Suututta ihan vitävästi. Mies lähti 5h sitten saunaan eikä ole vieläkään tullut takaisin.
Lähti kaverinsa luokse saunaan, kun meillä ei ole omaa. Miehellä on ollut tapana juuri tällaiset monen tunnin "saunassa" käymiset. Tulee sitten joskus aamuyöstä täyskännissä kotiin.
Nyt sovittiin, että on vain pari tuntia ja tulee sitten kotiin. Itseasiassa mies itse sanoi, että kävisi tällä kertaa kunnollisesti saunassa ja kun sanoin, että ei sitten mitään 5 tunnin saunomisia niin oli asiaan ihan myöntyväinen...
No 5h tulee täyteen vartin päästä. Suututtaa, kun se tekee tällaisia temppuja mulle jatkuvasti ja pitää mua ihan pilkkanaan. :(
Eroa älkää edes ehdottako sillä erota en aio. Kaikesta huiolimatta rakastan miestäni. Muutamaa vikaa lukuunottamatta se on ihan hyvä mies...
Kommentit (79)
kun kumpikin saa viettää vapaa-aikaa halutessaan akvereidenkin kanssa, eikä ole kumpikaan kellon kanssa kyttäämässä kotiintuloaikaa...Ja myös meille pyydetään kavereita ym saunomaan.
Sinulla täytyy olla mahdollisuus ottaa mieheesi yhteys, missä tahansa hän onkaan.
Tämä nyt on ihan täyttä paskaa. Kahden aikuisen suhteessa ei todellakaan tarvitse olla 24/7 tavoitettavissa. Kyllä lapset varmaankin pärjää muutaman tunnin ikävissäänkin ja vaimonkin on syytä tulla toimeen itsekseen. Naurettavaa tuollainen holhoaminen. Itse en ainakaan siedä sitä, jos mies soittaa perääni kun olen ystävieni kanssa viettämässä iltaa enkä taatusti tekisi niin toisinkaan päin.
Justiinsa olen samaa mieltä.
Haloo, arvaa kuinka paljon sun miestä, ap, hatuttaa, kun huomaa, että akka on soittanut sata kertaa puhelimeen?
Ei ihme, että saunaillat venähtää. Jokainen kaipaa irtiottoa joskus ja siihen on oikeus isäihmisilläkin.
"Pari tuntia oli sovittu"...Jumlauta mitä nalkutusta. Ei, ei nalkuttaja ole koskaan mikään "helmi", kuten ap:ta tässä ketjussa jo kuvattiin.
Jos et tykkää miehestäsi, lähde menemään. Muussa tapauksessa anna sen elää aikuisen ihmisen elämää-siihen kuuluu kaverit ja mahdollisesti myös satunnainen kännäys. Ehkä sunkin kannattaisi vetäistä pää täyteen joskus, niin kiristys helpottaisi.
Exäni oli tuollainen, jos sanoi lähtevänsä tunniksi, saattoi olla aamuun asti. Koskaan ei ilmoittanut, että nyt meneekin pidempään => en kauan jaksanut katsella vaan jätin miehen.
Nykyinen mieheni yllätti minut täysin seurusteluaikanamme, lähti bileisiin, mutta tulikin heti "virallisen" osuuden jälkeen takaisin jo alkuillasta. Halusi mieluummin viettää illan minun kanssani.
Nyt 7v yhdessäolon jälkeen on sovittu, että mennään silloin kun menojalkaa vipattaa, mutta puhelimenpäässä pitää olla. Meillä on nyt lapsia, joten halutaan että toinen on hätätilassa tavoitettavissa silloin jos lapselle jotain sattuisi. Muutoinkin ilmoitellaan jos on sovittu, että mennään vaan vaikka katsomaan futista ja ilta jatkuukin pidempään.
En stressaa siitä jos mies joskus bilettää neljään asti, tiedän että hän vastaa puhelimeen jos minulla jotain asiaa tuleekin. Tai oikeammin tekstariin. Puhelimensoitto kun ei yökerhossa kuulu ja joissain paikoissa ei ole verkkoa edes koko yökerhon alueella. Tällöin tekstarilla tavoittaa helpommin.
