mitä mieltä 15vuotiaiden yöpymisestä toistensa luona?
lähes joka yö ovan joko täällä tai pojan kotona, koko kesän näin. Ovat olleet 8kk yhdessä. On niin mukava poika ja fiksu on mun tyttökin. Ja, joo - ehkäisy on kunnossa.
Kommentit (22)
jossakin he harrastavat sitä joka tapauksessa. suhde tuntuu olevan sinulle ok, ole onnellinen heidän puolestaan!
seurauksena abortti, ehkäisy petti. Oman lapseni en anna noin olla. Vaikka eipä siihen tietysti yöpymisiä tarvitse...
ole mitään "suhdetta". Poika on tietty onnensa kukkuloilla päästyään pukille. Eivät tuonikäiset pojat muuta ajattelekaan. Löperöä vanhemmuutta, kun et suojele tyttöäsi. Rippikouluikäisten ei todellakaan tarvitse sekstailla keskenään. Raskauden mahdollisuus on aika kova vastuu sen ikäiselle kantaa, sekä se, että ennemmin tai myöhemmin koko juttu kuivuu kokoon ja tyttösi sydän särkyy.
aloin seurustella 7 luokalla pojan (nykyinen mieheni) kanssa ja ylä-asteen jälkeen haimme opiskelemaan samaan kaupunkiin (pääsimme) ja muutimme jo kesäkuussa uuteen kaupunkiin yhdessä asumaan yhteiseen kotiin. Kerkesimme tutustua ennen koulun alkua seutuihin jne..
Ja neitsyytemme menetimme riparikesänä ;) Että niinhän ne teinit nykyään kuin ennenkin puuhaa samajoa puuhia.
Ja jos lapset oikeasti fiksuja ja ymmärtää valistuksen päälle, niin miksi niitä kieltää? Vai pitääkö pitää lukkojen takana 18 vuotiaaseen asti?
Olemme mieheni kanssa nytten 34 vuotiata, korkeakoulututkinnot takana ja 2 lasta ilahduttamassa :) Voi siis nuoruus rakkauskin toimia
voi jösses. Toivottavasti sulla ei ole tyttäriä, jos on niin elätte ihan eri aikakausilla. Ja aloittajalle: jossain kuitenkin yhdessä olisivat, onneksi viihtyvät omissa kodeissaan noin hyvin, ovat paremmassa turvassa.
ja voi kyllä, mulla on kolme tytärtä, ja aion kyllä kasvattaa heitä pitämään itseään arvossa... ekan pojan kanssa ei tartte sänkyyn mennä, se on aikuisten puuhaa, ei lasten. Kumman vähän naiset ymmärtää, että arvokasta tavaraa kannattaa jaella vain harvoille ja valituille, mieluiten vain yhdelle ainoalle.
Aiotteko suojella lapsianne koko heidän ikänsä? Teidän mielestänne lasten olisi siis syytä hypätä suoraan vakavaan suhteeseen sitten 20-30-vuotiaana (jos vielä silloinkaan annatte "lupaa"). Huhhuh. Ja eiköhän suurin osa 15-vuotiaista, jo melkein peruskoulun läpikäyneistä, osaa pitää huolen ehkäisystä Peruskoulussa kumminkin tuo seksivalistus on melko kiitettävää nykyisin.
Ja kun kerran noin paljon kiinnitätte huomiota lastenne rakkauselämään, toivon, että pidätte myös huolta siitä, ettei lapsenne käytä päihteitä. Päihteet kuitenkin tänäpäivänä suurempi ongelma nuorilla kuin esim. epätoivotut raskaudet (ja alkoholi se vasta paneskeluun johtaakin)..
antaisin yöpyä.
Minulla oli 15-vuotiaasta parikymppiseksi suhde saman ikäisen pojan kanssa, ja kaikki oli hyvin.
Ehkäisystä huolehdittiin, olimme rakastuneita ja ihan fiksuja tapauksia, kyse ei todellakaan ollut mistään "pukille pääsemisestä"! (Kivoja miehiä tuo kommentoija tuntenut, sääliksi käy...)
Ja se että saimme yhdessä olla (myös yötä) meidän molempien kotona jne. toki helpotti rakasteluja, MUTTA olisi sitä harrastettu muutenkin jos kotona oltaisiin tiukkapipoisia oltu!
Ylipäätään aika moni tuon ikäinen on kotona ilman vanhempia paljon (nuori kesälomalla, vanhemmat töissä =päivät yksin asunnossa) tai vanhemmat kesämökillä/matkalla jne. ja omat porukat vain nyhjäävät kotona niin kavereiden kanssa voidaan mennä jonkun mökille porukalla jne. että kyllä niitä tilaisuuksia on, vaikka sitten luonnonhelmassa;)
Hyi miten vastuuton äiti.
Siis vaikka ehkäisy olis kunnossa, niin sekin voi pettää ja toisaalta vaikka fyysisesti olis kehittynyt ja fiksu muutenkin, niin henkisesti ei mun mielestä ole vielä ollenkaan valmis parisuhdekuvioihin.
Äitinä en hyväksyis. Oma äitini oli vapaamielisempi, oli vain mielissään kun tajusin hankkia pilleritkin, mutta itse ajattelin jo vähän myöhemmin, että olin ihan liian nuori leikkimään aikuista.
Vanhemman pitäis olla vanhempi lapselleen ja asettaa rajat, ei kaveri. Jos esim. hyväksyy alkoholin maistelun, niin samalla hyväksyy nuoren mielestä kännitkin. Tai jos ei osta tupakkaa eikä hyväksy sitä, niin ainakin vaikeuttaa tupakointia. Tietty alkoholia voi nauttia tai seksiä voi harrastaa myös vanhemmilta salaa, mutta jos on vaikka kotiintuloajat eikä kotiin saa tuoda poika/tyttökavereita yöksi, niin on se vähän vaikeempaa...
yhtä hyvin se voi olla se tyttö joka haluaa vain päästä pukille!
Ehkäisy oli kunnossa eikä vahinkoja sattunut. Kerran hain katumuspillerit kun kortsu petti.
Ja pakko nyt sanoa myös tämä, että useimmiten harrastimme seksiä ihan muulloin kuin yöllä.
Paikkoja ja aikaa kyllä löytyy jos halua on :)
Se, että ei anna teinien yöpyä toistensa luona ei estä seksin harrastamista.
taidan tuntea tapauksen henkilöt :P
kun kerran näyt pitävän poikia jonkinlaisina elukkamaisina vajakkeina, jotka eivät kykene aidosti välittämään muusta kuin omasta nautinnonhalustaan - kuten esimerkiksi tytöstä.
Ihan uteliaisuudesta: missä vaiheessa mielestäsi ihmisuros kehittyy vaiheeseen, jossa aitoja tunteita alkaa ilmetä?
Poika on tietty onnensa kukkuloilla päästyään pukille. Eivät tuonikäiset pojat muuta ajattelekaan.
Toisaalta en myöskään haluaisi ajatella, että kolmen tyttären äiti opettaa tyttärensä ajattelemaan, että neitsyys tai seksuaalinen kokemattomuus on tekijä, joka vaikuttaa heidän arvoonsa ihmisinä tai on jokin "tavaran" kelpoisuutta lisäävä ominaisuus, jota on syytä varjella ilman, että naisella on missään vaiheessa oikeutta nauttia omasta seksuaalisuudestaan valitsemallaan tavalla.
Löperöä vanhemmuutta, kun et suojele tyttöäsi.
Kumman vähän naiset ymmärtää, että arvokasta tavaraa kannattaa jaella vain harvoille ja valituille, mieluiten vain yhdelle ainoalle.
Minkäköhän ajattelukulun luulet olevan ns. kunnianmurhien tai lievempänä esimerkkinä Itä-Suomen hovioikeuden hilpeiden seksuaalirikoslinjaustan takana?
Eikö velvollisuutesi kolmen tyttären äitinä ole nimenomaan tehdä maailmasta parempi paikka tyttärillesi kitkemällä naisen seksuaalisuutta mustamaalaavis asenteita, jotka ovat vuosisatojen saatossa johtaneet mitä vastenmielisimpiin naisen ihmisoikeuksien loukkauksiin?
Tuohon verrattuna ei turvaseksiä rakastetun ja pitkäaikaisen poikaystävänsä kanssa harrastava ja siitä vanhemmilleen kertova 15-vuotias ole mitään.
Ja vielä tiedoksi: en yleisesti ottaen pidä 15-kesäisen seksileikkejä mitenkään kannatettavana asiana. Jotkut ovat tietysti kypsiä, fiksuja ja valmiita jo varhaisella iällä (kuten ilmeisesti ap:n tytär), ja näiden tapausten kohdalla toteutuu se säännön vahvistava poikkeus (omanikäisen poikaystävän kanssa). 15-vuotiasta voi siis mieletäni hyvin kieltää vetoamalla liialliseen vastuuseen noin nuorelle.
Kyllä teinit voi harrastaa seksiä muuallakin kun kotona, vaikka sitten jossain puskissa, niin parempihan se vaan on kun tapahtuu turvallisessa ympäristössä.. Ja kuitenkin ovat olleet nuinkin pitkään yhdessä ja seksi tapatuu sinänsä tutun ihmisen kanssa, niin ei varmasti ole millään tavalla vahingollista kenellekkään (paitsi tietysti raskaaksi tulemisen riski yms. mutta jos ehkäisy kunnossa)
Mies oli 15. Pitkä suhde takana meilläkin.
Saman ongelman kanssa tässä painin aloittajan kanssa. Itse en lähde yövierailuja kieltämään ihan sen takia, että olemme päivisin töissä ja nuoret silloin keskenään täällä... ja olen asian suhteen vastahakoinen realisti ;)
Tokihan voisin kieltää vierailut ja kaiken vastakkaisen sukupuolen kanssa seurustelun kokonaan, mutta se ei olisi tervettä/oikein. Eikä se lisäksi varmasti edes auttaisi mitään.
Itse olin samassa iässä suhteessa ensimmäisen poikakaverini kanssa. Se juttu kesti "vain" reilun vuoden, mutta muistelen tuota aikaa edelleen lämmöllä.
kuuluu vanhempaan ikään. Lapsiahan nuo ovat.