Eläkeläiset ainoa ikäryhmä jossa enemmistö kannattaa opintotuen leikkaamista
Nykyeläkeläiset (30-40-luvuilla syntyneet) ovat kyllä niin itsekästä väkeä, että huhhuh. 1900-luvun alussa syntyneet olivat paljon empaattisempia ja olivat tyytyväisiä vaikka olivat paljon köyhempiä.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/780138/Elakelaiset+karsisivat+opiskelijoilta
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Keskimääräinen eläke on n. 1550 euroa kuussa. Keskimäärin eläkeläinen saa siis täysin vastikkeetonta rahaa yhteiskunnalta noin 300 000-400 000 euroa ennen kuin kupsahtaa. Siinä kannattais oikeasti olla osoittelematta sormella niitä nuoria, jotka yrittää minimituilla rakentaa elämäänsä muutaman vuoden ajan. Eläkeläinenkin haluaa kuitenkin ammattitaitoista hoitoa sairaalassa ja hoivakodissa kun sairastuu, haluaa asua hyvin rakennetussa talossa jne. Ammattitaitoa ei synny ilman koulutusta, ja hyvä oppilasaineksen saaminen kouluihin vaatii sitä, että se koulunkäynti on mahdollista niillekin, joilla ei ole rikkaita vanhempia.
Montako sataa vuotta ajattelit olla eläkkeellä?
Vierailija kirjoitti:
Monet nuoret ihmettelevät eläkeläisten korkeita eläkkeitä ja istumapaikkoja vaativia vanhuksia ymmärtämätä, että eläke voi olla todella pieni ja eläkeläinen voi olla hyvin sairas.
Erilaiset maailmat, erilaiset ajatukset.
Ei siinä ole mitään sen kummempaa.
Voi olla, tai sitten ei.
Omat vanhemmat on eläkkeellä, toisen eläke 4000 euroa/kk ja toisen 5000e/kk. Asuntolainat ajat sitten maksettu, sekä kodista että sijoitusasunnosta. Eläkkeelle jäi toinen 63v ja toinen 65v. Varakasta,Nokian kulta-aikana työelämässä ollutta ikäluokkaa, joiden nuoruudessa työpaikan sai kun käveli ovesta sisään ja kysyi.
Vituttaa Antti Rinteet ja kaverit jotka ajaa röyhkeästi sen oman, etuoikeutetun ikäluokkansa etuja yhteiskunnassa välittämättä lainkaan meistä nuoremmista. Meille nuorille iläluokille voi toki kipata velkaa ja ratkaisemattomia rakenteellisia ongelmia (kuten kestämätön eläkejärjestelmä) kannettavaksi, ja nipistää meidän palveluista ja tuista, kunhan omat kaverit saa sen vappusatasen.
Ja siis itsekin olen hyväpalkkaisessa työssä ja eläkkeen osalta voin kuitenkin vain haaveilla vastaavan tason eläkkeestä aikanaan - siinä vaiheessa eläkkeitä on ollut pakko leikata rajusti.
Eläkkeen määräksi pitäisi määritellä opintotuki. Sitten saisivat vapaasti toivoa opintotuen pienentämistä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti eläkkeitä leikataan tuntuvasti, indeksi taitetaan ja jäädytetään. Ahneet eläkeläiset aina vinkuvat että "itse ovat eläkkeensä maksaneet" HAH! Maksettaisiimpa eläkettä vain sen verran kuin on itse maksanut eläkemaksuja, hyytyisi hymyt. Ei meillä ole varaa maksaa varsinkaan suurten pullamössöikäluokkien eläkkeitä, ei millään. Jos yritetään, vien verorahoilla saamani erittäin korkean ja kalliin koulutuksen johonkin järkevämpään maahan.
Et halua maksaa eläkkeitä mutta itse pidät itsestäänselvyytenä, että olet saanut korkean ja kalliin koulutuksen opintotukineen edellisten sukupolvien maksamana. Oletpa sympaattinen.
Mun puolesta varusmiespalvelusta voisi lopettaa korvausten maksamisen, opiskelijoiden ateria-etuus ja opiskelija-alennukset voisi lopettaa, opintotuki ja asumislisä samoin,ei kosketa minua.
Paitsi kun lähden opiskelemaan ja poikani menee armeijaan, silloin pitää saada kaikki korvaukset ja etuudet mulle heti tänne kaikki!