Ei soitella/tekstailla turhaan bileiltoina, korkeintaan saatetaan toivottaa hyvää yötä/hauskaa iltaa/lähettää terkkuja tutuille tms. Näin ei toiselle tule tunnetta, että olisi koko ajan suurennuslasin alla. Itsekin biletän muutaman kerran vuodessa, enkä tunne ongelmaksi sitä, että vaikka aina vessassa käydessä/lisää juomaa hakiessa kurkkaan saapuneet viestit (n kerran tunnissa).
Kerran oli viesti: soita kun ehdit. Tuolloin lapsi oli kaatunut ja lyönyt päänsä, mutta ei vakavasti. Mies halusi minun tsekkaavan lapsen vielä kun tulen kotiin aivotärähdyksen varalta.
Teille reseptiksi suosittelen: asiallista keskustelua ilman riitaa. Selitä miksi haluat miehen olevan tavoitettavissa. Sopikaa myös mitä seuraa siitä jos ette näitä uusia sääntöjä pysty noudattamaan.
Meillä juuri tuollaista. Mies lähtee tarkistamaan auton ovet ja sille tielleen jää ryyppäämään ja vuodattamaan asioitamme. Ei vastaa puhelimeen ja laittaa viestin et nyt meen nukkuun älä soita perään. ym. Itse olen viihteellä niin kyllä soitellaan ja ollaan m....lkku otassa kun en vastaa puhelimeen. Karmeaa elämää ja karmeana jatkuu. Meillä alkoholi syynä ja en tiedä ratkeaako tilanteemme koskaan. Yhdessä oltu 25 vuotta ja tiedän rakastavani miestäni mutta en tällä hetkellä. Auttaa yritän, mutta viina on vienyt miehen :(
eli lähti käymään kahvilla ja tuli 2-3 vuorokauden jälkeen takaisin ryyppäämästä. Itse olen niin ylpeä, että perään en soita.
Onneksi tajusin jättää tyypin enkä lapsia hankkinut sen kanssa! Täysi alkoholisti, vaikka tuolloin oli vielä nuori.
pitääkö parien olla joka vitun sekuntti yhdessä että muuta elämää ei saa olla???????????
mihin häviää ihmisen itsenäisyys, kun hän on parisuhteessa?
mä pysyn kyllä loppu ikäni sinkkuna jos minä lakkaa olemasta kokonaan ja itsenäisyys häviää täysin kun alkaa seurustelee...
Mies saattaa saunoa kavereidensa kanssa aamuun asti. saunokoon, pärjään nukkuessa ihan hyvin yksinkin:) Mene sinäkin nukkumaan, ja huolestu vasta jos ei aamulla näy.
Ap: n mies on perheenisä, jolla on vaimo ja lapsia.
Ihanko tosissaan olette sitä mieltä, että jos mies haluaa lähteä rypemään ja pöräämään kylille vaikka joka vkl niin se pitää hänelle sallia? Eikö miehellä/ isällä ole mitään vastuuta ja velvollisuutta?
Se, minkä itse ajattelen olen ap: n tapauksessa pahin, on se, että mies ilmeisesti olettaa ap: n hoitavan kaiken kysymättäkin. Hän voi poistua kotoa koska vain ja viipya miten pitkään haluaa, sillä hän olettaa, että ap joka tapauksessa hoitaa kodin ja lapset. Olet ap täysin itsestäänselvyys miehellesi!
Jos ap eläisi samanlaista elämää niin johan olisitte tuomitsemassa, joka ehdottaisi soittoa lastensuojeluun ja tulisi heti kymmeniä viestejä siitä, että vastuullinen äiti ei toimi noin.
mutta missä sanottiin että ap:n mies on perheenisä jolla on vaimo ja lapsia?!
mutta jos toistuu useasti, että saunominen venähtää ja muuttuu ryyppäysreissuksi niin kyllä olisin vihainen. Kyllä toista osapuolta pitää sen verran kunnioittaa, että edes ilmoittaa siirtyneensä baariin ja vielä jos tietää puolison olevan huolehtivaista tyyppiä.
