****TAMMIKUUN TÄHDET**** päivitys ja uusi pino!
*Elisabet_B.........26.12.2009....Jorvi
*Larubia............02.01.2010....Jordania
*Ankka..............02.01.2010
*Anan...............04.01.2010....Israel
*Kolmosmuru.........05.01.2010....Naistenklinikka
*Sognatore79........07.01.2010....OYS
*mussukka76.........07.01.2010
*Jennuli-81.........11.01.2010....Hyvinkää
*sirusade...........13.01.2010
*Dizzy..............13.01.2010....K-HKS
*Ope01..............14.01.2010....TYKS
*LissuMS81..........14.01.2010....K-PKS
*laurra2............15.01.2010
*Elli...............16.01.2010....KYS
*Äitsyliini.........16.01.2010....Naistenklinikka
*TätiVihreä.........17.01.2010....Jorvi
*Mmamma.............18.01.2010
*Hömelö.............18.01.2010....KYS
*aLmA77.............19.01.2010....P-KKS
*Niki...............22.01.2010
*Tiivi-Taavi........28.01.2010
*Minsku.............28.01.2010....KHKS
*vauva-10...........31.1.2010.....TAYS
*Lapsirakas85.......
*Ciira..............
Äitsyliini taitaa olla loman tarpeessa (no, tämän viikon jälkeen lomailen 4 viikkoa), kun tajusin, että päivityksen yhteydessä vois tietty aloittaa ihkauuden pinonkin alkaneen viikon kunniaksi.
No, käyhän se näinkin :)
t: Äitsyliini rv 12+2
Kommentit (30)
Tiivi-taavi; kyllä olen hoitoalalla ja teen 3 - vuorotyötä. Tosin öitä tulee, kiitos vakiyökköjen, todella harvoin.
Minulla oli tänään alkuraskauden lääkäri. Nuori tyttölääkäri ei saanut sydänääniä kuuluviin ja sekös minut säikäytti! Tiedän kyllä, että dopplerilla ei välttämättä kuulukaan vielä viikolla 11 ja tiedän, että taaksepäin kallistunut kohtu haittaa kuuntelua, mutta silti säikähdin. Menin takaisin töihin allapäin ja meidän omaa lääkäriä säälitti niin, että pyysi minut mukaansa ensiapuun kunhan työvuoroni loppuu. Siellä sitten saatiin hetken etsinnän jälkeen sykkeet kuuluviin ja 169 x / min jyskytti pieni sydän. Kyllä helpotti! Tulu yhtäaikaa kiitollisuuden ja helpotuksen kyyneleet silmiin! Meillä on omalla osastolla myös uutuuttaan loistava ultralaite, mutta se on todella vaikea käyttää! Pakko tuossa vähän syksymmällä, kunhan vatsan päältä jo näkee, niin opetella käyttämään.
Täälläkin on tuota nivusiin kohdistuvaa kipua. Yöllä saa kylkeä kääntää todella varovaisesti ja todellakin ylösnoustessa saa vähän jarrutella. Samoin selkäkipu alkaa nostaa päätään. Sain tänään meidän fysioterapeutilta tukivyön. Jospa siitä olisi apua. Hormonit kun tekevät nuo nivelet yliliikkuviksi ja siitä tuo selkäkipu. Väsy on vielä melkoinen, mutta eiköhän sekin kohta helpota.
Meinasin muuten päästä synnyttämään Hyvinkäälle. Kuulutaan Kanta-Hämeeseen ja Hämeenlinna olisi meille kai se ensisijainen paikka, mutta yritän päästä Hyvinkäälle. Edelliset synnytykset on ollut naistenklinikalla ja kätilöopistolla ja molemmista vain hyvää sanottavaa. Onko kellään kokemuksia Hyvinkäästä tai Hämeenlinnasta?
Minsku rv 11 tasan
Täällä ei vielä mamma-vaatteet ole käytössä mutta valmiina odottamassa:) Raskausaknea pukkaa ja todella ärsyttävää kun iho täynnä näppyjä!!! Mulla kans on migreeni vaivannut mutta ainakin edellisen raskauden aikana se katosi ja nytkin vain tavallista päänsärkyä ollut, välillä kestänyt pari päivää mutta parempi se kuin migreeni. Huomenna työhaastattelu ja meinasin olla kertomatta raskaudesta..miten muut olette työtä hakiessa toiminut?
Seuraava neuvola vasta ensi kuun puolella...huoh, sinne on niin pitkä aika kun tahtoisin jo kuulla sydänäänet:) Oletteko jo liikkeitä tuntenut?
Mmamma rv 12+3
minulle voi päivittää lasketun ajan 15.1.10 ja synnäriksi hyvinkää ...
Minäkin olen vain synnyttänyt helsingissä kättärillä, joten hieman pelottaa mennä "upo uuteen" paikkaan.. minäkin voisin kuulla kokemuksia hyvinkäältä:)Ainakin ultrassa oli todella mukava täti ja sain hyvän kuvan:)
Täälläkänn ei mammavaatteita vielä, mutta pakko ihan lähiaikoina on hankkia... Olo on jo nyt kuin mikäkiin valaskala:)
Koska tämä päänsärky loppuu??? ihan hirveää, kuin ei auta edes lääkkeet...
Mmamma! Luulen, että olen tuntenut piniä liikkeitä:) ei se muutakaan voi olla...Kai ne tunnistaa jo kaukaa mitä enemmän raskauksia on...
Voimia lapsirakkaalle:(
ciira 13+0
*Elisabet_B.........26.12.2009....Jorvi
*hedgehog79.........01.01.2010....Koks
*Larubia............02.01.2010....Jordania
*Ankka..............02.01.2010
*Anan...............04.01.2010....Israel
*Kolmosmuru.........05.01.2010....Naistenklinikka
*Sognatore79........07.01.2010....OYS
*mussukka76.........07.01.2010
*Jennuli-81.........11.01.2010....Hyvinkää
*sirusade...........13.01.2010
*Dizzy..............13.01.2010....K-HKS
*Ope01..............14.01.2010....TYKS
*LissuMS81..........14.01.2010....K-PKS
*laurra2............15.01.2010
*Ciira..............15.01.2010
*Äitsyliini.........16.01.2010....Naistenklinikka
*TätiVihreä.........17.01.2010....Jorvi
*Mmamma.............18.01.2010
*Hömelö.............18.01.2010....KYS
*Elli...............18.01.2010....KYS
*aLmA77.............19.01.2010....P-KKS
*Niki...............22.01.2010
*Tiivi-Taavi........28.01.2010
*Minsku.............28.01.2010....KHKS
*vauva-10...........31.01.2010....TAYS
*väiski*............31.01.2010....K-PKS
4 seuraavan viikon aikana mua ei pahemmin näy täällä ja eiköhän vakipäivittäjä Sognatore79 ole taas kohta kehissä.
Jatkossa kannattaa tosiaan tehdä joka viikko uusi pino ja laitta amyös viikkonro näkyviin :)
Ei muuta kuin aurinkoista kesää kaikille ja kasvatetaan masujamme!!!!
Tämä mamma lähtee viettämään mökkielämää Hämeeseen :)
Äitsyliini rv 12+6
Voe mahoton mikä viilis... Mies lähti reissuun eilen aamulla. Mulla oli öklö olo aamusta asti, kävin vähän ostamassa aamulenkin jälkeen herkkuja jos sais jotain syötyä, vaan vielä mitä. Paheni vaan iltaa kohti jolloin ei sitten pysynyt vesikään sisällä, kauheaa kidutusta olla kovassa janossa ja siemailla vaan vähän ihanan kylmää vettä, joka sekin kohta palautuu. Kahteen asti yöllä makasin vessassa ka kahdesti tirahti taas pissaakin housuun kun vatsa krampissa yökkäilin. Oli niin herkkää että... Tänään oon saanut vähän syötyä (5 viinirypälettä, 10 juustonaksua ja vähän mehua ja vettä) joten hylkäsin ton päivystykseen lähdön. Oon täällä pohtinut niitä naisia jotka kestää tän koko homman ilman puolison tukea, hatunnosto heille. En tiedä olisko musta moiseen, miestä on jo nyt ikävä. No, se näistä.
Sitten piti kysymäni että onko teillä nännipihat kuivuneet jossain vaiheessa ja millä niitä pitäisi rasvata. Ihan roheesti vetelin ite tavallista kosteusvoidetta niihin, mutta onkohan se ihan "sallittua"?
Huomasin muuten suihkussa tällä viikolla että alamasu on muuttunut ihan kovaksi eikä ole enää sellainen löllykkä :) Ylempää kun koittaa on tutun pehmeä, hauskaa!
Ciiralle tsemppiä päänsäryn kukistamiseen!
Minskulle: olipa vähän moka lekurilta, eikö hän olis voinut hakea jonkun toisen veilä yrittämään... Onneksi sulla on ihania työkavereita ja sait mielenrauhan :)
Ellille, Almalle ja kolmosmurulle myös onnittelut hyvistä ultrakuulumisista, jee!