Yleensä ihmiset ajavat itselleen tärkeitä etuuksia ja vähät välittävät muista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet nuoret ihmettelevät eläkeläisten korkeita eläkkeitä ja istumapaikkoja vaativia vanhuksia ymmärtämätä, että eläke voi olla todella pieni ja eläkeläinen voi olla hyvin sairas.
Ei siinä ole mitään sen kummempaa.Voi olla, tai sitten ei.
Omat vanhemmat on eläkkeellä, toisen eläke 4000 euroa/kk ja toisen 5000e/kk. Asuntolainat ajat sitten maksettu, sekä kodista että sijoitusasunnosta. Eläkkeelle jäi toinen 63v ja toinen 65v. Varakasta,Nokian kulta-aikana työelämässä ollutta ikäluokkaa, joiden nuoruudessa työpaikan sai kun käveli ovesta sisään ja kysyi.
Vituttaa Antti Rinteet ja kaverit jotka ajaa röyhkeästi sen oman, etuoikeutetun ikäluokkansa etuja yhteiskunnassa välittämättä lainkaan meistä nuoremmista. Meille nuorille iläluokille voi toki kipata velkaa ja ratkaisemattomia rakenteellisia ongelmia (kuten kestämätön eläkejärjestelmä) kannettavaksi, ja nipistää meidän palveluista ja tuista, kunhan omat kaverit saa sen vappusatasen.
Ja siis itsekin olen hyväpalkkaisessa työssä ja eläkkeen osalta voin kuitenkin vain haaveilla vastaavan tason eläkkeestä aikanaan - siinä vaiheessa eläkkeitä on ollut pakko leikata rajusti.
Ota huomioon että suurten ikäluokkien aikana ei ollut kuin murto-osa niistä palveluista tarjolla kuin mitä nyt on. Erittäin pieni osa eläkeläisistä saa 3000-4000 e eläkkeitä.
Kyllä tekin kun vanhoja olette niin olette sitä mieltä, että nuorilta voisi leikata ja tehdä sitä ja tätä... Ainahan se niin menee - leikataan niiltä, jotka eivät kuulu omaan ryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset haluavat myös palkkojen alennuksia, työpäivän pidennystä, vapaapäivien vähentämistä, lomien karsimista, lomarahojen poistoa ja työttömyysturvan karsimista.
Tietenkin, pitäisi olla ilmaisia orjia eläkeläisille jotta luksuspalveluiden hinnat laskisivat. Hassua että näihin mani- ja pedikyyreihin ei ole työntekijällä varaa.
ei niihin ollut varaa eläkeläisilläkään työssäoloaikanaan. ennen ei jäänyt asumiskulujen ja ruuan jälkeen käyttörahaa, ruokaankin meni yli 30% tuloista nykyään noin 10%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota huomioon että suurten ikäluokkien aikana ei ollut kuin murto-osa niistä palveluista tarjolla kuin mitä nyt on. Erittäin pieni osa eläkeläisistä saa 3000-4000 e eläkkeitä.
Mun eläkeikäinen äitini aina puhuu siitä, miten hän opiskellessaan asui yksiössä 4 muun tytön kanssa. Tästä varmaan johtuu se, että he ovat sitä mileät, että nuorille annetaan liikaa Suomessa.
Pienin eläke on käsittääkseni takuueläke, jonka määrä on 834,52 euroa, jos ei muuta eläkettä ole. Siitä ei sitten mene ennakonpidätystä lainkaan.
Lisäksi eläkeläisillä on oma, yleistä asumistukea parempitasoinen eläkeläisten asumistuki.
Lisäksi eläkeläiset saavat alennuksia julkisesta liikenteestä, uimahalleista, museoista ja niin edelleen.
Heillä on ollut koko ikänsä aikaa säästää ja järjestellä asiat, ja niinhän he ovat järjestelleetkin. Itselleen parhaat edut. Nyt sitten valitetaan ja nimitellään todella pahassa saumassa olevia paljon pienempiä nuoria ikäluokkia.
