En uskalla keskustella ihmisten kanssa kuin pinnallisista asioista :(
Olen kiinnostunut monenlaisista asioista ja perehtynytkin niihin aika hyvin, pohdin paljon kaikenlaista ja mulla on selvät, perustellut mielipiteet.
Jostain syystä kuitenkin ärsytän ihmisiä ajatuksillani ja mielipiteilläni. Olen sekä kaveriporukassa että perhepiirissä kokenut niin monta kertaa sen, että minut ajatuksineni lytätään täysin ja mulle suorastaan ivaillaan.
Nykyään en oikein uskalla keskustella juuri kenenkään kanssa muusta kuin jostain pinnallisesta hömpästä, tai sopivan neutraalista keskuskelunaiheesta. Enkä uskalla sanoa omaa (eriävää) mielipidettäni mihinkään asiaan.
Tää on ihan typerää ja turhauttavaa, mistä saisin vähän itseluottamusta ja rohkeutta?
Kommentit (2)
Yleensä tosin minulle ei ivailla vaan päälleni puhutaan. On kamalaa innostua ensin kertomaan jostain ja sitten toinen keskeyttää lauseesi kysymällä vaikkapa jotain yhdentekevää (esim. "hei sopiiko tämä mekko minulle?"). Tulee sellainen olo että joo-o, enpä tässä mitään puhunutkaan...:(
Mulla samanlaista probleemaa. En ymmärrä että mitä ihmisten kanssa pitäisi puhua ja siksi pitäydyn pinnallisemmissa asioissa. En tiedä mitä on tapahtunut mutta en enää tule yhtä hyvin juttuun joidenkin ihmisten kanssa joidenka kanssa aiemmin oli hauskaa ja juttu luisti. Olen myös saanut osakseni jopa ivaa kun olen jotain asiaa kertonut. En ole ilkeä enkä pidä itseäni tyhmänäkään. Olen yliopiston käynyt ja kiinnostunut monista asioista. Joidenkin ihmisten kanssa juttu luistaa hyvin, mutta yleensä nämä ihmiset ovat uusia tuttavuuksia eivätkä vanhoja tuttuja tai sukulaisia. Esim. tätini ei enää puhu minulle juuri mitään kun on sukua paikalla. On vain jotenkin vaivaantuneen oloinen? Enkä edes mölötä mitään erikoista vaan ihan niitä näitä juttelen..