Meilläkään ei muuten ultrata tässä kaupungissa, vaan Hyvinkäälle piti mennä. Sen minimin eli kaksi ultraa täällä tarjoavat, onhan se kyllä aika vähän :/ Toki enemmän kuin yksi, mutta silti...
Ai niin, miestä alkaa iltaisin naurattaa, muistutan kuulemma Al Bandya maatessani sohvalla alkkarit ja verkkarit puolitangossa, kun en masun kiristystä kestä. Sen huumorintaju saattaa vielä koitua kuolemaksi... Varsinkin jos kannustaa mua synnytyksessä (kuten on uhannut) Kummeli-tyyliin: "Purrrista perrrseellä Silakka!"
Jennuli 13+1
Täällä olisi yksi uusi liittyjä teidän ketjuun. Meillä esikoista odotetaan ja laskettu aika on 19.1.2010. Raskaus on nyt siis kestänyt 12+5 ja viime maanantaina käytiin ensimmäisessä ultrassa. Sydänäänet kuuluivat ja yksi olisi tulossa:)
Mutta Ankka, kiinnostaisi siis että millaiset migreenit sinulla on ollut ja kuinka usein ja erityisesti että auttaako tuo akupunktio! Onko sitä useammankin kerran satsi?
Ja mitä muuten tulee tuohon tarkistusten harvuuteen, ihan sama ongelma minulla: eka neuvola ja nt-ultra olivat viikoilla 10 ja 11, seuraavan kerran sitten onkin viikolla 20 neuvola ja rakenneultra peräkkäisinä päivinä. Vähän turhan pitkä väli minun hermoilleni, mutta ilmeisesti tämä on niitä kuuluisia säästöjä...
vieraileva tähti Smilla 14+
Sori kun kesti tähän vastaus en ole vähään aikaan taas ehtinyt palstalla käymään. Mulla migreeneitä tulee suht harvaan, 1-2 kertaa kuussa mutta kestää jopa yli 3 päivää, eli ei ole herkkua. Aloitin akupunktion viime viikolla ja sitä on eka 3 kertaa kerran viikossa ja sitten 3-4 kertaa kerran kuussa. En huomannut että eka kerta olisi ihmeemmin auttanut, seuraavana päivänä sain vältettyä migreenikohtauksen, joka uhkasi tulla tavallisuudesta poiketen pään vasemmalle puolelle. Onneksi meni ohi. Muuten ei ole tullut kohtauksia, mutta olo ei ole ollut kovin mainio, eli samanlaista huonoa oloa on ollut kuin kohtauksen alussa. No, ehkä se on vaan reaktio tuohon hoitoon. Pitääpä kysyä kun huomenna taas menen...
Tsemppiä sulle myös!
Ankka n. 16rv
Eli viikkopino Tammimasut viikko 29 käytössä.
hei vain kaikille!
Liityn kanssa iloiseen joukkoonne :) tällä hetkellä menossa 14. viikko. Laskettu aika 19.1.
Maha tuntuu turvonneelta ja olo muutenkin aina välillä... Selkäkipuja on alkanut olla. Muuten mennyt odotus hyvin tähän asti ja ekassa ultrassa on käyty. Masuasukki oli niin vilkas ettei kätilö meinannut saada kuvaan ollenkaan :) Oli kyllä koskettava hetki, ei olis uskonut millään että niin hieno kokemus olisi! kyllä siinä tippa tuli linssiin vaikka kuinka yritti pidätellä :)
Ensimmäistäni siis odotan ja kaikki on niin uutta ja ihmeellistä :)
Tänään kävin neuvolassa aikas lailla pikaseen, kuunneltiin sydämensykkeet, ekaksi ei meinannu millään kuulua (ja sekös säikäytti) mutta onneksi sitten ne alkoi kuulua paljon oli kohinaa välissä, terkka sanoi että istukka voi olla mahdollisesti edessä ja sen takia ei kuulu hyvin. ensi viikolla käyn verikokeissa kilpirauhasenvajaatoiminnan vuoksi ja samalla ottavat ne hiv ja ym kuppa testit. ja kahenviikon päästä taas neuvola.
Minulla on ollut taas tuota pään jomotusta ilmassa, melkein jokapäivä tuntuu että alkaa koskemaan mutta ei oikein kunnolla koske, vähän sellainen sekava olo.
Maha on iltaisin tooosi turvoksissa vois luulla että oon ainakin kuudennella kuulla raskaana.