Itse uskoisin että ap on samankailtaisessa tilanteessa kuin minäkin (olemme muuten myös olleet 9v. yhdessä ja kolmas lapsi tulossa!) ja tässä tilanteessa nuo kyttäämissyytökset ym "antaisit sen hengittää" tuntuvat lähinnä surkeilta vitseiltä.
Tottakai jokaisella pitää olla omaa elämää, kavereita ja mahdollisuus käydä myös tuulettumassa. Mutta se mahdollisuus pitää olla tasapuolisesti molemmilla vanhemmilla, ja lapsillekin pitää riittää aikaa reilusti!
Jos työpäivä haukkaa päivästä 9h, harrastus 1h, nukkuminen 8h, syöminen, peseytyminen yms. ainakin 1h ja kotityöt 1h, niin kuinka monta tuntia miehen voi odottaa olevan päivässä/viikossa/kuukaudessa kotona/perheen kanssa?
Minun mieheni (josta todellakin tulen eroamaan juuri tämän takia vaikka kuinka paljon rakastankin) käy saunassa päivittäin ja on siellä aina 2-5h. Kuten varmasti moni pystyy laskemaan, ei aikaa jää noiden pakollisten jälkeen yhtään mihinkään, eikä tule kuuloonkaan että minulla olisi omaa rentoutumis-/kaveriaikaa joka viikko 15-30h!
Kyse ei siis ole siitä, että mies kerran kuussa käy viihteellä, vaan siitä että mies jatkuvasti on "saunomassa" ja valehtelee siitä. Jos tahtoo elää noin niin sitten on pystyttävä rehellisesti sanomaan, että "hei, mä aion ryypätä joka päivä paria poikkeusta lukuunottamatta ja viettää kavereiden kanssa aikaa huomattavasti enemmän kuin kotona. Sinä et valitettavasti voi mennä mihinkään jollet itse hanki lapsenvahtia, sillä minuun ei voi luottaa." Miehen on pystyttävä päättämään mitä tahtoo, sanottava se suoraan ja seisottava sanojensa takana.
Että se siitä hemmetin itsenäisyydestä mitä pari täydellistä naista peräänkuuluttaa, kannattaisi vähän ajatella ennenkuin kirjoittaa...
mutta missä sanottiin että ap:n mies on perheenisä jolla on vaimo ja lapsia?!
Kun pääsee kapakkaan,niin ei vastaa puhelimeen koko iltana,ymsTulee kotiin aamuyöstä "raamit kaulassa"..
Mua ei haittaa,olen tottunut et näin käy silloin tällöin,mut se vituttaa,ku mä meen "aikaisin"nukkumaan,ni se mies tulleessaan herättää mut sillo yöllä!Änkee sänkyyn,haisee viinalta ja tupakalta ja hokee rakastavansa,yms kännipäisten jorinoita.Saa mut aina suuttumaan niin vietävästi..
käy kaverin luona saunomassa ja on kännissä? Tulee kuitenkin yöksi kotiin. Erikseen on ne tapaukset, jotka eivät ilmoita minne menvät ja ovat poissa monta päivää. Ja jos kaverin luona sitä viinaa ottaa, niin mikä siinä niin rasittaa? Mikä teitä naisia vaivaa, kun te joka asiasta teette suuren numeron? Antakaa miehen mennä ja menette välillä itsekin.
Mies on yrittäjä ja työpäivä alkaa aikaisin aamulla ja loppuu aikaisentaan klo 18.00. Monesti mies tulee töistä kotiin vasta klo 20 tai sen jälkeenkin.
Tietysti on poikkeuspäiviä, jolloin pääsee vähän aikaisemmin tai päivä on kokonaan vapaa, mutta näitä on vain muutamia kertoja vuodessa.
Mies saattaa olla joskus koko päivän kotona, mutta tekee sillon paperitöitä ja häntä ei saa häiritä.
Ja kun hän on ollut jo koko päivän työllistensä kanssa (monet näistä on hänen kavereitaan) niin en voi todellakaan ymmärtää, että mies haluaa olla vielä työpäivän jälkeenkin heidän kanssaan mielummin, kuin minun ja lasten.
Viikonloppuisin usein lauantai on työpäivä ja sunnuntaina mies tekee niitä paperihommia tai sitten jotain muita hommia (talkoita kavereille ja sukulaisille tms) Eli minä todellakin haluan repiä kynsin ja hampain kaiken mahdollisen ajan meille perheenä.
Mies oli ihan hyvä mies ennen kuin aloitti yrityksen pidon 5v sitten. Ymmärrän, että miehelläkin on todella raskasta kun yrityskin tuottaa suht huonosti. Ymmärrän sen, että mies tarvitsee töitten jälkeen rentoutumista, mutta miksi se rentoutuminen ei voisi sitten tapahtua minun kanssa? Entä lapsien kanssa?
Mies sanoo lähtevänsä käymään saunassa. Minä todellakin ymmärrän sen niin, että mies käy saunassa, ottaa pari saunakaljaa ja juttelee jonkin aikaa kaverinsa kanssa ja tulee sitten kotiin minun luokse. Ja tämä olisi todellakin ihan ok! Mutta joka ikinen kerta se on ollut yli 5h "saunareissu" jolta tullaan kamalassa kännissä kotiin. Ja joskus mies käy nopeasti saunassa ja lähtee sitten kaveriporukassa esin ajelemaan autolla. Yksi on kuskina kun toiset ryyppää... Tai sitten menevät jonkun toisen kaverin luokse.
Ja minä olen huolissani, kun en saa miestä kiinni. Ikinä ei tiedä mitä on voinut käydä, varsinkin kun käyvät autoilemassa. Nytkin mies sanoi, että olivat käyneet ajelemassa ja hän oli käskenyt kuskin hiljentää, kun oli ajanut 180km/h. Siinä olisi kaikki kuolleet jos olisi käynyt joku pieni moka.
Mutta kokonaisuudessaan mies ei näe toiminnassaan mitään väärää. Tai tällä kertaa jopa pyysi anteeksi, kun oli pettänyt taas lupauksensa. Sanoi, että "Se sopimuksen rikkominen oli kyllä paha" Ja se siitä, tiedän, että seuraavalla saunareissulla kaikki taas toistuu.
Mies kotiutui siis yöllä kahden jälkeen, eli oli "saunassa" yli 7h. Yritin keskustella miehen kanssa, mutta mies olisi mielummin saanut minulta seksiä tai nukkunut... Tänä aamuna nukkui yli kymmeneen ja lähti suoriltaan töihin. Eli taas ei ollut aikaa keskustella. Varmaan kun illalla tulee kotiin on niin väsynyt, että käy taas suoraan nukkumaan. Missä välissä tätä parisuhdetta pitäisi hoitaa?
ap
Mies on yrittäjä ja työpäivä alkaa aikaisin aamulla ja loppuu aikaisentaan klo 18.00. Monesti mies tulee töistä kotiin vasta klo 20 tai sen jälkeenkin.
Tietysti on poikkeuspäiviä, jolloin pääsee vähän aikaisemmin tai päivä on kokonaan vapaa, mutta näitä on vain muutamia kertoja vuodessa.
Mies saattaa olla joskus koko päivän kotona, mutta tekee sillon paperitöitä ja häntä ei saa häiritä.Ja kun hän on ollut jo koko päivän työllistensä kanssa (monet näistä on hänen kavereitaan) niin en voi todellakaan ymmärtää, että mies haluaa olla vielä työpäivän jälkeenkin heidän kanssaan mielummin, kuin minun ja lasten.
Viikonloppuisin usein lauantai on työpäivä ja sunnuntaina mies tekee niitä paperihommia tai sitten jotain muita hommia (talkoita kavereille ja sukulaisille tms) Eli minä todellakin haluan repiä kynsin ja hampain kaiken mahdollisen ajan meille perheenä.Mies oli ihan hyvä mies ennen kuin aloitti yrityksen pidon 5v sitten. Ymmärrän, että miehelläkin on todella raskasta kun yrityskin tuottaa suht huonosti. Ymmärrän sen, että mies tarvitsee töitten jälkeen rentoutumista, mutta miksi se rentoutuminen ei voisi sitten tapahtua minun kanssa? Entä lapsien kanssa?
