
Niin, eli miten tämä rakenteellinen ongelma on siis miehille aiheutettu? Tytöt tosiaan muuttavat useimmiten omiin asuntoihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miehille aiheutetusta rakenteellisesta ongelmasta"??? Kuka on aiheuttanut ja miten?No harvemmin puhutaan peräkammarin naisista tai harvoin naiset päätyvät asumaan vanhempien luo. Silloin on syytä epäillä miehiin kohdistuvaa rakenteellista ongelmaa. Mulle syy on yksinomaan taloudellinen. Jos työllistyn hyvään työpaikkaan lähden omilleni. Toisaalta myös haluan mahdollisesti hoitaa äitiä jatkossa mikäli tulee ongelmia.
Eli ketä koitat nyt syyttää? Miehillä itsellään ei ole tilanteeseen sananvaltaa tai osuutta? Logiikallasi asian luulisi olevan päinvastainen, sillä yhä edelleen naiset koetaan huolehtivaksi ja hoivaavaksi osapuoleksi --> naiset jäisivät kotiin asumaan ja huolehtimaan vanhemmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miehille aiheutetusta rakenteellisesta ongelmasta"??? Kuka on aiheuttanut ja miten?No harvemmin puhutaan peräkammarin naisista tai harvoin naiset päätyvät asumaan vanhempien luo. Silloin on syytä epäillä miehiin kohdistuvaa rakenteellista ongelmaa. Mulle syy on yksinomaan taloudellinen. Jos työllistyn hyvään työpaikkaan lähden omilleni. Toisaalta myös haluan mahdollisesti hoitaa äitiä jatkossa mikäli tulee ongelmia.
Tarkentaisitko, mitä tarkoitat rakenteellisilla ongelmilla?
Olisiko naisten valuminen etelään. Miehet jäävät pohjoiseen ja ovat vanhusten apuna.
Äidin veli oli tälläinen melkein koko elämänsä..tai ainakin siihen asti kunnes äitinsä eli mummoni kuoli. Samoin myös mieheni setä, joka asui äitinsä nurkissa lähes nelikymppiseksi. Sittemmin tapahtui jotain ja löysi naisystäviäkin ja muutti pois kotoaan, mutta ei kauas..
Vierailija kirjoitti:
Vanhin veljeni, mutta hän ei ole terve. Ei ole kehitysvammainenkaan. Nyt vaan on opittava tulemaan toimeen, kun me sisarukset olemme satojen kilometrien päässä ja isä on muuttunut hoivaajasta hoidettavaksi ja on palvelutalossa. Vanhemmat tekivät karhunpalveluksen passaamalla eivätkä vaatineet mitään. Minä sitten olen opettanut kotitöitä ym.
Mitä tarkoitat, ettei veljesi ole terve?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuten joku sanoi, esim. naisten valuminen etelään. Työpaikkojen vaikeampi saatavuus miehillä on yksi. Ja sukupuolielämän vaatimusten eriäminen. Nainen voi useimmiten napata elättäjän jostakin muualta. Eivät tietenkään kaikki naiset, mutta hyvin moni.
Työpaikkojen vaikeampi saatavuus miehillä? Älä nyt puhu paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No harvemmin puhutaan peräkammarin naisista tai harvoin naiset päätyvät asumaan vanhempien luo. Silloin on syytä epäillä miehiin kohdistuvaa rakenteellista ongelmaa. Mulle syy on yksinomaan taloudellinen. Jos työllistyn hyvään työpaikkaan lähden omilleni. Toisaalta myös haluan mahdollisesti hoitaa äitiä jatkossa mikäli tulee ongelmia.
No kuten joku sanoi, esim. naisten valuminen etelään. Työpaikkojen vaikeampi saatavuus miehillä on yksi. Ja sukupuolielämän vaatimusten eriäminen. Nainen voi useimmiten napata elättäjän jostakin muualta. Eivät tietenkään kaikki naiset, mutta hyvin moni.
Kuka estää niitä miehiä muuttamasta etelään ja hankkimasta koulutusta? Mitä tarkoittaa "sukupuolielämän vaatimusten eriäminen"?
Mites ne luuserit jotka on 24/7 netissä?