Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jättäisittekö 7v ja 9v 2,5 tunniksi kahdestaan kotiin?

Vierailija
05.07.2009 |

Eivät ole tähän mennessä noin kauaa keskenään olleet. Mun piti olla kotona töissä mutta tulikin pakollinen palaveri, vaihtoehtona on ottaa lapset mukaan tai jättää keskenään kotiin. Nuorempikin aloittaa koulun syksyllä joten kyllähän tuon ikäisen pitäisi jo hetken aikaa pärjätä itsekseen. Kännykän päässä olisin, tosin 30 min automatkan päässä...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti lapsista. Itse olen perheen vanhin, meillä lapsilla ollut ikäeroa 2 ja 6v. Itse olin jo 7vuotiaana pikkuveljeni vakituinen lapsenvahti (siis tämän joka on minua kaksi vuotta nuorempi), oltiin kesälomat kahdestaan kotona.

Vierailija
2/4 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotis neuvolassa sanottiin, että kesällä ennen koulun aloitusta kannattaa alkaa harjoittelemaan hetkiä olla yksin ja katsoa miten menee. Toki sen on lapsikohtaista mutta uskaltaisin jättää sinuna. Itse en ole vielä jättänyt mutta aion tänä kesänä aloittaa harjoittelun, esim. kun lähden pienempien kanssa puistoon, jää 7v yksin kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet lapset joutuvat 7 vuotiaina pärjäämään yksin aamuisin, ennen kouluun lähtöä, kun vanhemmat ovat töissä

Vierailija
4/4 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esim. meidän samanikäiset (tyttö ja poika) saattavat saada aikaan sellaisen tappelun nujakan, että en uskaltaisi.

Muuten kyllä, tietävät mm. hätänumerot ja mihin tavaroihin ei saa koskea.

Tunnet varmasti itse parhaiten lapsesi.

Onko naapurustossa ketään, johon tarvittaessa voi turvautua, jos lapsilla on jotain hätää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme