Mitä kaikkea imetystä varten kannattaisi hankkia?
Kommentit (18)
kunnon imetystyynyn, mutta senkin vasta vauvan synnyttyä. Osa selviää ihan tavallisillakin tyynyillä, mutta mulle imetystyyny on ollut todella hyvä hankinta.
Parit hyvät imetysliivit ovat olleet tarpeelliset + kankaisia rinnansuojuksia.
Imetyspaita on ollut kiva olla, vaikka tavallisillakin paidoilla selviää hyvin.
koska ei voi ikinä olla 100% varma, lähteekö imetys ylipäätään käyntiin/onnistuuko. Jos jotain hankkii, niin ehkä rintapumppu. Sitä tod. näk. tarvitsee joka tapauksessa jos imeättää. Mutta on melko hinnakas.
liivinsuojia ja imetysliivit. Joku imetyspaitakin on ihan kätevä, mutta ilmankin pärjää.
T. kolmea yli vuoden imettänyt.
mitä musta kannattaa hankkia ennen vauvan syntymistä, on lansinoh voide, koska mitä todennäköisimmin nännit on kipeenä jos ei ihan verillä ensimmäiset viikot. Hyvä ostaa yhdet imetysliivit arpapelillä ja sitten kun rinnat paisunut kokoonsa, ostaa parit oikeasti sopivat ja kunnolliset. Riippuu tosin rinnoista, toisilla pienirintaisilla toimii hyvin tavallisetkin rintsikat jotka vaan vetää ylös tai alas... imetystyynyt jne, ne tosiaan riippuu niin omasta kropasta onko niistä iloa, onko ne tarpeellisia vai jopa ihan täysin hyödyttömiä. Rinnansuojuksia tosiaan kannattaa varata iso kasa, jos kertakäyttösiä hankkii, miehen voi olla hankala osata ostaa niitä heti ekoina päivinä...
Mulla Alvi:n, menee myös sitten jatkossa löhötyynynä. On hintansa tienannut, kolme lasta imetetty. Liivinsuojia kannattaa varata. Ja sideharsoja ei oo aina paita märkänä vauvalla. Pumppua en omista, enkä ole tarvinut.
Jos ajatellaan, että rahaa piisaa niin miksei ostaisi vaikka kaikkia mahdollisia apuvälineitä. Eivät ne haitaksikaan voi olla.
Meillä oli esikoisen kohdalla ennen vauvaa hankittu imetysliivejä ja imetyspaitoja sekä imetystyyny. Sitten ilmeni, että homma ei lähtenyt sujumaan ja lisäksi hankittiin (mies hankki ennen sairaalasta kotiutumistani) rintapumppu, rintakumit ja mielenrauhan takaamiseksi muutama tuttipullo ja korviketta. Kaikkea muuta sitten tarvittiinkin paitsi tuttipulloja ja korviketta :)
Toista silmällä pitäen varasin imetystyynyn, liivejä, paitoja, pumpun ja kumit jo kättelyssä.
Joku neropää minulle joskus sanoi, ettei kannata hankkia imetysliivejä saati paitoja ennen kuin tietää onnistuuko imetys. Minä taas ajattelen, että helpottamalla kyseisillä vaatteilla imetystä, onnistuminen on varmempaa. Jos minä sen paidan ja oikeanlaisten liivien avulla saan lapselleni parasta mahdollista ravintoa, se on pieni hinta se.
Niin ja kannattaa varata kotiin myös jotakin voidetta nänneihin.
Lapsen lisäksi muuta pakollista ei ole:). Mut rintapumppu on kätevä, kun monesti tuppaa maitoa pakkautumaan rintohin liikaa. Sille pumpatulle maidolle pusseja, että voi pakastaa ja tuttipulloja juottamista varten. Ja imetystyyny, jos haluaa, mut tavalliset tyynyt kyllä riittää. Luettavaa, juotavaa, kännykkä ja kaukosäädin käden ulottuville ja paljon rakkautta imeväselle.
kankaiset liivinsuojat ja vauva. ;)
sen rintapumpun, jotta se on valmiina kun tulee pakkautuneiden rintojen kanssa laitokselta. Lisäksi hyödyllisiä ovat kunnolliset, kivat imetyspaidat ja imetysyöpaita, sekä tietysti imetysliivit riittävän suurta ja pehmoista mallia. Liivinsuojia vielä, ja lansinoh- voidetta, vaan sitä taitaa tulla äitiyspakkauksesta.
Tuleeko Lansinoh äitiyspakkauksessa??
Tuleeko Lansinoh äitiyspakkauksessa??
Maidonkerääjä on kätevä sujauttaa liiviin sisään sillä aikaa kun imettää toisesta rinnasta. Itselläni ainakin herui sen verran paljon maitoa myös siitä rinnasta, mistä en sillä hetkellä imettänyt, että sain ihan vaan näistä herumista isot kasat rintamaitoa pakkaseen varastoon.
Vielä ehkä kannattaa varata kaappiin 1-2 purkkia Tuttelia ja tuttipullo, ihan vaan siltä varalta, että imetys ei onnistukaan ja on keskiyö ja vauva vaan huutaa ja huutaa...
Ja kannattaa lukea etukäteen FAKTATIETOS imetyksestä, ettei höynähdä kavereiden tai neuvolan(KIN) tuputtamaan mutu-tietoon ja jätä sen vuoksi imetystä sikseen, jos tulee alkuvaiheen hankaluuksia.
Tietoa siis täällä:
http://www.imetys.fi/itu/index.php
kyllä ottaa selvää imetysotteista ja muusta imetykseen liittyvistä asioista vaikka netistä! :) Voi olla, että saat tosi huonoa imetysoppia, eli kannattaa vaatia sairaalassa, että he opettavat kunnolla imetyksen, jos ei luonnistu.
Imetyspaidat kannattaa hankkia ja kaikki muu tarpeellinen etukäteen. Voi olla, että sitä on ihan sekasin synnytyksen jälkeen!
maalaisjärkeä. Unohda kaikki hössötykset ja imetystukihenkilöt. Imetys onnistuu tai ei onnistu. Jos ei onnistu, annetaan pullosta, jos onnistuu, annetaan tissiä. Imetys ei ole hyvän äitiyden mittari.
olen täysimettänyt 2 lasta, enkä ole tarvinnut mitään ylimääräistä oikeastaan, kuin vain rinnat.
no ensimmäisen kohdalla se voide, mutta joku vaseliinikin käy...
-rintapumppua ei tarvi ellei aijo lypsää lapselle talteen. itse lypsin ihan käsin joskus ylimääräiset pois, jos oli liian täynnä rinnat.
-imetystyynyä en ole tarvinnut, enkä suojiakaan juuri. yksi paketti on ollut kaapissa jo 6 vuotta ja pari käytetty.
-liivit.. no ne ois kätevät jos ei ole oikeankokoisia valmiina, mutta ei välttämättä tarvi oikeita imetysliivejä, vaan ihan normit.
-en ole koskaan omistanut imetyspaitoja
-enkä tarvinnut maidonkeräjää tai rintakumia
se 6kk on lopujen lopuksi tosi lyhyt aika, joka monesti täysimetetään, joten kun imettää lapsentahtisesti, niin silloin maitoa tulee silloin ja sen verran kun lapsi tarvitsee. sitten kun alkaa syömään muutakin, niin imetys/imettäminen tietty harvenee tai vähenee ja samoin maidontuotanto.
itse siis olen imettämiseen tarvinnut vain rinnat.
koska ei voi ikinä olla 100% varma, lähteekö imetys ylipäätään käyntiin/onnistuuko. Jos jotain hankkii, niin ehkä rintapumppu. Sitä tod. näk. tarvitsee joka tapauksessa jos imeättää. Mutta on melko hinnakas.