Muistutan jälleen, että eläkemenot ovat yli viisinkertaiset työttömyydestä aiheutuviin menoihin verrattuna. Ja eläkkeet rahoitetaan pääosin työssäkäyvien selkänahasta. Vain muutama prosentti eläkkeistä tulee rahastoista, joita niitäkin ovat kerryttäneet jo nyt enemmän muut kuin suuret ikäluokat, jotka ovat kaikessa saamamiehinä ja -naisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun eläkeikäinen äitini aina puhuu siitä, miten hän opiskellessaan asui yksiössä 4 muun tytön kanssa. Tästä varmaan johtuu se, että he ovat sitä mileät, että nuorille annetaan liikaa Suomessa.
Jos opiskelijoiden olot pitää saattaa 50 vuoden takaiselle tasolle, niin käy! Kunhan muutetaan myös eläkkeet ja vanhustenhuolto silloiselle tasolle. Se varmaan sopii noita vanhoja aikoja haikaileville ja omaa kilpeään kiillottaville!
Voi että
"Niko Laaksonen" taas eläkeläisten asialla,
kaipa sen elämänsä voi noinkin viettää ;DDDDDDDDDDDDDDD
Uskomatonta sakkia. Kun ikää tulee, niin empatian ja viisauden pitäisi kasvaa. Mutta iän myötä näköjään tyhmeneekin.
Ei tuo minusta kuulosta itsekkäältä, vaan vastuulliselta taloudenpidolta. JOS eläkeikäiset olisivta itsekkäitä, niin he vaatisivat että ei leikata mistään vaan otetaan lisää velkaa (jonka tulevat sukupolvet maksavat). Mutta nämä velanottajat ovatkin kolmekymppisiä sannoja, katreja ja marioita.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti eläkkeitä leikataan tuntuvasti, indeksi taitetaan ja jäädytetään. Ahneet eläkeläiset aina vinkuvat että "itse ovat eläkkeensä maksaneet" HAH! Maksettaisiimpa eläkettä vain sen verran kuin on itse maksanut eläkemaksuja, hyytyisi hymyt. Ei meillä ole varaa maksaa varsinkaan suurten pullamössöikäluokkien eläkkeitä, ei millään. Jos yritetään, vien verorahoilla saamani erittäin korkean ja kalliin koulutuksen johonkin järkevämpään maahan.
Sinä maksat koko ajan eläkeläisten veroja,halusit tai ei. Kun jäät eläkkeelle,silloin vuorossa oleva pullasukupolvi maksaa sinun eläkkeeksi. Toivottavasti eläkkeitä leikataan sitten, indeksi taitetaan ja jäädytetään.
Aika harvassa länsimaisessa maassa on näin röyhkeästi pelattu pyramidihuijauksella työssäkäyvien tulot eläkeläisille. Toki rasite eläkeläiset olisivat joka tapauksessa, kun heitä on niin paljon ja koronan vuoksi monet kunnat kustantavat heille palveluita ja kuljetuksia kotiin! Rasite vain kasvaa kasvamistaan, kun eläkeläisten suojelemiseksi ajetaan talous alas sulkemalla ravintoloita ja muita yrityksiä kohta taas uudestaan. Ei ole työssäkäyvää väkeä eikä työtuloa kohta, mutta eläkeläisiä pitäisi vain paapoa ja suojella maailman tappiin ja jalkahoidot ja fysioterapiat heille järjestää.
On mullakin mielessä ulkomaille töihin lähtö. Muissa maissa on jonkinlaista sukupolvien tasa-arvoa noudatettu, täällä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä maksat koko ajan eläkeläisten veroja,halusit tai ei. Kun jäät eläkkeelle,silloin vuorossa oleva pullasukupolvi maksaa sinun eläkkeeksi. Toivottavasti eläkkeitä leikataan sitten, indeksi taitetaan ja jäädytetään.
Nämä on tehty jo, kiitos pullamössöboomereiden. Jokainen nyt työssäkäyvä tulee saamaan eläkettä takuueläkkeen verran.
Osku-piski se ei kun haukkuu, mutta karavaani kulkee..................
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on tehty jo, kiitos pullamössöboomereiden. Jokainen nyt työssäkäyvä tulee saamaan eläkettä takuueläkkeen verran.
Ihan oikein, kulutushysteria kuriin!
Tietenkin, pitäisi olla ilmaisia orjia eläkeläisille jotta luksuspalveluiden hinnat laskisivat. Hassua että näihin mani- ja pedikyyreihin ei ole työntekijällä varaa.