Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset vanhemmat eivät laita teinejään kesätöihin vaan antavat lojua kotona koko kesän?

Vierailija
16.06.2022 |

Meillä on 16-vuotias tytär ollut heti kesäloman alusta lähtien kesätöissä ja ne kestävät koulunaloitusviikon maanantaihin asti. En ymmärrä miten muutama teini tässäkin naapurustossa vain makaa kotona ja vanhemmat hyväksyvät sellaista.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan pelaan joka kesä ihan helvetisti. Työt ei nappaa.

Vierailija
2/73 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä mitään laittanut, vaan teini sai paikan itse. Kertoi vasta sitten, että huomennna olis duunipäivä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisivat minutkin töihin samalla, ois kiva saada työpaikka.

t. pitkäaikaistyötön

Vierailija
4/73 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä mitään laittanut, vaan teini sai paikan itse. Kertoi vasta sitten, että huomennna olis duunipäivä. 

Niin, ja minun puolestani olisi saanut kyllä levätäkin kesän lukio-opinnoista.

Vierailija
5/73 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät saa kesätyöpaikkaa.

Vierailija
6/73 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva. Meidän 15-vuotias ei hakenut edes kesätöihin. Tosin hän käy muutamalla leirillä isosena kesän aikana. Takana vakavaa masennusta uupumusta, ahdistusta, nepsy-tutkimuksia, terapiaa, kotikoulua, jopa sairaalajakso. Toivon, että lepää kesän aikana enemmän. Sellaisia vanhempia täällä.

Vierailija
7/73 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teineistä toinen on kesätöissä kahden viikon kesäharjoittelun verran, toinen haki, muttei päässyt. Kesätöihin ei ainakaan isommissa kaupungeissa ihan tosta noin vain mennä, sillä niistä kilpailee 20 000 muutakin nuorta.

Lisäksi on ihan hyvä, että lomalla lomaillaan. Enhän minäkään aikuisena ole lomallani töissä, vaan palaudun ja lepään. Ihan samalla tavalla ne teinitkin tarvitsevat lepoa, koko kesän työskentely kuulostaa aika rankalta varsinkin, jos samalla joutuu lukemaan syksyn ylioppilaskirjoituksiin tms.

Vierailija
8/73 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kuin minä. Nauttikoot kesälomastaan, töitä ehtii tekemään seuraavat 50 vuotta.

Vierailija
9/73 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva. Meidän 15-vuotias ei hakenut edes kesätöihin. Tosin hän käy muutamalla leirillä isosena kesän aikana. Takana vakavaa masennusta uupumusta, ahdistusta, nepsy-tutkimuksia, terapiaa, kotikoulua, jopa sairaalajakso. Toivon, että lepää kesän aikana enemmän. Sellaisia vanhempia täällä.

Miten noin sairaan teinin olet tehnyt?

Vierailija
10/73 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapuikkoviiksiset yrittäjäsedät ovat koko vuoden muna pystyssä odottaneet että teinit hakee kestätöitä heiltä ja nyt pettymys on suuri...

Vierailija
11/73 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:ta risoo, jos tytär on kotona häiritsemässä av:lla roikkumista. Pakko saada jaloista pois. Samalla tytär  voi hankkia mammalle vähän mässyrahaa.

Vierailija
12/73 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyydän, että älkää laittako niitä teinejä sukulaisten ja kesämökkinaapurien riesaksi! Vanhemmat tulevat mökille etätöihin ja ovat tunkemassa 15v lastaan maatilalle apulaiseksi "että oppii työhön". Ei traktorikorttia, ei oma-aloitteisuutta, ei vastuuntuntoa - ja näille pitäisi maksaa palkkaa.

Vierailija
13/73 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun hoitaa koulunsa mallikkaasti kuten on tehnyt, niin levätköön kesän tai menköön töihin jos itse haluaa tienata. Kyllä siellä töissä ehtii mätänemään sitten myöhemmin, hyvä jos eläkkeelle pääsee.

Vierailija
14/73 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten noin sairaan teinin olet tehnyt?

Jos tietäisin niin tilanne ei varmasti olisikaan tällaisia. Valitettavasti huonot asiat kasaantuvat ja kertaantuvat. Esimerkiksi neuropsykiatriset häiriöt aiheuttavat masennusta ja uupumusta. Masennus taas ahdistusta jne. Taustalla on myös esimerkiksi läheisten menetyksiä, jotka varmasti osaltaan vaikuttavat.

Vierailija
15/73 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne naapurien teinien asiat sinulle kuuluu?

Vierailija
16/73 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä pitää levätä, jotta jaksaa seuraavan vuoden opiskella.

Vierailija
17/73 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin teini viitisentoista vuotta sitten, äitini kehotti olemaan kesäloman ihan vaan lomalla. Oli oikeassa siinä, että töitä sitä ehtii paiskia myöhemminkin. Ei harmita yhtään etten viettänyt nuoruuden kesiä paskaduunissa. Katkerat akat täällä kiukuttelee sitä kun ei itse saa 3kk kesälomaa niin ei pidä muidenkaan saada.

Vierailija
18/73 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kesätöissä on 2 viikkoa niin aika hulppeasti ehtii vielä levätäkin. Meidän 15-vuotias on töissä, innoissaan ja ylpeä siitä vaikka onkin hanttihommia. Saattaa opiskelukin kiinnostaa enemmän.

Vierailija
19/73 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä varmaan ihmettelee meidän naapurit ja tuttavat. En viitsi kaikille selittää, että täysi-ikäinen nuoremme lepää koko kesän tekemättä mitään. Erittäin rankka korona-ajan lukio-vuosi toi muassaan masennuksen ja pakko-oireita. Toivottavasti on ensi syksynä sen verran kunnossa, että jaksaa jatkaa opiskelua. Hän tuskin on ainoa nuori, jolle pari viime vuotta ovat olleet raskaita. Siksi itselleni ei tulisi mieleenkään paheksua kevälomaa viettäviä opiskelijoita.  

Vierailija
20/73 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä varmaan ihmettelee meidän naapurit ja tuttavat. En viitsi kaikille selittää, että täysi-ikäinen nuoremme lepää koko kesän tekemättä mitään. Erittäin rankka korona-ajan lukio-vuosi toi muassaan masennuksen ja pakko-oireita. Toivottavasti on ensi syksynä sen verran kunnossa, että jaksaa jatkaa opiskelua. Hän tuskin on ainoa nuori, jolle pari viime vuotta ovat olleet raskaita. Siksi itselleni ei tulisi mieleenkään paheksua kevälomaa viettäviä opiskelijoita.  

Surullista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi