Mikä järki polttareissa, jotka morsian tietää etukäteen?
Mun mielestä ei kerrassaan mitään!
Joku naikkarit sivuilla oli ottanu itsestään kuvia kun oli niin paniikissa, kun tiesi sinä päivänä olevan polttarit. Kaaso oli etukäteen käskenyt valmistautua ja pukeutua niin ja näin.
Kommentit (13)
Minä tiedän polttaripäiväni etukäteen, koska on pakko saada lasten hoito järjestettyä. Eikä se haittaakaan, päivän sisällössä on varmasti yllätystä tarpeeksi. Tiedämpähän levätä ja kerätä voimia suurta koitosta varten. ;)
esim. morsiamella on pieni lapsi, jonka hoito pitäisi järjestää (ja miehellä sattuisi olemaan samana päivänä omat polttarinsa..)
Mulla jäi töissä yhden ohjelmiston esittely saamatta, kun mut haettiin pois juuri ennen kuin se alkoi. Enkä sitä esittelyä sitten ikinä uudelleen itselleni järjestänyt, ja olin ainoa sitä ohjelmaa käyttävä sillä työpaikalla, joten ei ollut sielläkään ketään keltä kysyä. Se jäi kyllä kovasti harmittamaan ja jouduin tekemään suositukset ohjelmistojen hankinnasta ilman, että olin tutustunut tähän yhteen juuri lainkaan!
Ja toiseksi olin myös erittäin väsynyt, enkä todellakaan jaksanut koko polttareita yhtään. Mä kun olin kuvitellut, että pääsen sen ohjelmistoesittelyn jälkeen töistä kotiin nukkumaan, niin ei ollut mikään kiva yllätys, että mulla olikin edessä vielä 12 tuntia valvomista ja "iloista" seurustelua.
itsellekkin järjestettiin kysinen juhla ja minusta onoikeesti typerää pukeutua hölmöksi ja myydä jotian yyber typerää..
Muutenkaan kun ei ole mikään bilehile tyyppi eikä käytä alkoholia niin. aika turhaa.
Minäkin tiesin etukäteen ja olin pirun jännittynyt koko aamupäivän, kun vaan odotin, että millon alkaa tapahtumaan ja mitä.
ei ole sille ihmiselle "luontevaa",onneksi mun ystävät tietävät luonteeni ja meillä tosiaan polttarit oli sellainen ns tyttöjen ilta,oltiin siellä kylpylässä,kävin parissa hoidossa,syötiin hyvin ja sitten istuttiin iltaa,oli mulla kyllä mieheni pelipaita päällä,muttei mitään muuta ihmeellistä.
se kakkonen
musta taas se ylenpalttinen salailu menee jo vähän ylikin! Mitä väliä sillä on jos tietää koska ne on? Varsinkaan jos ei tiedä mitä on luvassa? Ja tiedä sitten onko sekään niin vaarallista tietää että luvassa on reissu ystävien kanssa esim.kylpylään ja syömään. Eikö kuitenkin ole tärkeintä että morsian saa viettää mukavan päivän ystäviensä kanssa?
vaan järjestää yhteistä kivaa ajanviettoa joka on naimisiinmenijälle yllätys - ei siis ajankohta, vaan itse polttaritekemiset.
Perinteisesti polttarit pidetään naimisiinmenoa edeltävänä päivänä - jonka morsian ja sulhanen taatusti tietävät.
Jos on työssäkäyvä, niin ei työpaikalta voi lähteä noin vain. Jos on lapsia, niin tarvitsee vahdin heille.
Ihmisellä voi olla vaikka vuorotyö, jolloin pitää järjestää tietty päivä vapaaksi. Voi olla muitakin järjesteltäviä asioita esim. lastenhoito jos mies ei voi niitä vahtia; on vaikka töissä tms.
Minullakin oli vuorotyö, joten oli ihan kiva, että pystyi sopimaan etukäteen vuorot sopiviksi. Yllätys olikin sitten, että pomo tuli jo hieman ennen vuoron loppumista ja käski hypätä seuraavaan bussiin. Kirjekuoressa oli loput ohjeet ja siitä se sitten lähti yllätysohjelma.
Miehen kaverin polttarit oli kokonaan yllätys ja kaveri oli ihan kauheassa krapulassa polttariaamuna. Ei ehkä olisi juhlinut niin rankasti edellisenä päivänä, jos olisi tiennyt.
Mulla oli tasan yksi vapaa viikonloppu koko kesänä, koska omien häiden lisäksi oli 7 kaverihäät + kaikkien polttarit! Että aina vaan ei ole mahdollista yllättää. Itse kerroin kaasolleni, että jos haluatte polttarit pitää, on tämä yksi ja ainoa viikonloppu minulla enää vapaana. Päivää en tiennyt ja olikin pieni ylläri, että olivat perjantaina :-). Sulhasellani olivat sitten lauantaina samana viikonloppuna.
"Yhyy, lääkäri paljasti ultrassa vauvan sukupuolen. Nyt on koko raskaus ja loppuelämä pilalla!"
"Tiedän jo, mitä joulupaketissani on. Joulu pilalla, mökötän koko joulun!"
kaverin kanssa oltiin lähdössä jumboon lauantai ostoksille,niinkuin joskus aiemminkin oltiin käyty,no en päässyt jumboon,mutta kylpylään köllimään,oli hauskaa!