Mies sanoo lähtevänsä käymään saunassa. Minä todellakin ymmärrän sen niin, että mies käy saunassa, ottaa pari saunakaljaa ja juttelee jonkin aikaa kaverinsa kanssa ja tulee sitten kotiin minun luokse. Ja tämä olisi todellakin ihan ok! Mutta joka ikinen kerta se on ollut yli 5h "saunareissu" jolta tullaan kamalassa kännissä kotiin. Ja joskus mies käy nopeasti saunassa ja lähtee sitten kaveriporukassa esin ajelemaan autolla. Yksi on kuskina kun toiset ryyppää... Tai sitten menevät jonkun toisen kaverin luokse.
Ja minä olen huolissani, kun en saa miestä kiinni. Ikinä ei tiedä mitä on voinut käydä, varsinkin kun käyvät autoilemassa. Nytkin mies sanoi, että olivat käyneet ajelemassa ja hän oli käskenyt kuskin hiljentää, kun oli ajanut 180km/h. Siinä olisi kaikki kuolleet jos olisi käynyt joku pieni moka.Mutta kokonaisuudessaan mies ei näe toiminnassaan mitään väärää. Tai tällä kertaa jopa pyysi anteeksi, kun oli pettänyt taas lupauksensa. Sanoi, että "Se sopimuksen rikkominen oli kyllä paha" Ja se siitä, tiedän, että seuraavalla saunareissulla kaikki taas toistuu.
Mies kotiutui siis yöllä kahden jälkeen, eli oli "saunassa" yli 7h. Yritin keskustella miehen kanssa, mutta mies olisi mielummin saanut minulta seksiä tai nukkunut... Tänä aamuna nukkui yli kymmeneen ja lähti suoriltaan töihin. Eli taas ei ollut aikaa keskustella. Varmaan kun illalla tulee kotiin on niin väsynyt, että käy taas suoraan nukkumaan. Missä välissä tätä parisuhdetta pitäisi hoitaa?
ap
keskellä yötä, kun se on kavereiden kanssa saunomassa? Miksi sille pitää soitella? Ja kuka tahansa nyt tajuaa, ettei humalaisen kanssa edes kannata yrittää keskustella, vaan odottaa siihen, että se on selvä..
eli olisi sitten auttanut lasten iltapuuhissa. Sanoin miehelle, että mulla on ollut lasten kanssa niin kamala päivä, että tarvitsen apua tai muuten menetän hermoni lopullisesti. Miehelle se oli ok!
8v esikoinen odotti isäänsä kovasti kotiin eikä saanut unta, kuin vasta vähän ennen kahtatoista.
Ja mielestäni sopimus on sopimus oli sen takana ihan mitä tahansa tai vaikka ei mitään. Ja jos sopimuksesta huolimatta aikoo olla pidempään niin siitä voisi kai ilmoittaa vaikka tekstiviestillä? Ei luulisi olevan iso vaiva!
Meillä on käynyt monta kertaa niin, että mies sanoo olevansa kotona johonkin tiettyyn aikaan ja minä olen valmistanut meille kivan illan. (hyvää ruokaa, viiniä, kynttilöitä, vuokrannut leffan tms) ja mies jää reissuilleen mitään ilmoittamatta.
ap
ap
eli olisi sitten auttanut lasten iltapuuhissa. Sanoin miehelle, että mulla on ollut lasten kanssa niin kamala päivä, että tarvitsen apua tai muuten menetän hermoni lopullisesti. Miehelle se oli ok! 8v esikoinen odotti isäänsä kovasti kotiin eikä saanut unta, kuin vasta vähän ennen kahtatoista.
Jos lapset odottaa, että isi tulee lukemaan sadun tms. En usko että ap:ta niinkään itsensä takia haittaa että mies "saunoo", mutta lasten takia se on inhottavaa.
Tollasilla ulkoapäin sanelluilla ehdoilla tuppaa olemaan aika huono onnistumistodennäköisyys, jos ei toinen osapuoli itse tajua miksi se on tärkeää ja sitoudu asiaan. Ja harvemmin sitoutuu jos ulkoapäin sanellaan että teet näin ja näin ja et tee näin.