Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun 15-vuotis tytär on sitä mieltä että tää keskustelupalsta on sairas.

Vierailija
06.07.2009 |

Tietää että mä käyn välillä täällä. Ihmettelee kovasti sitä että on "hyväksyttävää" laittaa oma alapään kuva nettiin?

Tällä hetkellä vituttaa lööpit! Yritä nyt opettaa lapselle nettietikettiä, kun pimeet äidit ja lööpit yrittää pilaa kaiken.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 15-vuotiaan mielestä tuollaisen ketjun kuuluukin olla sairas.

Synnyttäneet äidit taas ymmärtää, että peräpukamistakin voidaan keskustella ilman, että siinä on mitään sairasta.

Vierailija
22/35 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän vuoksi äidin (eli ap:n) pitäisi pystyä selittämään tämä asia nuorelle, sen sijaan että alkaa arvostella muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla todennäköisyydellä tyttäresi nauraa selkäsi takana sitä, kuin naiivi olet. Hänellä todennäköisesti on galtsussa kuvia, joita sinäkin kauhistuisit. Tuon ikäiset ovat mestareita vanhempiensa sumuttamisessa, eli älä nyt viitsi vaahdota.

Mutta mä tiedän oman tyttäreni irc-gallerian sivuston ja sen mitä kuvia siellä on. Etkö tiedä sitä että vanhemman pitää tutustua palstoihin missä nuori pyörii ja valvoa mitä kuvia laittaa nettiin?

Niin tehdään myös meillä.

Omilla lapsillani EI ole galtsussa sivuja lainkaan, eikä tule. Ovat lupaa kysyneet, mutta tyytyivät kieltoon kerrottuani, mitä vaaroja sivusto tuo. Sama koskee muita samankaltaisia sivustoja. Valvonta ja ohjaus ovat A & O.

Oman kokemukseni mukaan OPETTAJANA tiedän, että suuri osa vanhemmista ei tiedä/välitä mitä jälkikasvu puuhaa netissä. Itse olen joutunut puuttumaan useammankin kerran OPPILAAN nettitoimintaan.

Joten valista muita, niitä ei lapsistaan välittäviä vanhempia, joiden mielestä lapsi voi netissä surffata vapaasti. Nämä lapset ovat niitä selän takana naurajia, vanhempien kuvitellessa teinin vielä olevan täysin viaton lapsi...

Vierailija
24/35 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuin se, että isä ja äiti ovat seksuaalisesti aktiivisia tai kadulla toisiaan pussaavat vanhukset.

Hyvä ketju tuo silti on.

Vierailija
25/35 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla todennäköisyydellä tyttäresi nauraa selkäsi takana sitä, kuin naiivi olet. Hänellä todennäköisesti on galtsussa kuvia, joita sinäkin kauhistuisit. Tuon ikäiset ovat mestareita vanhempiensa sumuttamisessa, eli älä nyt viitsi vaahdota.

Mutta mä tiedän oman tyttäreni irc-gallerian sivuston ja sen mitä kuvia siellä on. Etkö tiedä sitä että vanhemman pitää tutustua palstoihin missä nuori pyörii ja valvoa mitä kuvia laittaa nettiin? Niin tehdään myös meillä.

Omilla lapsillani EI ole galtsussa sivuja lainkaan, eikä tule. Ovat lupaa kysyneet, mutta tyytyivät kieltoon kerrottuani, mitä vaaroja sivusto tuo. Sama koskee muita samankaltaisia sivustoja. Valvonta ja ohjaus ovat A & O. Oman kokemukseni mukaan OPETTAJANA tiedän, että suuri osa vanhemmista ei tiedä/välitä mitä jälkikasvu puuhaa netissä. Itse olen joutunut puuttumaan useammankin kerran OPPILAAN nettitoimintaan. Joten valista muita, niitä ei lapsistaan välittäviä vanhempia, joiden mielestä lapsi voi netissä surffata vapaasti. Nämä lapset ovat niitä selän takana naurajia, vanhempien kuvitellessa teinin vielä olevan täysin viaton lapsi...

Niin omien kuin muidenkin nuorten ja lasten asiat sun muut. On taas täydellisyys huipussaan, ei voi muuta sanoa.

Vierailija
26/35 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuosta ko. ketjusta ollut lehdissä juttua? Kertokaas nyt...

