Kumman valitsisitte (työasiaa)
a) läheltä (noin 200 m) lähikoulusta sijaisopen paikan, siis sellaisen jolle soitetaan 1-3 päivän sairasloman sijaisuuksia ja voi saada myös pidemmän pätkän
Lapset menevät päiväkotiin, joka on tämän koulun vieressä.
b) 30 min bussimatkan päästä koulunkäyntiavustajan työn kehitysvammaisten luokkaan, kokopäivätyö, palkka jotain 1600 e/kk, varma työ koko lukuvuodeksi
Olen vähän opiskellut kasvatustieteitä, mutta vähintään parin kolmen vuoden päässä valmistumisesta luokanopeksi. Opiskelin noin 1,5 v ja olin kotiäitinä sitten 5 v (2 lasta).
Tarvimme rahaa, lainojen maksuun ym., joten sikäli tuo turvallisempi työ kiinnostaa, mutta toinenhan on omaa alaani eli työkokemusta tulevaa varten. Luppopäivät voin opiskella. Mutta pelkään että jos tulotaso jää liian matalaksi.
Kommentit (49)
Juuri sinunlaistesi takia niissä kouluissa lipsutaan laadussa. Kun vanhemmat ei piittaa.
Ap on vielä täysin epäpätevä. Kuka teistä arvon av-mammoista haluaisi moisen omien lastensa opettajaksi?!?
Ap:n kaltaisia tapauksia on valitettavasti paljon. Sille ei nyt vain voi mitään. Ap miettii, että ottaisiko paikan johon hän olisi pätevämpi, mutta palkka olisi pienempi vai työn johon on epäpätevä mutta palkka parempi. Voi vastata suoraan, etten haluaisi ap:aa lapseni opeksi, mutta pakko tyytyä :-(((
Juuri sinunlaistesi takia niissä kouluissa lipsutaan laadussa. Kun vanhemmat ei piittaa.
erityislapseni saisi pätevän opettajan, sellaisen jolla olisi valmiuksia havaita ja puuttua asioihin ennekuin on myöhäistä. Epäpätevät sijaiset eivät missään mielessä ole laadukasta opettajakuntaa.
En oo muuten pätevämpi siihen koulunkäyntiavustajan hommaan. melkein päinvastoin. Koska siinä on kehitysvammaisia lapsia, joihin pitää olla aika perehtynyt, ja koulunkäyntiavustajillakin on oma ammattitutkinto.
Ja tiedän olevani epäpätevä ope. Mutta jos en kelpaa nyt, niin kuinka kelpasin heti yo-vuoden jälkeen yläasteelle aineenopettajaksi aineisiin, joista en tiennyt juuri mitään, esim. uskontoa itse et-oppilaana jne. Eniten opetin äidinkieltä, jossa olen aina ollut hyvä ja kieliä, joita myös osasin kaikkia laudaturiin asti (englanti, ruotsi, saksa, venäjä).
Tilanne on nyt tämä. Ja sijaiseksi pääsee ei-valmistunutkin.
Ja tosiaan ennen luokanopettajan koulutus oli opettajaseminaaria vuosi tai pari. Joten niihin koulutuksiin näihin olen jo aika pätevä.
ap
Ap on vielä täysin epäpätevä. Kuka teistä arvon av-mammoista haluaisi moisen omien lastensa opettajaksi?!?Ap:n kaltaisia tapauksia on valitettavasti paljon. Sille ei nyt vain voi mitään. Ap miettii, että ottaisiko paikan johon hän olisi pätevämpi, mutta palkka olisi pienempi vai työn johon on epäpätevä mutta palkka parempi. Voi vastata suoraan, etten haluaisi ap:aa lapseni opeksi, mutta pakko tyytyä :-(((
ja olen valittanutkin.
Mutta minkäs teen, en voi itekään mennä sinne opettamaan. Tämä ap:han on esim. kumminkin vähän opiskellut erityispedagogiikkaakin, hän ehkä huomaa kumminkin jotain. Vaikka ilmeisesti tavalliseen luokkaan onkin menossa opeksi.
Tavallisella luokalla oleva esikoisellanikin on ollut paljon sijaisia, epäpäteviä (siis ei vielä valmistuneita), jotkut pitkäänkin, just esim. äitiysloman sijaisia.
Valmistuneet luokanopettajat hakevat vakipaikkoja, ei sijaisuuksia.
se 3:n äiti
erityislapseni saisi pätevän opettajan, sellaisen jolla olisi valmiuksia havaita ja puuttua asioihin ennekuin on myöhäistä. Epäpätevät sijaiset eivät missään mielessä ole laadukasta opettajakuntaa.
Joko ne( tai siis ) se, provoilee, tai sitten on se on munanpuutteessa elävä varis, tai sitten on vaan niin helvetin tyhmä ämmä että saa kiittää luojaansa ettei ole tuollaista vaimoksi ottanut.
Ap, ota A.
ja tehnyt firmani kautta töitä, kun hoidin kahta leikki-ikäistä kotona. Ja missä ihmeen opettajan työssä koskaan tarvitsee pitää lapsia kello 17 asti hoidossa, jos hoitopaikka on työpaikan vieressä?
Kuulostat todella saamattomalta.
supermamma! Jotain tietty vois tehdä joskus kunnollakin?
sijaisuudet. Ja pitäisinpä lapsia päiväkodissa kokopäiväisesti, niin ehtisin mahdollisimman paljon opiskella päivittäin --> Näin saat nopeimmin pätevyyden.
Tsemppiä syksyyn ja opintoihin! Äläkä välitä osasta vastaajia, en yhtään ymmärrä mikä heitä ärsyttää.
ja kaksi on jo koulussa. keskimmäinen erityisloukalla keskittymishäiriön takia. Ja hänellä oli viime vuonna 3 eri opettajaa, kaikki epäpäteviä. Kahdella oli sentään jotain kasvatustieteen opintoja takana.
Joten halusi tai ei, fakta on, että epäpäteviä opettajia on paljon.
Omassa lapsuudessa luokanopettajat olivat käyneet vuoden parin seminaarin, ja olivat sitten päteviä.
Joten uskon kyllä lapseni ap:nkin kaltaisen kuitenkin alaa opiskelevan ja alaan perehtyneen käsiin.