Vierailija
27/35 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä tiedän oman tyttäreni irc-gallerian sivuston ja sen mitä kuvia siellä on. Etkö tiedä sitä että vanhemman pitää tutustua palstoihin missä nuori pyörii ja valvoa mitä kuvia laittaa nettiin? Niin tehdään myös meillä.

Omilla lapsillani EI ole galtsussa sivuja lainkaan, eikä tule. Ovat lupaa kysyneet, mutta tyytyivät kieltoon kerrottuani, mitä vaaroja sivusto tuo. Sama koskee muita samankaltaisia sivustoja. Valvonta ja ohjaus ovat A & O. Oman kokemukseni mukaan OPETTAJANA tiedän, että suuri osa vanhemmista ei tiedä/välitä mitä jälkikasvu puuhaa netissä. Itse olen joutunut puuttumaan useammankin kerran OPPILAAN nettitoimintaan. Joten valista muita, niitä ei lapsistaan välittäviä vanhempia, joiden mielestä lapsi voi netissä surffata vapaasti. Nämä lapset ovat niitä selän takana naurajia, vanhempien kuvitellessa teinin vielä olevan täysin viaton lapsi...

Niin omien kuin muidenkin nuorten ja lasten asiat sun muut. On taas täydellisyys huipussaan, ei voi muuta sanoa.

Uskallan todeta tosiasian, joka perustuu parinkymmenen vuoden kokemukseen. Vuosien kuluessa olen työskennellyt tuhansien nuorte ja heidän perheittensä kanssa.

Vierailija
28/35 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vielä kaikenlisäksi kuvittelee tietävänsä kaikesta kaiken. Veikkaan että et ole kovin pidetty opettaja.

Vierailija
29/35 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka ehkä nyt alaikäisen "kauhistelevat" näitä keskusteluita. ( niitähän täällä käydään

KUVA täytyy klikata toisesta palvelusta )

Menevät itse täysi-ikäisenä jopa ehkä alaikäisenäkin esim. Alastonsuomi saitille ja lataavat kuvansa ja härvelinsä esille.. . jota tietysti sitten kadutaan 3-kymppisenä etc.

Mutta noin se vain menee

Vierailija
30/35 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka ehkä nyt alaikäisen "kauhistelevat" näitä keskusteluita. ( niitähän täällä käydään KUVA täytyy klikata toisesta palvelusta ) Menevät itse täysi-ikäisenä jopa ehkä alaikäisenäkin esim. Alastonsuomi saitille ja lataavat kuvansa ja härvelinsä esille.. . jota tietysti sitten kadutaan 3-kymppisenä etc. Mutta noin se vain menee

Mutta eihän se mikään ihme olisi, taitaa tulla joku trendi tästäkin. Kohta varmaan perustetaan teineille oma vertaistukikuvasto, mistä voi käydä vertailemassa omaansa muiden toosiin ja katsoa onko se sellanen kun sen kuuluu "oikeasti" olla. Ja jos ei ole, niin sitä varten perustetaan sitten vaikka auttavapuhelin näitä hätääntyneitä teinejä varten.

Vierailija
31/35 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos jossakin anonyymina vertailisivat. Saattaisi olla ihan hyödyllistä.

Mutta tuskin tämä niin akuutti ongelma kenellekään on, että ihan auttavaa puhelinta tarvittaisiin.

Ja joo, tajusin kyllä sarkasmisi. En vain oikeasti näe siinä mitään pahaa.

Vierailija
32/35 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täällä ikärajaa ole, mutta kun katsoo näitä keskustelunaiheita niin aika selvää on, että aikuiset ihmiset täällä kirjoittavat.

Vierailija
33/35 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni se 15-vuotias ei itse täällä käynyt, vaan oli lööpeistä ja lehdestä lukenut mitä täällä kirjoitellaan?

Mä itse teinin äitinä olen vähän samoilla linjoilla kuin ap. En tyrmää kuvien laittajia, mutta ei tää ihan "normaalia" ole selitellä lapselle miksi nyt tässä tapauksessa on ihan hyvä laittaa alapäästään kuvia nettiin. Yleensä me teinien vanhemmat päinvastoin kielletään ja selitetään sitä miksi ei saa laittaa arveluttavia, paljastavia tai estottomia kuvia nettiin.

Vierailija
34/35 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vain haukutaan toisia ja yritetään olla parempia "äitejä" kuin muut

Vierailija
35/35 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman alapään kuvan laittaminen nettiin on sopimatonta käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme